Een pak waterdicht maken is op zich niet moeilijk, ne maat van mij heeft een goedkope broek van Bering, perfect waterdicht. Ge moogt er wel niet mee buitenkomen als 't meer dan 15°C is, of ge staat te zweten in uw eigen sop
Kortom, de prijs van een pak wordt niet alleen afgemeten aan het al dan niet waterdicht zijn, maar aan de verschillende andere dingen die meespelen, zoals al dan niet ademend, comfort, pasvorm en verstelbaarheid van de pasvorm etc.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Julle schreef:
Karel,
Mijn vrouw heeft al een vijftal jaar zo een Dainese broek met fantastische pasvorm en nog steeds waterdicht (is wel gemaakt in Roemenië)
Spring maar eens binnen als je hier passeert
Julle
intussen ook al eens serieus in de regen gezeten en die d-dry heeft het inderdaad gehouden
R 1150 GS - Honda XT 1000 Varadero - R 1200 RT - R 1200 GSA
Het is allemaal niet zo makkelijk te duiden, maar ik denk dat er naast de eigenschappen die Philip vernoemd
tussen de verschillende merken ook wel eens flink verschil zou kunnen zitten als je er mee op de grond gaat.
Dat zijn dingen die mogelijk stevig bijdragen tot de prijs maar daarom niet meteen opvallen bij aankoop.
vandaag voor mijne eigen verjaardag een toresso pak gekocht, nettoprijs € 898.21
wij vertrekken 2 juni voor 9 dagen naar Schotland dus we zullen wel ettelijke keren nat worden.
ik zal mijn natje/droogje uitvoerig belichten na terugkomst
Jan
KLim Traverse, of als 't echt schandalig duur mar zijn, Klim Adventure Rally Suit
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Zelf heb ik Atlantis 4, en tijdens mijn reis naar de Pyreneën was ik echt onder indruk van de kwaliteit van het pak.
Tot 25 graden is het heel goed doenbaar. Als het warmer wordt is het dan echter wel zweten....
In een volledige dag met gietende regen is er geen enkele druppel doorheen gekomen.
In de winter kan ik ook niet klagen dat het te koud zou zijn.
what about Hein Geriche? Ik lees hier weinig over? (toegegeven heb niet alle replies in detail gelezen) maar op de eerste twee pagina's van deze topic kwam HG niet ter sprake.
Heeft er iemand hier ervaringen mee? Ik heb zelf een HG-jas met Goretex membraan van een 8-tal jaren oud en moet zeggen dat ik er wel tevreden over ben. Heb al in hevige regenbuien gereden en niet nat. Ben zinnes volgend jaar een nieuw pak aan te schaffen. Atlantis 4 heeft mijn voorkeur maar is een behoorlijk bedrag om neer te tellen. Soit heb nog een tijdje ondertussen beleef ik plezier aan HG jas en broek. Qua waterdichtheid zweer ik bij Goretex.
Mijn vrouw heeft een HG pak.
Is uitgevoerd met Seltex en geen Gore tex.
In de Highlands enkele jaren terug, hevige regenbuinen gehad en niet nat geworden.
Ook niet toen we een hele dag door de regen moesten.
enig nadeel, haar pak werd geweldig zwaar.
Ik heb een Atlantis 4, geeft geen krimp.
Ook niet na een rit van 4 uur in de regen.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!" "Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Harald schreef:Mijn vrouw heeft een HG pak.
Is uitgevoerd met Seltex en geen Gore tex.
In de Highlands enkele jaren terug, hevige regenbuinen gehad en niet nat geworden.
Ook niet toen we een hele dag door de regen moesten.
enig nadeel, haar pak werd geweldig zwaar.
Ik heb een Atlantis 4, geeft geen krimp.
Ook niet na een rit van 4 uur in de regen.
Dan zal dat Atlantis 4 pak nog niet gereinigd zijn...want dan is het lek.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
mecapuet schreef:
Gr, meca.
Klopt, is nog niet gereinigd geweest.
Dacht dit is te doen, om het terug wat donkerder te krijgen ook.
Best niet dus.
Niet doen, deze week heeft mijn maat dat kunnen ondervinden...producten gebruikt van BMW en met liefde behandelt.
Maar na een korte tijd, mestnat en daarvoor niet. Staat niet op de verpakking vermeld en hebben ze niet bij de dealer niet gezegd...
Voor de rest is dat een heel goed pak met goede bescherming en dat laatste geeft voor mij de voorkeur.
Gr, meca.
mecapuet schreef:
Gr, meca.
Klopt, is nog niet gereinigd geweest.
Dacht dit is te doen, om het terug wat donkerder te krijgen ook.
Best niet dus.
Ook verkleuren ?
Ik heb een IXS Coimbra jas. Heeft Pro Shell Gore Tex, wat in feite betekent dat de gore-tex nét onder de buitenste laag van de kledij zit. Voordelen zijn dat enkel de buitenste laag nat wordt en de jas dus amper verzwaart bij regen. Bovendien blijft ze ten alle tijde perfect droog. Nadeel : weinig of geen verluchting.
Maar het grootste nadeel is dat de jas na een goede 2 jaar verkleurt naar een soort paarse schijn op de stukken die veel regen en zon vangen (schouders, bovenkant mouwen) waardoor het precies een vest uit Dunaldi wordt
Enfin, het probleem is bij RAD aangekaart en ik mag een nieuwe gaan halen
@ JohanDB, Zo een Atlantis word grijs met de tijd, er zijn producten van BMW waar je het mee kunt "wassen" en terug kunt zwart kleuren, voeden...maar is dan niet meer waterdicht. Bij BMW zeggen ze dat je dit mag drie keer doen en dan het pak moet binnen doen bij BMW zelf met het nodige prijskaartje...iets van een 350 euro dacht ik?
Gr, meca.
Als ik dit lees, laat ik mijn Atlantis 4 zoals het is.
Gewoon afregenen is de boodschap
Dat verkleuren van de Atlantis is op zich geen probleem,
maar het is gewoon mooier als het zwart ( nieuw ) is.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!" "Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Harald schreef:Als ik dit lees, laat ik mijn Atlantis 4 zoals het is.
Als je het terug zwart maakt met wat ze bij BMW verkopen, is het gelijk nieuw...maar, er is nog iets bij om het eerst te wassen, en dan is het lek.
Mss niet reinigen en gewoon kleuren?
Gr, meca.
Ik heb de gore-tex jas en de broek van Frank Thomas,heb het destijds gekocht bij motorcenter Guy in Brecht,en ben er alle omstandigheden mee onderweg geweest,van +38°C (in Australië) tot - 5 in de winter. Als het onder 0 komt moet ge er een diike trui onder aan doen,en als het oude wijven regent de ganse dag,moet ge er s,avonds een emmer onderzetten,het water trekt er in,maar niet er door. Ik heb ,m nu ongeveer 8 jaar en is nog altijd waterdicht.Dus ZEEEEEEEEER content van.
Salu.
Chris.
Harald schreef:Als ik dit lees, laat ik mijn Atlantis 4 zoals het is.
Hoi ik ben die maat van Meca en ja het atlantis 4 is voor mij het ideale tourpak qua comfort,bescherming en perfect waterdicht.Zelfs na een hele dag in de regen rijden na 4 jaar intensief gebruik nog steeds perfect waterdicht.Alleen was het nogal verkleurd door de zon en wou ik het terug kleuren en voeden met het verkrijgbaar middel van bmw speciaal voor het pak.Op de bijsluiter staat dat je het eerst moet reinigen met bijgeleverd wasproduct en dat na 3 maal wassen het best terug naar het fabriek gedaan word om het terug waterdicht te maken.(daar word het ontdaan van de binnenvoering en in vaten met een speciaal product gedrenkt om het terug hydrofoop te maken.)Kostprijs momenteel 360 euro.Na 1 maal wassen en voeden is het pak zoals nieuw,echter niet meer waterdicht.Dit heb ik verleden week mogen ondervinden toen we in de regen naar Zwitserland zijn gereden,ik was gewoon kletsnat.Dus van die 3 maal wassen voordat het lekt klopt gewoon niet.Als het niet te vuil is zou ik het gewoon voeden.
Hans