Je kan deze laten leveren aan verlaagd vermogen (100pk),kijk maar eens op de site van BMW bij :bikeconfigurator.patrickrt schreef:volgens mijn verzekeringsagent zou je voor de nieuwe GT meer dan 1200euroindienststellingstax betalen. Omdat het vermogen hoger is dan 112 kw, kunnen de eigenaars van de reeds nieuwe K1200 reeksen dat bevestigen?
thanks, Patrick
K1200R
Moderator: GVN
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
-
Wulf
@ Guidovic
klopt maar ik ben geen voorstander om hem later bijtestellen, ik hoor nogal wat verhalen dat bij kontrole bv door ongeval je nogal serieus de dupe kan zijn en het veel meer dan duizend euro kan kosten
klopt maar ik ben geen voorstander om hem later bijtestellen, ik hoor nogal wat verhalen dat bij kontrole bv door ongeval je nogal serieus de dupe kan zijn en het veel meer dan duizend euro kan kosten
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
Dat is best mogelijk,alhoewel ik daar nog niks over gehoord heb,iedereen doet het trouwens.patrickrt schreef:@ Guidovic
-
21#Joeri
Voor de uptuning +100PK moet in principe eerst een aanvraag voor de verbouwing van het voertuig worden ingediend, dit overeenkomstig het koninklijk besluit van 15 maart 1968. Dit KB bepaalt dat elke verbouwing van een voertuig waardoor het niet meer overeenstemt met het proces-verbaal van goedkeuring, bekrachtigd wordt met een getuigschrift waarbij afwijking wordt verleend van de erin vervatte gegevens. Deze bepaling geldt ook voor de installatie van tuning chips om het vermogen op te fokken.patrickrt schreef:@ Guidovic
Kan je jezelf voorstellen hoeveel wagens en moto's er rond rijden die in aanmerking komen voor die grijze zone ?
Chiptuning vind je overal terug onder alle vormen.
Bij uptuning wordt bovendien fiscale fraude gepleegd omdat zowel de belasting op de in verkeerstelling als de verkeersbelasting gebaseerd zijn op het vermogen. De vraag rijst ook of het voertuig nog wel geldig verzekerd is wanneer aan het vermogen is gesleuteld.
Sommige maatschappijen verzekeren echter motoren niet op vermogen maar op cylinderinhoud dus ...
R1200R ('16) + Street Triple R ('14)
Past: ZX-6R -> R1150GS -> R1100S -> K1200S -> 1098 -> R1200S -> R1200R -> M1100 EVO -> R1200S -> K1300S -> RSV4RR -> Stelvio NTX
Past: ZX-6R -> R1150GS -> R1100S -> K1200S -> 1098 -> R1200S -> R1200R -> M1100 EVO -> R1200S -> K1300S -> RSV4RR -> Stelvio NTX
-
brit
voor zover ik weet wordt de polis bij alle maatschappijen op basis van de cilinderinhoud bepaald. de dag dat de polis op basis van het vermogen zal berekend worden, komt wel dichterbij. verschillende maatschappijen zijn reeds een tijdje bezig met het aanleggen van een database met alle motoren en hun overeenkomstig vermogen.Sommige maatschappijen verzekeren echter motoren niet op vermogen maar op cylinderinhoud dus ...
Yo Steffz1,Steffz1 schreef: 1. Filerijden met het vermogen op 100 PK is nogal schokkerig.
2. De vering zonder ESA heeft soms moeilijk met dikke bulten of gaten in het wegdek
3. Nog één dingetje = lichten staan nogal laag ... nog even zoeken om dit bij te regelen.
IVM:
1. Komt dit door het verlaagd vermogen en is het op te lossen door vol vermogen te nemen ?
2. Als je voor ESA zou gekozen hebben, denk je dat ESA zo snel de bulten filtert ? Ik dacht dat ESA een programma was dat de instelling kiest, zoals wanneer je het met de schroeven zou doen; het kan toch niet dat je bv programma sport kiest en plots op comfort overschakelt als er een put opduikt ??
3. Is dat euvel met de lichten opgelost ?
Greetzz,
Rockster
Naar mijn weten kan je niets handmatig afstellen als je ESA hebt. Terwijl je rijdt kan je kiezen uit Comfort, Normal en Sport (van hard nr zacht).Rockster schreef:2. Als je voor ESA zou gekozen hebben, denk je dat ESA zo snel de bulten filtert ? Ik dacht dat ESA een programma was dat de instelling kiest, zoals wanneer je het met de schroeven zou doen; het kan toch niet dat je bv programma sport kiest en plots op comfort overschakelt als er een put opduikt ??
Als je stil staat kan je dan gaan kiezen tss solo, solo met bagage, duo...
Op comfort stand filtert ie aardig wat, erg plezant om wat te cruisen
1. Neen dit blijkt niet door het laag vermogen te zijn. Erger nog ik vind dat het openzetten er niks aan verbeterd heeft. Ik denk dat we dit moeten gaan zoeken in de strenge emissienormen. Binnenkort ga ik een E-gekeurde uitlaat monteren van Leovince en ga ik eens testen met en zonder DB-killer om na te gaan of dat het iets gaat uitmaken.Rockster schreef:Yo Steffz1,Steffz1 schreef: 1. Filerijden met het vermogen op 100 PK is nogal schokkerig.
2. De vering zonder ESA heeft soms moeilijk met dikke bulten of gaten in het wegdek
3. Nog één dingetje = lichten staan nogal laag ... nog even zoeken om dit bij te regelen.
IVM:
1. Komt dit door het verlaagd vermogen en is het op te lossen door vol vermogen te nemen ?
2. Als je voor ESA zou gekozen hebben, denk je dat ESA zo snel de bulten filtert ? Ik dacht dat ESA een programma was dat de instelling kiest, zoals wanneer je het met de schroeven zou doen; het kan toch niet dat je bv programma sport kiest en plots op comfort overschakelt als er een put opduikt ??
3. Is dat euvel met de lichten opgelost ?
Greetzz,
Rockster
2. Ik heb me hier een beetje verkeerdelijk uitgedrukt. De vering (met Esa of zonder) heeft het nogal moeilijk met dikke bulten... de vering slaagt dan ook een beetje door (is wel een ander geluid - gevoel als met een conventionele veer)
3. Ja gewoon bijregelen er staat links onder en rechts boven een stelknop.
greetzzz
Stef
-
Iron Gonzo
mooi en al direct met een leovinci 
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Iron Gonzo
die spiegeltjes doen mij denken aan een chopper
die hangen er vol van.
vooral die met een ultra breed stuur
is er geen ander alternatief om dit aan te pakken
hoe lossen street fighters dat op
die hangen er vol van.
is er geen ander alternatief om dit aan te pakken
hoe lossen street fighters dat op
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Op een chopper heb ik dat nog niet gezien,wel op streetfighters.
Het zicht naar achter(naar voor zou nogal stom zijn)is zelfs beter nu.
Schoon Masjien Guidoviv
En dat ge er mee overweg kunt heb ik al mogen ervaren
In ieder geval is het een goede alleskunner
Kheb met de mijne vandaag 440 km gereden waaronder in de Eifel ... daar lag nog wel e wa sneeuw
In Vaals aan de mergellandroute kon je een terrasje doen
greetzzz
Stef
En dat ge er mee overweg kunt heb ik al mogen ervaren
In ieder geval is het een goede alleskunner
Kheb met de mijne vandaag 440 km gereden waaronder in de Eifel ... daar lag nog wel e wa sneeuw
In Vaals aan de mergellandroute kon je een terrasje doen
greetzzz
Stef
Laatst gewijzigd door Steffz1 op 13 jun 2006, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaag mijn eerste teleurstelling ....
Ik kreeg in de gaten dat het oliepeil onder de min aanduiding stond.
Effe handleiding nagekeken en de korrekte manier van meten toegepast en jaja hij stond onder de min. Ik ermee naar mijn dealer die onmiddellijk in aktie schoot en bijvulde. Het was wel zo dat hij +- 1 a 1.5 liter heeft bijgevuld
De vraag is nu zat er van in het begin misschien minder in of heeft de k1200r een olieverbruik van 1 a 1.5 liter op 5400 km nu dwz 4400 want op 1000 km is hij binnengeweest. Dit is toch al veel vind ik.
Ik ben even gaan googelen en kwam ook nog een extreem geval tegen +- 5 liter op 9200 km
Al de andere K1200r en S eigenaren spreken van een meer aanvaardbare waarde vn 0.5 liter op 10.000 km
Best goed in het oog houden dus en verder laten onderzoeken bij toename.
MAW K1200R en S rijdens hou het olieverbruik toch maar in het oog ....
mvg
Stef
Ik kreeg in de gaten dat het oliepeil onder de min aanduiding stond.
Effe handleiding nagekeken en de korrekte manier van meten toegepast en jaja hij stond onder de min. Ik ermee naar mijn dealer die onmiddellijk in aktie schoot en bijvulde. Het was wel zo dat hij +- 1 a 1.5 liter heeft bijgevuld
De vraag is nu zat er van in het begin misschien minder in of heeft de k1200r een olieverbruik van 1 a 1.5 liter op 5400 km nu dwz 4400 want op 1000 km is hij binnengeweest. Dit is toch al veel vind ik.
Ik ben even gaan googelen en kwam ook nog een extreem geval tegen +- 5 liter op 9200 km
Al de andere K1200r en S eigenaren spreken van een meer aanvaardbare waarde vn 0.5 liter op 10.000 km
Best goed in het oog houden dus en verder laten onderzoeken bij toename.
MAW K1200R en S rijdens hou het olieverbruik toch maar in het oog ....
mvg
Stef
Rodage?Hij heeft al over de 5000km.JüRgen schreef:Een goeie rodage mag olie verbruiken, eens gerodeerd moet het opgelost zijn.