Motorkeuring
Moderator: GVN
Re: Motorkeuring
Buiten de decibels is er ook nog de toonhoogte.
Een uitlaat met een diepe doffe sound zal minder irriteren dan een snertende schreeuwende uitlaat.
Een uitlaat met een diepe doffe sound zal minder irriteren dan een snertende schreeuwende uitlaat.
-
Man in Black
Oh ja...die diepe sound...vroeger met de DUC door de winkelstraat langs de geparkeerde Mercedessen, BMW's en Porche's...alarm alomHarald schreef:Buiten de decibels is er ook nog de toonhoogte.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
John
- Contacteer:
En jij bent er dus zo eentje.Ik beweer niet dat de TC oplossingen biedt, ik wou gewoon de mogelijke drijfveer achter diegenen die de TC verdedigen of aanbevelen proberen uit te leggen.
-
Dirk Pauwels
met een TC op zich is niets mis mee, de ene verbouwd zijn motor volgens de regels vd kunst, de ander lapt alle regels aan zijn laars en rijdt rond met een gevaar op wielen. als dat enkel voor jezelf zou zijn is er nog niets aan de hand, who cares, maar je brengt ook de anderen gevaar. dus een controle van de algemene staat vd motor heb ik geen problemen mee. Ik kom regelmatig moto's tegen waarvan de eigenaar denkt dat alles ok en origineel is, terwijl ik hem als keurder zou afkeuren.... Dus velen hebben een vals gevoel van veiligheid volgens mij.
Helaas is TC in belgie een leuk woordje voor poenpakken en dat zal het met de moto TC dan ook wel worden.
Waar ik dus wel problemen mee heb dat is de muggezifterij, van wel of niet origineel, etc.... Rubber remleidingen van 15 jaar oud zullen ze niets op zeggen, maar stalen remleidingen kunnen bv afgekeurd worden, dat zou pas echte bullshit zijn, en zo iets zal het wel worden.
Dus ben tegen, tenzij het op een rationele manier gebeurt. Maar europa - Belgie en rationeel, nee dat gaat niet samen....
Helaas is TC in belgie een leuk woordje voor poenpakken en dat zal het met de moto TC dan ook wel worden.
Waar ik dus wel problemen mee heb dat is de muggezifterij, van wel of niet origineel, etc.... Rubber remleidingen van 15 jaar oud zullen ze niets op zeggen, maar stalen remleidingen kunnen bv afgekeurd worden, dat zou pas echte bullshit zijn, en zo iets zal het wel worden.
Dus ben tegen, tenzij het op een rationele manier gebeurt. Maar europa - Belgie en rationeel, nee dat gaat niet samen....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Relax
Best een opbouwend antwoord, dit.John schreef:En jij bent er dus zo eentje.Ik beweer niet dat de TC oplossingen biedt, ik wou gewoon de mogelijke drijfveer achter diegenen die de TC verdedigen of aanbevelen proberen uit te leggen.Ik denk dat je er dan goed aan zou doen van je een beetje verder te verdiepen in deze materie.
Ik vind dat hij alleszins een punt heeft. Dan dit dan weer feestelijk genegeerd wordt door een aantal van de betrokkenen, dat is niet de essentie, maar het werk van de politie.
Of heb je schrik dat je zelf in elkaar geschroefde spullen de weg niet meer opmogen?
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
Flat Twin Power
Van mij mag het ook een beetje lawaai maken, maar er zijn idd grenzen. Als er eentje passeert met een bleerpijp dan gaat datMan in Black schreef:Lawijt is subjectief he, maar bij sommige is het er idd soms over, vooral bij Harleys en andere shoppers.
Ik persoonlijk heb liever dat ze mij al iets verder horen afkomen dan fluisterstil (F800R met af fabriek Acrapovic)
Vroeger DUC 748 met Carbon Termignoni's...dat was als muziek
nog maar ik kan begrijpen dat er mensen zijn die het kotsbeu zijn dat er 37 keer per dag een would be Rossi voorbij hun deur vliegt.
Als dan nog telkens je hond of je paard op hol slaat door het lawijt dan heb je het wel snel gehad denk ik.
-
Man in Black
idd trop is teveel 
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
John
- Contacteer:
@Relax
Dit is in mijn ogen duidelijk een standpunt van de leek in mechaniek. Dus ja, ik heb schrik dat we de zoveelste miskleun van "europa" te verwerken krijgen ja. Wat die keuring betreft dan. Wat die blairpijpen aangaat is het andere koek. Dat los je niet op met een periodieke keuring.Ik vind dat hij alleszins een punt heeft. Dan dit dan weer feestelijk genegeerd wordt door een aantal van de betrokkenen, dat is niet de essentie, maar het werk van de politie.
Of heb je schrik dat je zelf in elkaar geschroefde spullen de weg niet meer opmogen?
-
GS1995
.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 18 aug 2014, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
-
Relax
Wat heeft mijn leek in mekaniek zijn daarmee te maken? Ik kan prima discussiëren, mét kennis van zaken, over planningssoftware zonder te weten hoe je die maakt. Waarom dan niet over dit onderwerp? 't Gaat in essentie niet over mekaniek.John schreef:@RelaxDit is in mijn ogen duidelijk een standpunt van de leek in mechaniek. Dus ja, ik heb schrik dat we de zoveelste miskleun van "europa" te verwerken krijgen ja. Wat die keuring betreft dan. Wat die blairpijpen aangaat is het andere koek. Dat los je niet op met een periodieke keuring.Ik vind dat hij alleszins een punt heeft. Dan dit dan weer feestelijk genegeerd wordt door een aantal van de betrokkenen, dat is niet de essentie, maar het werk van de politie.
't Is trouwens wél de nagel op de kop, in jouw geval.
Ik zeg daarmee toch niet dat je je al dan niet terecht schrik moet hebben, noch om welke reden?
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
John
- Contacteer:
Ach, we kunnen hier bezig blijven zonder dat we ook maar iets aan die "bollenwinkel" in Brussel of het maandelijkse weekfeest bij de zuiderburen zullen veranderen. Voor mij blijft heel die bedoening één grote kermis en zakkenvullerij. De meesten van al die parlementariërs hebben weinig of geen "feeling" met de burger in het algemeen. Maar zij gaan daar wel effe vertellen hoe wij moeten leven.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... PbNF1q_6tg[/video]
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... TAIHRW4ET4[/video]
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... PbNF1q_6tg[/video]
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... TAIHRW4ET4[/video]