Trek uw logica door en laat de motorfiets staan, of teken gewoon een document bij de Mutualiteit dat je volledig afziet van alle zorgkosten na een val of ongeval, en die mooi voor jouw eigen rekening neemt. Want een motor berijden is statistisch zo gevaarlijk(er) als sigaretten roken.willy schreef:Het solidariteitsprincipe waar u naar verwijst is terecht, maar solidaiteit dient in beide richtingen
te warken. zodoende mag men verwachten dat men met zich met enige voorzichtigheid gedraagt
om de stelsels die (ziekte)verzekering aanbieden niet onnodig worden aangesproken. In de klassieke
verzekeringen valt dat onder de noemer van het goede huisvaderprincipe en bij serieuze overtredingen
van dit principe kan men het recht op een tussenkomst verliezen.
Om dat door te trekken tot medische zorgen is evenwel een bijzonder drastische stap.

Ik denk niet dat iemand het nut in twijfel trekt van beschermende kleding, de vraag is gewoon of een wettekst en verplichting een ander nut heeft dan geld in het laadje te brengen ? Ik heb geenszins een sensibiliseringscampagne meegemaakt, gewoon direct op den bon.

Maar wat doe je in godsname indien je geen passende kleding vindt ? Elke vest die ik ooit gekocht heb, duurdere en middenbudget, had altijd beschermingen die tijdens het rijden verschoven naar een verkeerde plaats. Hoe nuttig zijn die dan wel ? Idem voor de broek.