R1150R - 12V stekker
Moderator: GVN
R1150R - 12V stekker
bestaat dit als optie? heeft er dat iemand?
wat kost dat? Mijn bedoeling is een navigatiesysteem aan te sluiten ...
txs
wat kost dat? Mijn bedoeling is een navigatiesysteem aan te sluiten ...
txs
-
John
- Contacteer:
Beter is van een degelijke, en ik zeg uitdrukkelijk degelijke vierpolige stekker te gebruiken. Als je tenminste een toestel hebt met spraak begeleiding. In het verleden heb ik twee Street Pilots III om zeep geholpen door geen deugdelijke stekkers. Het was met die krengen mogelijk om kontakt te maken op de verkeerde pinnen/gaten. Met als gevolg dat er 12V naar de uitgang van de speaker kon worden gestuurd bij onachtzaam manipuleren van die stekker. Maar een normale (auto) sigarenaansteker kan natuurlijk ook. Als je geen spraak naar je helm wil of simpel een oorspeakertje rechtstreeks van je gps naar je helm brengt.
Dat bestaat als optie, en ik heb dat zitten op m'n fiets... Alleen wordt dat standaard vrij onhandig geplaatst, namelijk aan de zijkant, ter hoogte van de cylinder en ter lengte van het begin van het zadel (sorry voor de rare positiebepaling..
). Ik gebruik die stekker om de druppellader aan te sluiten. De prijs was 26 euro.
De voedingskabel van de StreepPilot heb ik laten aansluiten (ik ben geen handige Harry dus blijf ik van zo'n zaken af...
), de kabel is netjes weggewerkt onder de tank.
Misschien kan je zo'n stopcontact ergens op de kroonplaat laten steken of zo. Don't know?
Suc6!
De voedingskabel van de StreepPilot heb ik laten aansluiten (ik ben geen handige Harry dus blijf ik van zo'n zaken af...
Misschien kan je zo'n stopcontact ergens op de kroonplaat laten steken of zo. Don't know?
Suc6!
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Blommys,
Lijkt me ook beter zoals WouterRR zegt, GPS systeem aansluiten rechtstreeks, met een zwevende zekering uiteraard. Sigarenaansteker is ook een mogelijkheid, is verkrijgbaar via je dealer, of andere instantie zoals Auto5, ...
Op de R1150R model 2005 (zoals de mijne) is het standaard gemonteerd, op de vorige versies was het optie
Lijkt me ook beter zoals WouterRR zegt, GPS systeem aansluiten rechtstreeks, met een zwevende zekering uiteraard. Sigarenaansteker is ook een mogelijkheid, is verkrijgbaar via je dealer, of andere instantie zoals Auto5, ...
Op de R1150R model 2005 (zoals de mijne) is het standaard gemonteerd, op de vorige versies was het optie
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

-
DanielR1150R
12 v stekker
Ik heb een R1150R van 2003 en er zit geen 12v stekker op. Nu heb ik gehoord dat er een kabel klaar zou zitten om een 12v stekker op aan te sluiten. Ik heb het zijdeksel waar de stekker op vastzit weggehaald maar kan geen fiche of kabel vinden. Iemand een idee waar deze kabel te vinden is? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat BMW de kabel standaard niet voorziet.
groet
groet
-
DanielR1150R
oké als er geen ligt dan is er makkelijk een draadje rechtstreeks van de batterij af te takken (keurig met manteltje er rond) en er een zekering tussen plaatsen... de stekker daar ergens in 't vooronder plaatsen of waar je ook mar wil op de moto is hoegenamd geen probleem... twijfels of practische hulp nodig geef dan maar een brul dan fiksen we dat wel