Google Earth Pro - Street View trubbels

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
YveGs
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2017, 21:01
Woonplaats: Lendelede

Google Earth Pro - Street View trubbels

Bericht door YveGs »

Vanuit Google Earth Pro kan men een rit verkennen en via Street View het parcours van dichtbij bekijken.
Opeens kan ik niet meer op Street View niveau met de Pegman (het gele poppetje) maar blijf steken op het wazig "Weergave grondniveau".
Iemand een verklaring hiervoor en hoe op te lossen?
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Google Earth Pro - Street View trubbels

Bericht door GSrijder »

Idem, ik volg
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
YveGs
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2017, 21:01
Woonplaats: Lendelede

Re: Google Earth Pro - Street View trubbels

Bericht door YveGs »

Juppes al gedeeltelijk opgelost.
Op verschillende forums (tijdrovend...) op zoek geweest en eigenlijk makkelijk op te lossen.
Google Earth Pro er volledig van wippen en de nieuwe versie ( 7.3.3.7786) downloaden.
Er wel op letten welke versie jou pc heeft 32 of 64 bit !!!

En gedeeltelijk gelukt omdat ik nu wel Street View vanuit Google Earth kan opstarten en dus het gele poppetje perfect op de zichtbare weg kan planten maar nog niet een route vanuit BaseCamp zichtbaar kan maken, ook niet als GE al opgestart is.
Zal dus nog efkes moeten op zoek gaan wat er nog niet (of te veel) is aangeklikt.
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Google Earth Pro - Street View trubbels

Bericht door aantzeetje »

hier hetzelfde. Geen street view meer. Noch rechtstreeks opstarten, noch via BC 4.6.2.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
YveGs
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2017, 21:01
Woonplaats: Lendelede

Re: Google Earth Pro - Street View trubbels

Bericht door YveGs »

Hoi alle gefrustreerde meedemensen... ;-)))
Ze hebben ons idd goed liggen bij Garmin om die link met Google Earth niet meer actief te maken in hun updates. Of het defenitief of voorlopig is heb ik nog negens kunnen achterhalen maar zou het niet zijn om een abonnement te nemen op hun eigen BirdsEye? Weet ik niet en kan er voorlopig nog niks over zeggen want het ook nog niet verder uitgezocht hoe het precies werkt. Het zijn ook seteliet beelden maar waarschijnlijk nóg realistischer dan met GE maar wel betalend (25€/toestel/jaar))
Enfin...het is weerom een hele tijdrovende zoektoch en bij het installeren van verschillende GE versies kom ik altijd wel iets anders tegen.
Ofwel lukt het om een rit over te zetten van BC naar GE maar werkt de Street View niet, ofwel krijg je de melding dat GE niet is geinstalleerd (hoewel die er wél is) en lukt de Street View wel.

Met de laatste BC versie gaat het wel maar moet je een hele omweg maken.
De rit exporteren en opslaan onder een KML bestand. Dan in GE het KML bestand van die rit openen en kan je er ook mee werken via Street View maar dat is steeds een ambetante omweg.
Dus zal het nog "efkes" zoeken zijn naar een oplossing!!!
YveGs
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2017, 21:01
Woonplaats: Lendelede

Re: Google Earth Pro - Street View trubbels

Bericht door YveGs »

Hallo alle
Na veel gezoek en nog meer geprobeer toch het één en ander gevonden...
In tkort...dus op de laatse versie vanBaseCamp 4.7 is de link naar Google Earth weg en is het enkel maar mogelijk om een rit in GE te bekijken via de omweg " exporteren naar de computer via KML bestand. Dan kan de rit bekeken worden als je dit kml bestand opent in GE of GE Pro én die ook bekijken via Street Vieuw. Voor wie enkel een rit eens wil bekeijken in GE een prima te volgen weg.
Voor wie wat creatief wil zijn met ritten een tijdrovende omweg...
Daarom is het beter de BaseCamp veris 4.6 te installeren maar ook de Google Earth Pro versie 7.1.8.3036
Dan vindt je de link GE terug op BC én kan je dus de rit direct zien. Eén nadeel...nu kan je niet meer op Street View maar ook dat is op te lossen.
In GE klik je op Bestand --> Weergeven op Google Maps en GM opent direct. Nee nu zie je niet de rit maar als je in GE heel dicht inzoomt op de plaats die je wilt zien dan kom je op exact die plaats terecht in GM.
Nee allemaal niet meer zo vlot en efficient zoals we gewend waren maar toch nog haalbaar omdat niet die tijdrovende omweg moet gemaakt worden.
...maar wees gerust...als ik nog wat beters gevonden heb kan je het hier zeker lezen... :3some:
MaartenGS-R-RT
Berichten: 189
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Google Earth Pro - Street View trubbels

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Geen rechtstreeks antwoord op je vraag, maar ik heb ondertussen RouteYou ontdekt. Daar heb je, in de betalende optie weliswaar, de mogelijkheid om je rit te verkennen. Bijkomende voordeel vind ik dat je ook kan werken met Open Street Map, waarvan het kaartmateriaal veel meer uptodate is dan bij Basecamp.
MaartenGS-R-RT
Berichten: 189
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Google Earth Pro - Street View trubbels

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Ik wou schrijven "probleemloos je rit te verkennen", maar dat lukt blijkbaar niet meer in het bericht zelf?
@ moderator: ????
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Google Earth Pro - Street View trubbels

Bericht door GSrijder »

Wat ik nu doe is net zoals yves werken met de oude versie van BC en GE om snel een rit te bekijken.

Wil ik echter naar streetview dan sla ik het bestand op als .kml op pc. Open hierna de webversie van GE: https://earth.google.com/web

Importeer dan in projecten de kml en men krijgt de rit te zien + mogelijkheid tot streetview via de normale weg, het hangend manneke.

Link naar screenshots om te verduidelijken.

Je kan meerdere kml tegelijkertijd importeren en deze blijven bewaard tot men ze wist


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
YveGs
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2017, 21:01
Woonplaats: Lendelede

Re: Google Earth Pro - Street View trubbels

Bericht door YveGs »

GSrijder schreef: 06 jan 2021, 20:19
Wil ik echter naar streetview dan sla ik het bestand op als .kml op pc. Open hierna de webversie van GE: https://earth.google.com/web
Importeer dan in projecten de kml en men krijgt de rit te zien + mogelijkheid tot streetview via de normale weg, het hangend manneke.
Oké GSrijder, dat is idd de mogelijkheid om een rit op zijn geheel te bekijken maar nogal omslachtig om telkens na iedere wijziging opslaan in kml enz
Om een bepaalde locatie via StreetView te zien kan het sneller.
In GoogleEarth zoomt je in op de locatie je wilt bekijken en klikt op de bovenbalk op het laatste icoon (weergeven op GoogleMaps).
Dan opent een internet venster met GoogleMaps en precies op de locatie die je wil zien.
Daarop verder op inzomen (of het gele ventje bij de kraag nemen) en m'n zit op StreetView.
Ja hoedanook...allemaal omslagtig en hopend dat het weer mogelijk word als alle partijen (BC én GE) ons weer wat willen gunnen.

Ben ondertussen ook vanalles aan het opzoeken, nazien en ontdekken.
MyRoute-app is ook een programma met heel veel mogelijkheden waar vanalles mee kan gedaan worden.
Is het met een Garmin of TomTom toestel je zou er alles probleem- én naadloos kunnen overzetten.
Er zou ook een Free en betalende (Gold) versie zijn...
Meer kan ik er voorlopig niks over zeggen maar zal dat zeker eens nader bekijken.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Google Earth Pro - Street View trubbels

Bericht door GSrijder »

Ok, net even getest, zelfde uitkomst maar jouw oplossing is idd sneller.

En inderdaad werd alles maar weer zoals vanouds.

Wat de alternatieven betreft gebruik ik soms Kurviger.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
YveGs
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2017, 21:01
Woonplaats: Lendelede

Re: Google Earth Pro - Street View trubbels

Bericht door YveGs »

Is zeker niet dé oplossing want je ziet niet de volledige route maar als je een bepaalde locatie wil bekijken, en je weet hoe die precies te localiseren, is het wel dé snelste "nood"oplossing.
Ondertussen al veel tips gekregen voor verschillende navigatie-programmas en zal deze Kurviger zeker ook eens bekijken.
YveGs
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2017, 21:01
Woonplaats: Lendelede

Re: Google Earth Pro - Street View trubbels

Bericht door YveGs »

...ondertussen al de oplossing gevonden voor het probleem die we als routemakers ondervinden om een gemaakte route te bekijken met Google Earth.
MyRouteApp is hét programma die, mij althans, van alle zorgen verlost.
Er is een Free versie en een betalende. Daar kan je nog kiezen voor jaarlijks of Lifetime, dan kan je alle updates automatisch downloaden.
Een heerlijk programma...je kan in het zelfde venster kiezen in welke kaart je de route in maakt en kan ze ook in gelijk welke kaartversie bekijken (Googlemaps Standaard-Hybride of sateliet, HERE standaard-Hybride of sateliet en zelfs in de gekende Michelin Kaart versie) en opslaan in GPX of ITN (TomTom) bestanden.
Ook een gemaakte BaseCamp route kan men importeren, bewerken en terug sturen naar BaseCamp.
En wat super is in het programma...je kan een rit maken en blijven bewerken in gelijk welke kaart versie, dus ook in de Hybride versie's die vergelijkbaar zijn met GoogleEarth én zonder problemen op StreetView zien waar je staat...en daar is de gehele problematiek om begonnen, dat men niet meer zomaar op StreetView kon zonder omwegen.
Wat er zeker ook een pluspunt is in het programma, en ik denk zelfs dat je er aan geraakt in de Free versie,is bbbliotheek waar je ritten van over de hele wereld ziet. Zeg maar ik wil naar Cuba? Oké er staan vijf ritten in de bibliotheek...
Moet toegeven dat het een hele gewenning vraagt als BaseCamp gebruiker om je weg te vinden in MRA maar eens je gewoon komt is het luxe werken en ga je voor de Lifetime versie.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Google Earth Pro - Street View trubbels

Bericht door GSrijder »

Vandaag ontdekt dat het opnieuw lukt. Een route vanuit BC ( versie 4.6.2 ) openen met Earth pro en ik kan zonder omwegen opnieuw op straat niveau kijken. :cheers:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Plaats reactie