Goede goedkope verzekering?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Stefaan N
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2007, 03:11
Locatie: Herent

Bericht door Stefaan N »

Ik heb met belangstelling de vorige commentaren gelezen.
'k zit met hetzelfde moeilijke geval als (s)Campi : al 7j bedrijfswagen, 32j, compleet ongevalvrij (met attesten van werkgevers en leasingmaatschappijen).

Heb vorige week : (BA + rechtsbijstand)
- Ethias gebeld : geen wagen = 535€
- KBC : quasi niet mogelijk. Indien overhevelen alle verzekeringen ... misschien ... niet dus !
- ING : 450 € (dankzij personeels tarief) + 160 € pechverhelping = 610 €

Heb dan maar uit miserie Marsch Roeselare gebeld (verzekering van mijn bedrijfswagen via Fortis). Die hadden geen enkel probleem = 345 € all in.
Heb nu ook mijn toekomstige werkgever info gevraagd (via Leasplan) ... ben benieuwd ... (anders riskeer ik bij overgang van werkgever ook 700 € te moeten betalen bij Fortis ... )

Ik hoop van onder de 400 € te zitten ... SCHANDALIG gewoon, regelrechte koppelverkoop !!

Hou jullie op de hoogte wat ik er uit heb gekregen ...

Indien er iemand met bedrijfswagen een betere oplossing heeft !! ALTIJD ZEER WELKOM !!!

Stefaan
Beginnend BMW genieter ;)
R850RT + BMW 320d Touring
Rasse
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 sep 2004, 22:44
Locatie: Balen-Wezel
Contacteer:

Re: Goede goedkope verzekering?

Bericht door Rasse »

(s)Campi schreef:
Arnold schreef:
Jani schreef:Ikmoet mijn bèke nog verzekeren. Natuurlijk is er een overbod aan verzekeringen, maar toch stel ik de vraag naar een goede goedkope verzekering, alleen voor de moto?

Ben benieuwd.

Jani
Touring Assurance , onderdeel van Touring Wegenhulp , ik betaal 123 € , comfortdienst inbegerepen , 2 voorwaarden : ouder dan 33 én tourmotor.
je kan online een offerte aanvragen.....
Arnold, dien je dan ook je wagen bij hen te verzekeren, dacht dat dat de voorwaarde was...ik heb een firmawagen en dat is het probleem dus.
Hier ook . Een jaar of twee terug heb ik een offerte voor de motor gevraagd. Toen ik een paar weken later het antwoord kreeg dat ze mij niet wilden verzekeren verbaasde mij dat nogal. Ik heb de laatste 15 jaar geen ongeval gehad , noch auto nog moto.
Toen ik hen belde kwam na lang aandringen de aap uit de mouw.
De moto was het enige voertuig dat op mijn naam stond. Ze konden onder de door hen geadverteerde voorwaarden geen verzekering aanbieden als er ook geen tweede voertuig bij was. Dan maar een combinatie gevraagd met de Vito van de zaak. Werden ze plots 35% duurder dan Ethias.
Voor mij is dit een mooi voorbeeld van koppelverkoop. En naar mijn weten is dit nog steeds verboden.
Voer voor Test Aankoop.

En ik zit met alles , tot mijn tevredenheid, nog steeds bij Ethias.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
xantingo
Berichten: 604
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:37
Woonplaats: Wechelderzande
Locatie: Antwerpen / Wechelderzande
Contacteer:

Re: Goede goedkope verzekering?

Bericht door xantingo »

Rasse schreef:
Arnold schreef: Touring Assurance , onderdeel van Touring Wegenhulp , ik betaal 123 € , comfortdienst inbegerepen , 2 voorwaarden : ouder dan 33 én tourmotor.
je kan online een offerte aanvragen.....
Hier ook . Een jaar of twee terug heb ik een offerte voor de motor gevraagd. Toen ik een paar weken later het antwoord kreeg...
Da's snel...

ik vroeg vorig jaar in februari een offerte voor mijn K100LT die ik toen net gekocht had. Geen reactie. Ik bel: geen antwoord.

Nu krijg ik plots vorige week een brief van Touring om te melden dat ze een geweldige aanbieding hebben; ik kan zelfs online een offerte vragen....

Misschien nu al maar doen voor mijn volgende moto binnen een jaar of tien??
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
colingoes
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 feb 2005, 19:51
Woonplaats: Manneksenvere
Locatie: West Vlaanderen

Bericht door colingoes »

wel uitkijken is in combinatie met auto
dat zie je als je op einde folder komt
Stefaan N
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2007, 03:11
Locatie: Herent

Bericht door Stefaan N »

'k heb vanmiddag mijn verzekering afgesloten !

Rechtstreeks via Leaseplan in Diegem en gelinkt aan mijn bedrijfswagen ! Super vriendelijke, vlotte bediening van die mensen daar trouwens !
216€ per jaar ! (BA en rechtsbijstand).
Nu nog een voor 160€ pechverhelping ...

Dit systeem kan zonder probleem bij elke leasing zolang de bedrijfswagen maar aan jou toegewezen is.

Voila ! Hopelijk kan ik hiermee nog een paar mensen een dienst bewijzen ! (graag een seintje om te laten weten waar ik de pint mag komen dringen) 8)

Stef
Beginnend BMW genieter ;)
R850RT + BMW 320d Touring
MARCMOTARD
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 nov 2006, 10:33
Locatie: WESTVLOANDEREN

Bericht door MARCMOTARD »

@ Stefaan N

Niks van, no pint, nul de botten.
Waarom ?
Omdat mijn pechverhelping, voor een gans jaar, voor de moto slechts +/- 40 eurookes kost !
En als ik op reis zou gaan met mijn auto, dan telt diezelfde pechverhelpingsverzekering.
Daarom dus, geen pint.
O ME MOAR WEG ZUN
Stefaan N
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2007, 03:11
Locatie: Herent

Bericht door Stefaan N »

@ Marcmotard

Alé, da's ook tof !
Merci om uwen truuk e kè uut te legn zoda we d'er ollemolle woak ne kè iet va leern ! :lol:

Stef
Beginnend BMW genieter ;)
R850RT + BMW 320d Touring
Rasse
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 sep 2004, 22:44
Locatie: Balen-Wezel
Contacteer:

Bericht door Rasse »

Ethias Assistance voor alle voertuigen en personen van het gezin 82 €
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Rasse schreef:Ethias Assistance voor alle voertuigen en personen van het gezin 82 €
Bedoel je hiermee technische assistentie bv igv panne, ben nl op zoek naar zo iets voor Europa...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

(s)Campi schreef:
Rasse schreef:Ethias Assistance voor alle voertuigen en personen van het gezin 82 €
Bedoel je hiermee technische assistentie bv igv panne, ben nl op zoek naar zo iets voor Europa...
VTB heeft zoiets als Pech Plus of zo.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
flyingbrick
Berichten: 96
Lid geworden op: 15 feb 2005, 10:38
Locatie: brugge

Bericht door flyingbrick »

ik lees hier vanalles over BA, rechtsbijstand, pechverhelping enz.... maar betaalt er dan niemand bij voor de 'bestuurder' ... voor jezelf dus? Toch niet onbelangrijk bij ongeval met lichaamsletsel :!:
Bij een autoverzekering is dit toch ook zo: de inzittenden zijn verzekerd, maar de bestuurder niet.
Appelen en peren vergelijken dus.... :?
Rasse
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 sep 2004, 22:44
Locatie: Balen-Wezel
Contacteer:

Bericht door Rasse »

(s)Campi schreef:
Rasse schreef:Ethias Assistance voor alle voertuigen en personen van het gezin 82 €
Bedoel je hiermee technische assistentie bv igv panne, ben nl op zoek naar zo iets voor Europa...
Idd. , de dekking is voor Europa. Maar niet alleen bij panne of ongeval.
Ook repatriëring bij ziekte edm. is er in opgenomen.
Is echt spotgoedkoop. Vervangwagen is ook inbegrepen.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
Troyke
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 dec 2010, 17:09
Locatie: Gent

Re: Goede goedkope verzekering?

Bericht door Troyke »

Ik ga nog eens deze oude topic van onder het stof halen.
Heb dus eveneens een probleem voor het vinden van een betaalbare verzekering wegens bezit van bedrijfswagen.

Rij zelf al meerdere jaren met een bedrijfswagen maar had hiernaast nog een kleine Suzuki Samurai die ik hield uit nostalgie. Dankzij de Soes kon ik genieten van een combi tarief voor mijn R850 RT.
Totaal bedrag voor beide voertuigen te verzekeren was ongeveer 626 EUR op jaarbasis.
Nu mijn vriendin ook een bedrijfswagen heeft bekomen hadden we besloten om de Soes toch maar te verkopen. Logisch gevolg was ook stopzetten van de autoverzekering.

Nu komt de verzekeringsmaatschappij (Nateus) voor het nieuwe jaar op de proppen met een bedrag van 776 EUR :shock:
Wat dus 150 EUR duurder is dan wat ik vroeger voor beide voertuigen moest betalen. Schamen doen ze zich in ieder geval niet. :roll:
Als eerste reactie heb ik de dag erna mijn nummerplaat binnengebracht bij de DIV aangezien dat dit de enige manier was om direct weg te raken van deze maatschappij. Anders hing ik een jaar vast aan deze prijs.

Doch nu komt de kat op de koord. Kan nergens een deftig tarief vinden voor mijn moto in combinatie met bedrijfswagen.
Ook niet via de leasingmaatschappij (ALD Automotive).
Heb nu gisteren via het net een site gevonden (http://www.motoverzekeringen.be" onclick="window.open(this.href);return false;) waar de optie wel mogelijk blijkt en die tevens aanvaardbare prijzen op de site gooit.
De firma achter deze site en verzekeringen is trouwens Aon Affinity Belgium.

Mijn vraag: Heeft iemand ervaring met Aon Affinity Belgium? Lees graag de positieve kanten doch graag ook delen mochten er negatieve ervaringen zijn.
Indien negatief mag je het gerust via pb laten weten om zo het forum te vrijwaren.
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Goede goedkope verzekering?

Bericht door roadster »

ik ben in dezelfde situatie: firmawagen, verzekering via leasingpakket maar mijn moto en zelfs mijn Vespa (allebei privé) staan via uitbreiding van de polis verzekerd...
het kan dus wel hoor
maar veel hangt af van je makelaar... de mijne wil al eens extra zijn best doen want we zijn met de vennootschap en een 5-tal wagens en gebouwen allemaal via dezelfde makelaar verzekerd bij Axa.
ter info: 125€ verzekering voor de Vespa 125cc en 175€ verzekering BA en RB voor de GS...
R1200GS LC
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Goede goedkope verzekering?

Bericht door willy »

Troyke schreef:Ik ga nog eens deze oude topic van onder het stof halen.
Heb dus eveneens een probleem voor het vinden van een betaalbare verzekering wegens bezit van bedrijfswagen.

Rij zelf al meerdere jaren met een bedrijfswagen maar had hiernaast nog een kleine Suzuki Samurai die ik hield uit nostalgie. Dankzij de Soes kon ik genieten van een combi tarief voor mijn R850 RT.
Totaal bedrag voor beide voertuigen te verzekeren was ongeveer 626 EUR op jaarbasis.
Nu mijn vriendin ook een bedrijfswagen heeft bekomen hadden we besloten om de Soes toch maar te verkopen. Logisch gevolg was ook stopzetten van de autoverzekering.

Nu komt de verzekeringsmaatschappij (Nateus) voor het nieuwe jaar op de proppen met een bedrag van 776 EUR :shock:
Wat dus 150 EUR duurder is dan wat ik vroeger voor beide voertuigen moest betalen. Schamen doen ze zich in ieder geval niet. :roll:
Als eerste reactie heb ik de dag erna mijn nummerplaat binnengebracht bij de DIV aangezien dat dit de enige manier was om direct weg te raken van deze maatschappij. Anders hing ik een jaar vast aan deze prijs.

Doch nu komt de kat op de koord. Kan nergens een deftig tarief vinden voor mijn moto in combinatie met bedrijfswagen.
Ook niet via de leasingmaatschappij (ALD Automotive).
't Is een gekend (luxe) probleem :roll:
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Goede goedkope verzekering?

Bericht door patrick k100 »

Ik betaal voor ene moto 190€ en voor den tweede 110€ bij AG alles in
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: Goede goedkope verzekering?

Bericht door BéRTke »

Heb ook een firmawagen, en sinds vorig jaar mijn 1150 RT verzekerd bij Actel Direct... (Maakt nu deel uit van P&V)
Betaal zo'n 340,- € per jaar. Die bieden dus wel een gunstig tarief aan, ook al is de firmawagen NIET bij hun verzekerd.
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

Re: Goede goedkope verzekering?

Bericht door wolfrider »

Heb bijzonder slechte ervaring met Txxxxxx,
zie mijn topic verzekeringsperikelen.... :twisted:

Edit : Kan slechts concluderen: neem een volledige onafhankelijke rechtsbijstand zoals AUDI of DAS zoals ook Alfa suggereert en neem geen rechtsbijstand bij de maatschappij waar je BA verzekerd bent !
Laatst gewijzigd door wolfrider op 02 okt 2014, 11:19, 2 keer totaal gewijzigd.
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Goede goedkope verzekering?

Bericht door alfa »

wolfrider schreef:Heb bijzonder slechte ervaring met Txxxxxx,
zie mijn topic verzekeringsperikelen.... :twisted:
Ha, U had Touring dan moet je zelf makelaar spelen .
Ik heb daar goede ervaring mee gehad omdat rechtsbijstand bij DAS zat, die hebben alles opgelost :wink:
Enkel BA bij Touring is best in orde.
BMW R1100R zonder KFR
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Re: Goede goedkope verzekering?

Bericht door de Ron »

Touring en Ethias ben ik van afgestapt, bij allebei iets voorgehad en alles zelf kunnen oplossen. Verzekering gehad bij Touring, auto totaal verlies gereden en takelwagen van Touring kwam er aan, wij hadden ons verzekeringsdocument bij de hand, doch volgens de depanneur waren we in hun systeem niet terug te vinden, hij wilde hem niet meenemen... Daar sta je dan op het moment dat je ze nodig hebt, nadien opzeg gedaan en ik ga niet meer terug. Bij Ethias ook al zo'n geval gehad dat er geen schot in de zaak kwam tot je zelf dan maar verzekeringsmakelaar gaat spelen om het vooruit te laten gaan. Nu ben ik bij DVV, de maatschappij doet er eigenlijk niet toe, maar als je met een pakket overstapt is er wel onderhandelingsruimte voor de prijs, en een goede makelaar is goud waard, heb ik ondertussen ook al ondervonden, ik betaal dan misschien wel iets meer dan op een ander, maar als je een probleem hebt staan ze er en helpen je direct voort.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Flat Twin Power

Re: Goede goedkope verzekering?

Bericht door Flat Twin Power »

de Ron schreef:Touring en Ethias ben ik van afgestapt, bij allebei iets voorgehad en alles zelf kunnen oplossen. Verzekering gehad bij Touring, auto totaal verlies gereden en takelwagen van Touring kwam er aan, wij hadden ons verzekeringsdocument bij de hand, doch volgens de depanneur waren we in hun systeem niet terug te vinden, hij wilde hem niet meenemen... Daar sta je dan op het moment dat je ze nodig hebt, nadien opzeg gedaan en ik ga niet meer terug. Bij Ethias ook al zo'n geval gehad dat er geen schot in de zaak kwam tot je zelf dan maar verzekeringsmakelaar gaat spelen om het vooruit te laten gaan. Nu ben ik bij DVV, de maatschappij doet er eigenlijk niet toe, maar als je met een pakket overstapt is er wel onderhandelingsruimte voor de prijs, en een goede makelaar is goud waard, heb ik ondertussen ook al ondervonden, ik betaal dan misschien wel iets meer dan op een ander, maar als je een probleem hebt staan ze er en helpen je direct voort.
Een goede makelaar is inderdaad goud waard. De mijne komt steeds aan huis, voor gelijk wat. Top service.
Bart Vercaemer
Berichten: 128
Lid geworden op: 24 mar 2014, 19:15
Woonplaats: Markegem
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Goede goedkope verzekering?

Bericht door Bart Vercaemer »

Als ik deze verzekeringsbedragen zie, dan hebben jullie een luxeprobleem.

Effe schetsen: ik ben 39 jaar, heb pas sinds begin dit jaar mijn motorrijbewijs (geen auto en geen autorijbewijs).
Ik betaal bij Fintro nu 998 euro/jaar voor mijn GS.
Voor mijn Fundoro'tje was dat trouwens hetzelfde bedrag.

Mocht ik in jullie plaats zijn, ik zou me dus echt geen zorgen maken over het bedrag dat jullie betalen :clown:
R 1200 GS (2006)
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

Re: Goede goedkope verzekering?

Bericht door wolfrider »

alfa schreef:
wolfrider schreef:Heb bijzonder slechte ervaring met Txxxxxx,
zie mijn topic verzekeringsperikelen.... :twisted:
Ha, U had Touring dan moet je zelf makelaar spelen .
Ik heb daar goede ervaring mee gehad omdat rechtsbijstand bij DAS zat, die hebben alles opgelost :wink:
Enkel BA bij Touring is best in orde.
Iedereen , polite en advocaat incluis zegt mij dat mijn standpunt juist is,
Touring heeft in mijn zaak een rechtsbijstandsbureau ingeschakeld maar zij volgen mijn standpunt niet ......

Ben zeeeeeer ontevreden. :twisted:
BIj mijn nieuwe verzekering binnenkort heb ik rechtsbijstand genomen bij DAS.

@ bart: dat is toch wel omnium inbegrepen mag ik hopen ?
kijk eens elders rond ,want dit is toch wel enorm veel. :-?

Eigenlijk moet je alles , je abonnementen,electriciteit,gas , gsm, verzekeringen ,lening voor je huis , telefoon ,tv ,internet , jaarlijks terug bekijken en offertes vragen.Kan je veel geld besparen.
Laatst gewijzigd door wolfrider op 02 okt 2014, 11:21, 4 keer totaal gewijzigd.
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
Flat Twin Power

Re: Goede goedkope verzekering?

Bericht door Flat Twin Power »

wolfrider schreef:Eigenlijk moet je alles , je abonnementen,electriciteit,gas , gsm, verzekeringen ,lening voor je huis , telefoon ,tv ,internet , jaarlijks terug bekijken en offertes vragen.Kan je veel geld besparen.

Inderdaad, ik doe dat, weliswaar niet elk jaar maar toch regelmatig. Heeft me al veel geld bespaard.
Bart Vercaemer
Berichten: 128
Lid geworden op: 24 mar 2014, 19:15
Woonplaats: Markegem
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Goede goedkope verzekering?

Bericht door Bart Vercaemer »

wolfrider schreef:@ bart: dat is toch wel omnium inbegrepen mag ik hopen ?
kijk eens elders rond ,want dit is toch wel enorm veel. :-?

Eigenlijk moet je alles , je abonnementen,electriciteit,gas , gsm, verzekeringen ,lening voor je huis , telefoon ,tv ,internet , jaarlijks terug bekijken en offertes vragen.Kan je veel geld besparen.
De vraag werd me niet gesteld. En ik betaal evenveel voor mijn GS van bouwjaar 2006 als wat ik betaalde voor mijn funduro van 2002, dus ik veronderstel dat het geen omnium zal zijn.

Kan dit zo hoog liggen doordat ik geen autoverzekering heb, en ook pas heel recent mijn motorrijbewijs heb gehaald?

Fortis kan 70 euro goedkoper doen, inclusief een soort depannage-verzekering voor Europa. Dus geen wezenlijk verschil volgens mij.
R 1200 GS (2006)
Plaats reactie