Nav4 en kaarten 2021.2, onvoldoende geheugen?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Sven 12RT
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:39

Nav4 en kaarten 2021.2, onvoldoende geheugen?

Bericht door Sven 12RT »

Hoi,

Ik en m'n pa zijn op een vervelend probleempje gestoten met onze pseudo-antieke 660 en Nav4.

We slagen er niet meer in om heel Europa op onze toestellen te krijgen.
We hebben geheugenkaartjes, ik van 8Gb. M'n pa ondertussen 16Gb.

Garmin Express (7.5, schijnbaar recentste versie) zegt dat we te weinig geheugen hebben.
En stelt dan voor om een regio naar keuze te laden.
Probleem is dat er dan niet de geschikte kaarten geladen worden, voor een lange reis.
vb: je hebt wel de ruime Benelux, maar niet Zuid-Italië. Ik zeg maar wat.
Express lijkt ook geen zijn te hebben om de kaarten te verdelen over de gps zelf en het sd-kaartje.
Je kan ook geen 2 regio's installeren. De ene wist de andere.

Dan maar geprobeerd via MapInstall.
Dat lijkt redelijk te gaan.
Maar dan viel mijn oog op de "verbruiksmeter".
Hoe meer kaarten je kiest, hoe meer het balkje zich vult, logisch.
Het balkje gaat maar tot 4Gb, terwijl er een kaartje van 8Gb in het toestel zit.
Windows herkent het ook als 8.
Zijn we op de grenzen van de oude toestellen gestoten?
R1200RT, again :-)


Afbeelding
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Nav4 en kaarten 2021.2, onvoldoende geheugen?

Bericht door st1100 »

Ik heb geen 660 meer , maar paar jaar geleden was Europa helemaal , net iets groter dan 2Gb , lijkt me sterk dat het nu meer dan 8Gb of 16Gb zou zijn?

Volgens de site van Garmin ondersteunt hij tot 16Gb indien het kaartje de juiste klasse is.

https://support.garmin.com/nl-NL/?altLo ... tab=topics

Moest het toch allemaal niet lukken (plan b dus) : ik had bij m’n 2610 , 2 sd kaartjes (bovenste en onderste helft van Europa) en ja ik weet het dat is snel overschreven met de juiste ‘helft’……maar daar heb je onderweg niks aan , toen je er niet aan gedacht had , en de verkeerde helft op het kaartje stond. Voor paar € ben je weer up to date.

Langs de andere kant een moderne Rider 550 kost 300€ (of zoiets) , daar kunnen meerdere continenten op , gewoon in het geheugen. Thuis connecteer je hem aan de wifi , en als hij zegt dat er een kaartupdate is druk je op update. En paar minuten later is hij up to date. (hangt ook van je wifi en internetsnelheid af)
Ik heb al een paar jaar riders en nog nooit enig issue mee gehad met kaartupdates of bugs in kaarten. Ik doe dat , nog snel een kwartier voor ik op reis vertrek. Luxe ;-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Nav4 en kaarten 2021.2, onvoldoende geheugen?

Bericht door aantzeetje »

Kijk even bij de tools van JaVaWa https://www.javawa.nl/update660.html
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie