Ik zoek een K75 om recreatief mee te rijden. Het idee is om de moto te reviseren.
Ik blijf toch met een vraag zitten m.b.t. de E5 en E10 brandstof.
Is er een mogelijkheid om een oude motor aan te passen of additieven te gebruiken zodat je hier minder problemen mee hebt?
Daarnaast ben ik ook op zoek naar een garage in de buurt van Boom waar ik eventueel terecht kan voor het grotere werk en onderdelen kan bestellen.
Ik heb zelf mijn oude K75 11 jaar geleden weg gedaan vanwege elektronische problemen zijn er nog plaatsen om deze te reviseren in geval van problemen.
Alvast bedankt, ook voor de andere posts met interessante info.
oude K75-rijder op zoek naar een oude liefde.
aanschaf K75 in 2021
Moderator: GVN
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 jun 2021, 12:45
- Woonplaats: Boom
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
- Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Re: aanschaf K75 in 2021
Op www.E10check.nl staat dat elke bmw motor geschikt is voor benzine met 10% bioethanol.
Als je dat toch niet vertrouwt zijn er een aantal merken (BP met Ultimate, Shell met V-Power.....) die benzine hebben met 0% bioethanol (ook al staat er E5 bij, want E5 staat voor het maximum percentage bioethanol).
Bioethanol trekt water aan, daardoor gaat benzine met bioethanol snel verouderen, en bvb sludgevorming in het brandstofsysteem veroorzaken. Je gaat ook sneller roest in je tank krijgen. Ik denk dus dat je gewoon om te tanken en rijden je niet veel zorgen moet maken, wel bij bvb langdurige stalling, zeg een week of 6 à 8. Over de dopes en additieven die daarvoor op de markt zijn kan ik echter niet veel zeggen.
Succes met je zoektocht.
Als je dat toch niet vertrouwt zijn er een aantal merken (BP met Ultimate, Shell met V-Power.....) die benzine hebben met 0% bioethanol (ook al staat er E5 bij, want E5 staat voor het maximum percentage bioethanol).
Bioethanol trekt water aan, daardoor gaat benzine met bioethanol snel verouderen, en bvb sludgevorming in het brandstofsysteem veroorzaken. Je gaat ook sneller roest in je tank krijgen. Ik denk dus dat je gewoon om te tanken en rijden je niet veel zorgen moet maken, wel bij bvb langdurige stalling, zeg een week of 6 à 8. Over de dopes en additieven die daarvoor op de markt zijn kan ik echter niet veel zeggen.
Succes met je zoektocht.
Re: aanschaf K75 in 2021
Als ik me niet vergis dan is de tank van een K75 van aluminium en kan ze dus niet roesten.
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
- Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Re: aanschaf K75 in 2021
In mijn enthousiasme te willen helpen heb ik mijn tekst helaas niet nagelezen, en moet ik tot mijn schade en schande vaststellen dat het woord "roest" inderdaad fout is, en dient vervangen te worden door "corrosie". Het zal me leren.
Re: aanschaf K75 in 2021
Of de kans op corrosie groot is weet ik ook niet (niet dat ik er al dan niet aan twijfel, ik weet het echt niet )
want als ik me niet vergis dan is/was de tank van de K75 aan de binnenkant "gecoat", van een via elektrolyse
aangebrachte laag voorzien? Kenners van die modellen weten er wellicht meer van.
want als ik me niet vergis dan is/was de tank van de K75 aan de binnenkant "gecoat", van een via elektrolyse
aangebrachte laag voorzien? Kenners van die modellen weten er wellicht meer van.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 11:25
- Woonplaats: Mechelen
- Locatie: Antwerpen
Re: aanschaf K75 in 2021
Ik mijn K100RS van '84 rijdt al jaren probleemloos op E5. E10 gebruik ik niet (risk minimalisering) en ook omdat E5 toch net iets lekkerder rijdt.
Af en toe kap ik er wel eens een tank/injectiecleaner in. Zelfs een paar jaar stilstaan met E5 (98 octaan) in de tank heeft geen gevolgen gehad. Als je zeker wil zijn, dan bestaan er 'fuel stabilizer'. Na te vragen bij de specialist-handelaar.
Af en toe kap ik er wel eens een tank/injectiecleaner in. Zelfs een paar jaar stilstaan met E5 (98 octaan) in de tank heeft geen gevolgen gehad. Als je zeker wil zijn, dan bestaan er 'fuel stabilizer'. Na te vragen bij de specialist-handelaar.