Akropovic k1200r

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
RVT
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2021, 09:28
Woonplaats: Aan zee

Akropovic k1200r

Bericht door RVT »

Dag allemaal, mijn eerste post op dit forum en meteen al een vraag...

Ik rij al een aantal jaar met de motor maar ervoor steeds een Honda VFR1200 gehad, vorig jaar gevallen en nu een K1200r gekocht en ben tot nu toe zeer tevreden met de "nieuwe" machine...

Enig minpuntje is de - vind ik - iets te luidruchtige Akropovic uitlaat. Ik vind de motor visueel mooier met deze uitlaat dus de originele uitlaat monteren zie ik niet echt als een optie maar zijn er opties om de uitlaat iets te "dempen"?

Ik ben geen techneut dus veel bijkomende informatie kan ik niet geven, wat ik wél weet is dat de volledige uitlaatlijn vanaf motor tot demper van Akropovic zijn én dat wanneer je in de demper kijkt dit een volledige open ruimte is waardoor ik vermoed dat deze niet meer origineel is.

Ik probeer vanaf een fotootje te plaatsen.

Thanks,
R.
jos.gs
Berichten: 68
Lid geworden op: 21 feb 2010, 11:55
Locatie: lummen

Re: Akropovic k1200r

Bericht door jos.gs »

zit de einddemper nog in de uitlaat?
https://www.motordempers.nl/images/prod ... nisch-.png
Jos.gs
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Akropovic k1200r

Bericht door st1100 »

Ik had ooit een akra op een K1300s en te luid was die in ieder geval niet. Wel luider dan origineel.

Ontbreken van de geluidsdemper zou veel kunnen verklaren…


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
RVT
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2021, 09:28
Woonplaats: Aan zee

Re: Akropovic k1200r

Bericht door RVT »

Dank je wel allebei voor jullie antwoord. Ik vermoed inderdaad dat de demper jammer genoeg door de vorige eigenaar werd verwijderd. Dit zie je wanneer je achteraan in de uitlaat kijkt :roll:

Afbeelding

Dit is de demper ( sticker verwijderd want was deels kapot, zou eventueel nieuwe bestellen )

Afbeelding

Ik heb ondertussen gevonden dat volgende "race line" uitlaat op de motor zit en het dus niet enkel over een Akropovic demper gaat:

Afbeelding

Vraag is nu?

Is het mogelijk/de moeite om ergens toch een demper te kopen om op de uitlaat te monteren?

Is het desgevallend mogelijk om enkel de volledige demper achteraan in carbon apart te kopen?

Met oprechte dank, zoals jullie wel kunnen lezen ben ik op dat vlak niet echt technisch aangelegd maar wel zeer nieuwsgierig om bij te leren!
RVT
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2021, 09:28
Woonplaats: Aan zee

Re: Akropovic k1200r

Bericht door RVT »

Nu mét foto's :grin: ...

Afbeelding

(achterzijde demper )

Afbeelding

(foto volledige demper )
Paul P
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2004, 00:33
Woonplaats: Herent
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Akropovic k1200r

Bericht door Paul P »

Zoek eens op "akrapovic db killer".
Dan kom je er wel.
-Paul-
CZ 175-Suzuki 125-Honda CB450-400Four-Yam'Diversion 600-Bmw R1100RT-R1150RT-K1200LT-R80GS-R1150RT
Plaats reactie