bmw r1250rt model 2021

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
goldwingtje
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2021, 12:06
Woonplaats: deinze

bmw r1250rt model 2021

Bericht door goldwingtje »

Kan iemand soms een idee geven, hoe ik de flitspalen kan toevoegen bij de GPS.
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door aantzeetje »

welke GPS? Garmin of nav, Cyclops abonnement aankopen bij Garmin en updaten via Garmin Express. Daarnaast ook POI zichtbaar maken aanvinken in de gps.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
goldwingtje
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2021, 12:06
Woonplaats: deinze

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door goldwingtje »

het is een ingebouwde gps de laatste versie r1250rt 2021, ik denk tom tom.
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door st1100 »

Bedoel je de bmw app op uw smartphone die je op het tft bekijkt?

Die geeft (voorlopig) geen flitswaarschuwing. Dat is dus een van de nadelen dt het tft enkel via de eigen ‘bmw’ app werkt , en niet bv carplay is.

De tomtom go app kan routes aan geeft traffic en flitsers maar werkt niet met het tft , functionaliteit van het tft is dus heel beperkt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door janeman »

Ik weet het niet maar is het niet zo dat je de flitspalen en trajectcontroles op je gsm moet zetten?
Ik zou hieromtrent ook meer over willen weten
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door st1100 »

In de bmw-connented app kan je geen flitspalen toevoegen.
Je kan wel een extra app gebruiken. Ik gebruik coyote. En het geluid van de coyote app komt wel door , als ik m’n smartphone verbonden heb via het tft. Je hoort het wel maar op het tft-scherm zie je niks.
Is wel extra app die telkens moet openen, en abonnement natuurlijk (je hebt ook gratis app’s zoals flitsmeister , waze …. geen ervaring mee hoe goed die werken)

Grootste nadeel van de coyote app: audiokanaal blijft regelmatig open staan (in bv trajectcontroles) en dan onderbreken andere audiobronnen , denk aan muziek of intercom….


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
jtroncqu
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 nov 2006, 22:18
Woonplaats: Oosterzele
Contacteer:

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door jtroncqu »

Breste vrienden,
ik ben van plan om een nieuwe RT te kopen van 1200 naar 1250, maar??? ik heb momenteel een garmin navigator V met basecamp om gpx files te maken, maar de nieuwe werkt met TomTom en een bmw-app? Geen flitspalen meer lees ik?? geen routes meer kunnen maken op basecamp!! wat moet ik mij hierbij bedenken ??? is het slim om mijn navigator V mee te verkopen met mijn 1200 moto ???????,, Hoe raar is het dat ze bij bmw al een houder hebben voor op het stuur om een garmin GPS onder het TFT scherm te plaatsen, wat een raar idee als je al een GPS op je TFTscherm hebt ?????
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door janeman »

Ik denk dat je het fout hebt.
Ik vermoed dat je nog steeds routes kunt maken met soft-ware zoals base camp, maar ook nog andere.
Je moet de track naar je gsm sturen en eigenlijk navigeren op je gsm, het scherm van je gsm wordt afgespeeld op het Bmw tft scherm.
Als dit niet zo is hoor ik het graag, ik ga het hier volgen
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door aantzeetje »

Mijn ervaring met iemand die en een tft heeft en een nav VI is dat als hij de route (BC track) via de tft rijdt het vaak fout loopt. We zijn hem zelfs eens kwijt geweest omdat er een gat ontstaan was, hij van de route afweek en van zijn originele route niks meer over bleef. Voor mij persoonlijk is die tft goed om van A naar B te rijden. De functionaliteiten zijn te beperkt om echt het maximum uit een gps te halen.
Ik zie geen enkele reden waarom je je nav V zou mee verkopen met de motor. Persoonlijk zou ik hem houden, op de nieuwe monteren en hem gebruiken om je in BC gemaakte routes te rijden met de track op de achtergrond als referentie.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
jtroncqu
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 nov 2006, 22:18
Woonplaats: Oosterzele
Contacteer:

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door jtroncqu »

Ik heb wel altijd mijn Garmin GPS nodig om routes te maken op basecamp, anders heb ik de laatste updates niet van mijn kaarten, want enkel met de garmin aangesloten kan ik nieuwe kaarten downloaden.
De houder voor de extra garmin gps op het stuur (bij de 1250) draait dan wel mee met het stuur, ook niet zo comfortabel.
Het stomme is dat ik de app Connected van BMW kan downloaden op mijn gsm, maar ik heb een proefperiode van 14 dagen , maar ik heb nog mijn nieuwe moto niet waardoor ik geen connectie kan maken om eens iets uit te proberen.
Ik vind het niet BMW waardig dat dit zo een probleem kan zijn! :cry:
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door janeman »

Er bestaat ook nog andere software, Mra, kurviger TomTom en nog veel meer, ( zonder toestel)
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door aantzeetje »

andere routeringsoftware? Ja en ik gebruik ze bijna allemaal op de pc. Op de smartphone ook heel wat mogelijk maar nog steeds afhankelijk van je telefoonverbinding. Hier in de grensstreek B/F loopt dat dus dikwijls fout. Geen netwerk en overspringen van het ene naar het andere tussen B en F. Verre van ideaal en geen verbinding is geen routering. Geen mij maar mijn gps met routes en waypoints in. Nergens last van.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door aantzeetje »

@jtroncqu: als je je gps nodig hebt om routes te maken in BC, dan heb je de laatste kaarten in BC er niet opgezet. Garmin Express draaien en geavanceerde instellingen kiezen. Enkel pc aanvinken want ze staan al op je gps.

Bij mij staat deze ook via een ram mount op het stuur gemonteerd. Geen probleem en in een bocht kijk ik uiterst zelden naar de gps. Ik zie dus het probleem niet.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door janeman »

Je kan ook een route of track maken en opslaan op je smartphone, je hoeft niet absoluut constant verbinding te hebben.
Ik denk dat de gps op termijn uit het straatbeeld gaat verdwijnen.
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

bmw r1250rt model 2021

Bericht door st1100 »

De connected app werkt met kaarten op jouw telefoon. Heeft dus helemaal geen data netwerk nodig. (Maar dus wel intern geheugen , kaarten zijn te kiezen per regio) Verder is de software van Tomtom. Dat wil dus ook zeggen als er iemand verkeerd is gegaan , hij altijd de anderen weer terug moet tegenkomen want na de omzwerving kom je altijd weer terug , zo snel mogelijk , op de oorspronkelijke route. De Tomtom go app werkt nu (ook voor iphones) zoals een rider , je kan tracks inladen en rijden. Kost wel 12€/jaar.

Het kleine TFT scherm , met de bolleke pijltje aanduidingen , ben ik niet wild van. Maar op het grote scherm van de nieuwe rt mag dat toch geen probleem zijn , want heeft kaartweergave. Ik blijf het een gemiste kans dat BMW voor een eigen systeem (met de bijhorende beperkingen) kiest ipv carplay. Op oa. een honda en een triumph kan het wel (voor 1/3 van de prijs)

Wij gaan sinds meerdere jaren op reis met zowel garmin als TT toestellen. Tracks uit basecamp en mra. En elk systeem heeft z’n voor en nadelen , echter grote verschillen onderweg hebben wij nog geen last van gehad. Je ziet wel als de route uit basecamp komt , als je in een bocht naar rechts de afrit neemt om dan weer de oprit te nemen of door het dorp weer op dezelfde weg uit te komen….

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
jtroncqu
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 nov 2006, 22:18
Woonplaats: Oosterzele
Contacteer:

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door jtroncqu »

Ik heb nu al problemen met mijn interngeheugen van mijn Galaxy A5, staat nokvol en kan er bijna niks oninteressant afgooien, kunnen die kaarten niet op mijn sd kaartje komen? Mag ik vragen @st1100, heb jij nog steeds je Garmin navigator om samen te werken met de connected app van de bmw gps? of rijd je enkel met een pan european?
jtroncqu
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 nov 2006, 22:18
Woonplaats: Oosterzele
Contacteer:

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door jtroncqu »

ook weet ik niet of mijn samsung A5 in het rechter hokje past van de nieuwe 1250 rt, want dat is niet zo groot, enkel dan kan ik hem continu opladen met kabeltje, draadloos kan niet met mijn gsm
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door st1100 »

Ik heb heeeeel lang (20jaar) met een pan-european rond gereden. En veel toffe trips en reizen mee gedaan. Nu heb ik echter een 1250gs.

Ik had vroeger een Streetpilot 2610 en later Zumo 660. De eerste was top …. De 660 heb ik vervangen door een Rider 550 van Tomtom. Die staat op de plek van de navigatievoorbereiding. De tomtom gps gebruik ik nog steeds dus.
Mijn gs heeft het ‘kleine’ tft scherm en kan qua navigatie enkel bollkeke-pijl tonen. Als ik mijn gps toestel niet bij heb , gebruik ik dat af en toe , maar is niet altijd even duidelijk.

Over android telefoons kan ik je niet helpen , zit aan de ios overkant.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
jtroncqu
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 nov 2006, 22:18
Woonplaats: Oosterzele
Contacteer:

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door jtroncqu »

dit is wat er op de officiele site van BMW motorad staat:
Smartphone-gebaseerde navigatie: neem het voortouw.
Met gebruik van de optionele accessoire Connectivity in combinatie met de BMW Motorrad Connected App wordt het dagelijks navigeren nog makkelijker - door de verbinding tussen je smartphone en voertuig word je duidelijk en betrouwbaar naar je bestemming geleid door de navigatiepijlen die op het TFT-display worden weergegeven. Zelfs in een stadsomgeving is het nieuwe pijl-display intuïtief en eenvoudig. Als er geen mobiel netwerk is, kunnen er ook offline kaarten worden gebruikt voor navigatie. Voor uitdagende tochten kan je ook de geteste en bewezen BMW Motorrad Navigator gebruiken, die natuurlijk compatibel is met het TFT-display.
jtroncqu
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 nov 2006, 22:18
Woonplaats: Oosterzele
Contacteer:

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door jtroncqu »

ik weet niet hoe compatibel dit mag zijn en hoe dit werkt?
dirkie996
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2021, 13:38
Woonplaats: Kortrijk

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door dirkie996 »

st1100 schreef: 25 sep 2021, 09:33 De connected app werkt met kaarten op jouw telefoon. Heeft dus helemaal geen data netwerk nodig. (Maar dus wel intern geheugen , kaarten zijn te kiezen per regio) Verder is de software van Tomtom. Dat wil dus ook zeggen als er iemand verkeerd is gegaan , hij altijd de anderen weer terug moet tegenkomen want na de omzwerving kom je altijd weer terug , zo snel mogelijk , op de oorspronkelijke route. De Tomtom go app werkt nu (ook voor iphones) zoals een rider , je kan tracks inladen en rijden. Kost wel 12€/jaar.

Het kleine TFT scherm , met de bolleke pijltje aanduidingen , ben ik niet wild van. Maar op het grote scherm van de nieuwe rt mag dat toch geen probleem zijn , want heeft kaartweergave. Ik blijf het een gemiste kans dat BMW voor een eigen systeem (met de bijhorende beperkingen) kiest ipv carplay. Op oa. een honda en een triumph kan het wel (voor 1/3 van de prijs)

Wij gaan sinds meerdere jaren op reis met zowel garmin als TT toestellen. Tracks uit basecamp en mra. En elk systeem heeft z’n voor en nadelen , echter grote verschillen onderweg hebben wij nog geen last van gehad. Je ziet wel als de route uit basecamp komt , als je in een bocht naar rechts de afrit neemt om dan weer de oprit te nemen of door het dorp weer op dezelfde weg uit te komen….

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
De connected app heeft wel degelijk data netwerk nodig om de kaarten te tonen op de RT. Anders toont die enkel pijltje bolletje.
jtroncqu
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 nov 2006, 22:18
Woonplaats: Oosterzele
Contacteer:

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door jtroncqu »

en de software is volgens de garage niet van tomtom mr een eigen baksel van BMW, dat slecht werkt !!
jtroncqu
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 nov 2006, 22:18
Woonplaats: Oosterzele
Contacteer:

Re: bmw r1250rt model 2021

Bericht door jtroncqu »

Wegens aankoop nieuwe RT 1250

Verlaagde prijs !!!!!!!!!!!!!!!!!
TE KOOP: BMW R 1200 RT LC
Eerste maal in gebruik: 2017
Nieuwe banden voor en achter: Michelin Road 5 GT
Nieuwe Brembo remschoenen voor en achter
Onderhoud gehad bij 50000 km
Kleur: Ebony metallic (auberginekleur)
Met topcase
Uitlaat in chroom
Centrale vergrendeling
Voor- & achterspatbordverlenger
Verwarmde zadels en handgrepen
Cruise control
Hill start
Rijmodi Pro: rain, road, dynamisch
Schakelassistent pro, schakelen zonder te ontkoppelen met hendel
Verhoogd vermogen, (92KW) 125 pk, 125 Nm ; kan verlaagd ingeschreven worden op 79KW
Zonder radio
1ste eigenaar
Perfecte staat
Ongeval vrii
Road Assist Card terug geldig voor 1 jaar !
Kopen in 2021: geen motokeuring nodig
Kopen in 2022: moto moet gekeurd worden!
Vraagprijs: 12990 €
Plaats reactie