Kaartupdate Zumo 550

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
fronteradriver
Berichten: 396
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:32
Woonplaats: Gentbrugge
Locatie: Gentbrugge

Kaartupdate Zumo 550

Bericht door fronteradriver »

Ik heb mijn oude Zumo 550 (2007) terug aan de praat gekregen met een nieuwe scherm en een nieuwe interne accu.

Ik probeer nu een kaartupdate te doen via Garmin express, maar ik krijg er enkel benelux op.
De andere gebieden zijn te groot. Ik heb een sd kaart van 4GB.
Op het vorige Garmin programma kon ik bepaalde kaartvakken aanduiden waar ik regelmatig rij. Maar dat programma vindt ik niet meer.

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen..als ik de Eiffel-Vogezen-zwarte woud- en een stuk van de Alpen erbij kan zetten ben ik tevreden.
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

Re: Kaartupdate Zumo 550

Bericht door jantje beton »

kiezen West - Europa
BEN WEER EENS ONLINE
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Kaartupdate Zumo 550

Bericht door aantzeetje »

daarvoor kan je ofwel mapsource gebruiken ofwel mapupdater (aan te raden). Met JaVaWa Device Manager dan je kaarten controleren op dubbele kaartsegmenten.
Als je de update via GE gedaan hebt komt deze terecht in gmapprom.img. Die die je er later bij zet komen terecht in gmapsup.img (eventjes uit men hoofd). Draai mapupdater en zet alles op de SD in Garmin/Map.
Je kan ook met de gmapsup gaan spelen door een heel klein stukje zee in het noorden boven NL naar de gps te sturen. De gmpprom te verwijderen en de de gmapsup.img te hernoemen naar gmapprom.img. Dan kies je met mapupdater alles wat je naar de gps wil sturen. Eens dit gedaan delete je de gmapprom weer en hernoem je de sup.img terug gmapprom.img
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie