Helm - voering vervangen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jpblocken
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:49
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Limburg
Contacteer:

Helm - voering vervangen

Bericht door jpblocken »

Ik beschik over een BMW system 5 helm die in uitstekende staat verkeert. Nooit gevallen of beschadigd. Kan zo in het rek met nieuwe helmen.
De voering is volgens het etiket met de hand wasbaar. Maar toen ik die verwijderde, brokkelde de vulling tussen de twee panden van de voering uit. Deze vulling zou, nog steeds volgens het etiket, uit polyester bestaan. Ik ben al een mailtje gestuurd naar een lokale BMW-dealer met de vraag of deze voering nog los verkrijgbaar is, maar ik betwijfel of dat nog het geval zal zijn. Als mijn vermoeden waarheid vindt, dan zoek ik naar een andere oplossing :idea: in de vorm van een polyester vulling die op maat geknipt kan worden en tussen beide lagen stof kan bevestigd worden. Iemand tips of nuttige ervaringen hiermee? Voering zonder vulling is een no-go. De helm wordt er minstens 2 maten groter door en zit dan niet meer zoals het hoort. :-?
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
A.S.moto
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 aug 2021, 20:15
Woonplaats: Hechtel

Re: Helm - voering vervangen

Bericht door A.S.moto »

Hoe oud is die helm al?

Kan best zijn dat die er nog heel goed uit ziet, maar ook helmen hebben een levensduur.
En als de binnenkant al begint af te brokkelen zou ik toch eens beginnen kijken voor een nieuwe helm.
jpblocken
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:49
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Helm - voering vervangen

Bericht door jpblocken »

Geen probleem hoor. Ik heb nog twee andere exemplaren (waaronder een Shubert met telecom) beschikbaar. De BMW 5 heeft altijd zo'n beetje als reserve gediend. Het gebrek aan een ingebouwd zonnevisier deed me meestal naar de Shubert grijpen die dat wel heeft. Desalniettemin zoek ik toch nog een oplossing voor die binnenvoering, het betreft overigens niet de binnenschaal, maar enkel een stoffen inlay die normaal wasbaar is. Voor zij die meelezen: bij BMW is dit stoffen kleinnood niet meer verkrijgbaar (begrijpelijk, gezien de leeftijd).
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
MaartenGS-R-RT
Berichten: 189
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Helm - voering vervangen

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Schuberth en BMW verschillen op het eerste gezicht niet zo veel van elkaar. Bij Schuberth zijn sommige binnenvoeringen van niet zo héél recente helmen wél nog apart verkrijgbaar. Misschien eens bij je eigen of iemands C2 (of C3/C4) kijken of de binnenvoering passend zou kunnen gemaakt worden
jpblocken
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:49
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Helm - voering vervangen

Bericht door jpblocken »

Bedankt! Ga ik zeker eens bekijken...
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Plaats reactie