Opbergen van boorddocumenten
Moderator: GVN
Opbergen van boorddocumenten
Hallo,
Is het aan te raden (lees : veilig) om officiele documenten (vb : gelijkvormigheidsattest, verzekering, ...) op te bergen in het vakje dat normaal voorzien is voor het plaaten van een radio?
Of zijn er betere optie's (vb : onder zadel, ...) ?
alvast bedankt voor jullie reactie's
Is het aan te raden (lees : veilig) om officiele documenten (vb : gelijkvormigheidsattest, verzekering, ...) op te bergen in het vakje dat normaal voorzien is voor het plaaten van een radio?
Of zijn er betere optie's (vb : onder zadel, ...) ?
alvast bedankt voor jullie reactie's
-
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
Ik heb alle papieren in m'n portefeuille zitten. Op een Roadster heb ik zo'n mogelijkheden niet, behalve onder het zadel.
Ik doe het trouwens ook niet in de wagen, alle papieren in mijn boekentas. Voor de motorfiets alles in mijn portefeuille.
Veiligheid voor alles
Ik doe het trouwens ook niet in de wagen, alle papieren in mijn boekentas. Voor de motorfiets alles in mijn portefeuille.
Veiligheid voor alles
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
In mijn opbergvakje zitten enkel de kopiën, ook van de factuur en zo. Thuis bewaar ik alle originelen. Groen verzekeringsbewijs zit wel in mijn portefeuille. Ben al één keer tegengehouden door politie. Zij zegden mij dat het eigenlijk niet wettig was maar toonden, na de nodige checkups, wel begrip. Dokumenten in je portefeuille bewaren vind ik eigenlijk nog gevaarlijker want wie is nog nooit z'n portefeuille verloren of gestolen ? En het is een hele merde om terug aan duplikaten te geraken.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:44
- Locatie: Deinze-Astene
- Contacteer:
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Ik laat de mijne gewoon thuis liggen.
Als ze mij tegenhouden meld ik dat en ook dat ik ze een van de volgende dagen wel ga tonen in het dichts bijzijnde kantoor.
Meestal kijken ze toch in de computer en zien ze dat alles in orde is.
Dus voor mij geen dikke zakken vol met documenten.
Als ze mij tegenhouden meld ik dat en ook dat ik ze een van de volgende dagen wel ga tonen in het dichts bijzijnde kantoor.
Meestal kijken ze toch in de computer en zien ze dat alles in orde is.
Dus voor mij geen dikke zakken vol met documenten.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
ik zou je toch aanraden om het origineel verzekeringsbewijs steeds op zak te hebben.R1100RS schreef:Ik laat de mijne gewoon thuis liggen.
Als ze mij tegenhouden meld ik dat en ook dat ik ze een van de volgende dagen wel ga tonen in het dichts bijzijnde kantoor.
Meestal kijken ze toch in de computer en zien ze dat alles in orde is.
Dus voor mij geen dikke zakken vol met documenten.
trouwens, bij verlies krijg je onmiddellijk van je verzekeraar een duplicaat.
het niet bijhebben van een geldige verzekering laat het vermoeden rijzen dat er geen geldige verzekering is en dan wordt het voertuig bij een eventuele controle in beslag genomen.
En je verzekeraar is niet steeds bereikbaar om dit na te gaan (weekend, s'nachts, agent krijgt geen verbinding, enz.. Is trouwens ook geen verplîchting. En er gaat heel wat tijd mee verloren.
Computer? welke computer? dat kennen ze niet overal...................
Zou wel eens duur kunnen uitvallen je opmerking van "Als ze mij tegenhouden meld ik dat en ook dat ik ze een van de volgende dagen wel ga tonen in het dichts bijzijnde kantoor."
Artikel 23 - Wet van 21/11/1989 betreffende de verplichte aansprakelijkheidsverzekering inzake motorrijtuigen.
Wanneer een motorrijtuig dat niet onderworpen is aan de voorschriften van artikel 2, § 2, zich bevindt op één van de plaatsen vermeld in artikel 2, § 1, eerste lid, zonder te beschikken over het bewijs bedoeld in artikel 7, wordt de bestuurder gestraft met de straffen bepaald in artikel 29, §2 van de bij koninklijk besluit van 16 maart 1968 gecoördineerde wetten betreffende de politie over het wegverkeer.
Artikel 7 - Wet van 21/11/1989 betreffende de verplichte aansprakelijkheidsverzekering inzake motorrijtuigen.
De verzekeraar geeft aan de verzekeringnemer een bewijs af van het bestaan van de verzekeringsovereenkomst bedoeld in artikel 2.
De Koning kan bepalen onder welke voorwaarden het bewijs wordt afgegeven en ingetrokken. Hij kan de vorm ervan bepalen alsook de gegevens die het moet vermelden.
De Koning kan eveneens, volgens de voorwaarden die Hij bepaalt, voorschrijven dat een kleefstrookje zichtbaar wordt aangebracht op het voertuig.
Het bewijs van het bestaan van een verzekeringsovereenkomst is een originele groene kaart en geen copy ervan.
papieren
Als ik eigen land rondrijd heb ik enkel het originele verzekeringsbewijs in mijn brieventas, voor de rest allemaal kopijen .
Indien ik naar het buitenland ga neem ik ALLE originele documenten mee en steek in de rugtas van mijn jas, netjes op slot en droog.
Ik zou toch iedereen de raad willen geven om STEEDS het originele verzekeringsdocument bij zich te hebben bij een uitstap, zo kan je niet voor nare situatie's te staan komen als je een overijverige politieman tegen komt, want die mag je motor gewoonweg inbeslag nemen en dan lopen de takelkosten al snel op.
Hagar
Indien ik naar het buitenland ga neem ik ALLE originele documenten mee en steek in de rugtas van mijn jas, netjes op slot en droog.
Ik zou toch iedereen de raad willen geven om STEEDS het originele verzekeringsdocument bij zich te hebben bij een uitstap, zo kan je niet voor nare situatie's te staan komen als je een overijverige politieman tegen komt, want die mag je motor gewoonweg inbeslag nemen en dan lopen de takelkosten al snel op.
Hagar
Als inwoner van de Westhoek steek ik geregeld "de schreve" es over. Als er dan al es Franse police op de been is mag je er zeker van zijn ; aan de kant moet je met je motor! En wat de papieren betreft moeten ze steeds weer hetzelfde zien. Verzekering en inschrijvingsbewijs. Meer niet, het gelijkvormigheidsattest heb ik nooit mee. Dat ligt thuis in de kast en dat vinden die gasten "pas de probleme".
R 1100 R
Ik heb al jaren mijn papiren onder de voering van mijn helm zitten, ik rij nooit weg zonder helm en zodanig heb ik ze altijd bij, zowel in mijn wintervest als in mijn Airflowpak, verpakt in zo een hersluitbaar plastic zakje. Ze hebben na verloop van tijd wel de kromming van mijn kop overgenomen, maar vermits dat die aan den dikke kant is valt dat best mee.
The road goes ever on...
De meeste politiemensen tonen begrip dat als men je documenten vraagt dus enkel fotoafdrukken laat zien. De politie kan met aanvraag van je nummerplaat alle gegevens over het voertuig hebben dus als deze in orde zijn geen probleem. Wat ik wel aanraad is dat je een geldig verzekeringskaart bij hebt (origineel) dit om bij twijfel een voorlopig beslag op de moto te vermijden.
Tot slot wat ik ook aanraad noteer ergens in je documentatie het nummer van je inschrijvingsbewijs. Bij de nieuwe inschrijvingsbewijzen is een groot negendelig nummer vermeldt. Dit nummer is een soort veiligheidscode die kan meehelpen te beletten dat je moto buiten de landsgrenzen verdwijnt.
groeten
Pieter.
Tot slot wat ik ook aanraad noteer ergens in je documentatie het nummer van je inschrijvingsbewijs. Bij de nieuwe inschrijvingsbewijzen is een groot negendelig nummer vermeldt. Dit nummer is een soort veiligheidscode die kan meehelpen te beletten dat je moto buiten de landsgrenzen verdwijnt.
groeten
Pieter.
Hey "Chiepe".
30 km van Brugge en 30 km van Kortrijk ..... En ge weet de "kupe" liggen ? Zijt ge ook van die richting mssn ?
Efkes tussendoor voor de leken uit den andere kant van 't Belgenland, "bachten de kupe" da's da kleine hoekske West Vlaanderen achter de Ijzer. Yep, aan de ene kant de oevers van de Ijzer dan nog een stukske Noordzee en voor de rest de "schreve" of zeg maar de Franse grens.
30 km van Brugge en 30 km van Kortrijk ..... En ge weet de "kupe" liggen ? Zijt ge ook van die richting mssn ?
Efkes tussendoor voor de leken uit den andere kant van 't Belgenland, "bachten de kupe" da's da kleine hoekske West Vlaanderen achter de Ijzer. Yep, aan de ene kant de oevers van de Ijzer dan nog een stukske Noordzee en voor de rest de "schreve" of zeg maar de Franse grens.
R 1100 R