Opbergen van boorddocumenten

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Opbergen van boorddocumenten

Bericht door Zeppe »

Hallo,

Is het aan te raden (lees : veilig) om officiele documenten (vb : gelijkvormigheidsattest, verzekering, ...) op te bergen in het vakje dat normaal voorzien is voor het plaaten van een radio?
Of zijn er betere optie's (vb : onder zadel, ...) ?

alvast bedankt voor jullie reactie's
GSeorgie
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:41
Locatie: omgeving Torhout W-VL

Bericht door GSeorgie »

De binnenjas lijkt mij wél veiliger !
Op mijnen beemer vindt je geen "boorddocumenten". Bij diefstal moeten ze mijnen jas erbij graaien !
CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
de witten
Berichten: 467
Lid geworden op: 01 okt 2004, 12:50
Locatie: Galmaarden
Contacteer:

Bericht door de witten »

Ik heb een kopie onder mijn zadel liggen.
Ze hebben mij overlaatst tegengehouden en dat was geen enkel probleem hoor.
Ze zijn wel naar de combi geweest en hebben zitten spelen met hun mintendo.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Ik heb alle papieren in m'n portefeuille zitten. Op een Roadster heb ik zo'n mogelijkheden niet, behalve onder het zadel.
Ik doe het trouwens ook niet in de wagen, alle papieren in mijn boekentas. Voor de motorfiets alles in mijn portefeuille.

Veiligheid voor alles :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
WouterRR
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 sep 2004, 22:41
Locatie: Merelbeke

Bericht door WouterRR »

Yip, papieren in de motojas, zo kan ik ze nooit vergeten!
groeten - Wouter
Hans
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:01
Locatie: het Brusselse

Bericht door Hans »

Alle motorpapieren zitten in een plat plastic mapje, en dat wordt opgeborgen in de ruimte van de motorjas waar de rugprotector zit. Dat lijkt me de ideale plaats, en alle zakken van de motorjas blijven vrij voor andere dingen.
Afbeelding
WouteRS
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:15
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door WouteRS »

Nooit bewaren op de motor zelf. Ook bij mij zitten ze in mijn motorjas en heb ze dan ook altijd bij met aangezien ik zonder beschermende motorkledij de deur gewoonweg niet uit kom :!: :!: .Goed, hé van mij :wink: :wink:
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

De mijne zitten altijd in mijn portefeulle.
:wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
WouteRS
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:15
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door WouteRS »

Harald,
Kan niet bij mij...daar zit mijn geld :wink:
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Stoefer 8) :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

ik heb een klein préke en O zo graag een dikke portefeuille :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
WouteRS
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:15
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door WouteRS »

Jaja, Het is met geld net zo als met gasten die niet kunnen zwijgen over seks. 8)
Diegene die er het meest over praten, hebben er het minst van :wink:
.....en omgekeerd??
b@RT
Berichten: 226
Lid geworden op: 01 okt 2004, 20:23
Locatie: Zuid-Westvlaanderen
Contacteer:

Bericht door b@RT »

In mijn opbergvakje zitten enkel de kopiën, ook van de factuur en zo. Thuis bewaar ik alle originelen. Groen verzekeringsbewijs zit wel in mijn portefeuille. Ben al één keer tegengehouden door politie. Zij zegden mij dat het eigenlijk niet wettig was maar toonden, na de nodige checkups, wel begrip. Dokumenten in je portefeuille bewaren vind ik eigenlijk nog gevaarlijker want wie is nog nooit z'n portefeuille verloren of gestolen ? En het is een hele merde om terug aan duplikaten te geraken.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Consigliori Wim
Berichten: 215
Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:44
Locatie: Deinze-Astene
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

Ik bewaar mijn papier in mijn Streetguard vest (is toch waterdicht).
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Patrick V
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 okt 2004, 13:11
Locatie: Hageland

Bericht door Patrick V »

Hi,
Mijn papieren zitten ook in de jaszak. Toen onze motor in Ierland gestolen werd kon de verzekering ten zeerste apprecieren dat alle papieren nog in mijn bezit waren. Het was voor hun een bijkomende zekerheid dat de motor echt gestolen was.
Patrick V
Pete
Berichten: 156
Lid geworden op: 04 okt 2004, 10:52
Locatie: Haacht
Contacteer:

Bericht door Pete »

Yep, papieren worden mooi in mijn binnenzak van mijn jas bewaard. Lijkt erop dat de meesten dit het gemakkelijkst vinden :)
1150 GS (bj 2000)

Sans Souci Member
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

Ik laat de mijne gewoon thuis liggen.
Als ze mij tegenhouden meld ik dat en ook dat ik ze een van de volgende dagen wel ga tonen in het dichts bijzijnde kantoor.
Meestal kijken ze toch in de computer en zien ze dat alles in orde is.
Dus voor mij geen dikke zakken vol met documenten.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Papieren??? Welke papieren??? :lol:
Afbeelding
asterix
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:27
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door asterix »

R1100RS schreef:Ik laat de mijne gewoon thuis liggen.
Als ze mij tegenhouden meld ik dat en ook dat ik ze een van de volgende dagen wel ga tonen in het dichts bijzijnde kantoor.
Meestal kijken ze toch in de computer en zien ze dat alles in orde is.
Dus voor mij geen dikke zakken vol met documenten.
ik zou je toch aanraden om het origineel verzekeringsbewijs steeds op zak te hebben.
trouwens, bij verlies krijg je onmiddellijk van je verzekeraar een duplicaat.
het niet bijhebben van een geldige verzekering laat het vermoeden rijzen dat er geen geldige verzekering is en dan wordt het voertuig bij een eventuele controle in beslag genomen.
En je verzekeraar is niet steeds bereikbaar om dit na te gaan (weekend, s'nachts, agent krijgt geen verbinding, enz.. Is trouwens ook geen verplîchting. En er gaat heel wat tijd mee verloren.
Computer? welke computer? dat kennen ze niet overal...................
Zou wel eens duur kunnen uitvallen je opmerking van "Als ze mij tegenhouden meld ik dat en ook dat ik ze een van de volgende dagen wel ga tonen in het dichts bijzijnde kantoor."

Artikel 23 - Wet van 21/11/1989 betreffende de verplichte aansprakelijkheidsverzekering inzake motorrijtuigen.

Wanneer een motorrijtuig dat niet onderworpen is aan de voorschriften van artikel 2, § 2, zich bevindt op één van de plaatsen vermeld in artikel 2, § 1, eerste lid, zonder te beschikken over het bewijs bedoeld in artikel 7, wordt de bestuurder gestraft met de straffen bepaald in artikel 29, §2 van de bij koninklijk besluit van 16 maart 1968 gecoördineerde wetten betreffende de politie over het wegverkeer.


Artikel 7 - Wet van 21/11/1989 betreffende de verplichte aansprakelijkheidsverzekering inzake motorrijtuigen.

De verzekeraar geeft aan de verzekeringnemer een bewijs af van het bestaan van de verzekeringsovereenkomst bedoeld in artikel 2.

De Koning kan bepalen onder welke voorwaarden het bewijs wordt afgegeven en ingetrokken. Hij kan de vorm ervan bepalen alsook de gegevens die het moet vermelden.

De Koning kan eveneens, volgens de voorwaarden die Hij bepaalt, voorschrijven dat een kleefstrookje zichtbaar wordt aangebracht op het voertuig.


Het bewijs van het bestaan van een verzekeringsovereenkomst is een originele groene kaart en geen copy ervan.
HAGAR
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2005, 20:27
Locatie: MOL

papieren

Bericht door HAGAR »

Als ik eigen land rondrijd heb ik enkel het originele verzekeringsbewijs in mijn brieventas, voor de rest allemaal kopijen .
Indien ik naar het buitenland ga neem ik ALLE originele documenten mee en steek in de rugtas van mijn jas, netjes op slot en droog.
Ik zou toch iedereen de raad willen geven om STEEDS het originele verzekeringsdocument bij zich te hebben bij een uitstap, zo kan je niet voor nare situatie's te staan komen als je een overijverige politieman tegen komt, want die mag je motor gewoonweg inbeslag nemen en dan lopen de takelkosten al snel op.
Hagar
torro
Berichten: 134
Lid geworden op: 12 nov 2004, 16:56
Locatie: bachten de kupe

Bericht door torro »

Als inwoner van de Westhoek steek ik geregeld "de schreve" es over. Als er dan al es Franse police op de been is mag je er zeker van zijn ; aan de kant moet je met je motor! En wat de papieren betreft moeten ze steeds weer hetzelfde zien. Verzekering en inschrijvingsbewijs. Meer niet, het gelijkvormigheidsattest heb ik nooit mee. Dat ligt thuis in de kast en dat vinden die gasten "pas de probleme".
R 1100 R
chiepe
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 sep 2023, 16:19
Woonplaats: Roeselare

Bericht door chiepe »

torro schreef:Als inwoner van de Westhoek
In wukken kupe weunje...?
STErik
Berichten: 142
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:16
Locatie: Ekeren

Bericht door STErik »

Ik heb al jaren mijn papiren onder de voering van mijn helm zitten, ik rij nooit weg zonder helm en zodanig heb ik ze altijd bij, zowel in mijn wintervest als in mijn Airflowpak, verpakt in zo een hersluitbaar plastic zakje. Ze hebben na verloop van tijd wel de kromming van mijn kop overgenomen, maar vermits dat die aan den dikke kant is valt dat best mee. :lol:
The road goes ever on...
Pieter
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2004, 23:15
Locatie: Tielt

Bericht door Pieter »

De meeste politiemensen tonen begrip dat als men je documenten vraagt dus enkel fotoafdrukken laat zien. De politie kan met aanvraag van je nummerplaat alle gegevens over het voertuig hebben dus als deze in orde zijn geen probleem. Wat ik wel aanraad is dat je een geldig verzekeringskaart bij hebt (origineel) dit om bij twijfel een voorlopig beslag op de moto te vermijden.
Tot slot wat ik ook aanraad noteer ergens in je documentatie het nummer van je inschrijvingsbewijs. Bij de nieuwe inschrijvingsbewijzen is een groot negendelig nummer vermeldt. Dit nummer is een soort veiligheidscode die kan meehelpen te beletten dat je moto buiten de landsgrenzen verdwijnt.
groeten
Pieter.
torro
Berichten: 134
Lid geworden op: 12 nov 2004, 16:56
Locatie: bachten de kupe

Bericht door torro »

Hey "Chiepe".
30 km van Brugge en 30 km van Kortrijk ..... :?: En ge weet de "kupe" liggen ? Zijt ge ook van die richting mssn ?
Efkes tussendoor voor de leken uit den andere kant van 't Belgenland, "bachten de kupe" da's da kleine hoekske West Vlaanderen achter de Ijzer. Yep, aan de ene kant de oevers van de Ijzer dan nog een stukske Noordzee en voor de rest de "schreve" of zeg maar de Franse grens.
R 1100 R
Plaats reactie