Zumo 660 of Zumo 395?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Moto2
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 mar 2009, 12:14
Locatie: Zedelgem

Zumo 660 of Zumo 395?

Bericht door Moto2 »

Op mijn 2002 R1150RT had ik graag een GPS gezet.
Aangezien dit een oudere motorfiets is, wil ik ook geen GPS die het nieuwste van het nieuwste is.
Daarom op zoek gegaan naar een 2dehands.
Heb er 2 gevonden. Maar weet niet goed welke de beste is, de jongste enz...
De Zumo 660 of de Zumo 395?
Beiden vragen ze rond de 150 euro. Is dit te duur of valt die prijs mee?


Probleem is dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik zie allerlei soorten en cijfers van type aanduidingen en ik weet begot niet welke de oudste de jongste zijn.
Een nieuwe is natuurlijk handiger, maar om de prijs te drukken wil ik niet te veel geld hangen aan een gps. Moto heeft al 100000km in die wielen en om nog veel extra kosten aan te doen of opties op te zetten wil ik niet..

Of zijn er betere opties dan deze 2 van zumo?
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Zumo 660 of Zumo 395?

Bericht door st1100 »

150€ voor een zumo 660 is de normale prijs. Wel opletten dat het de versie met lifetime kaarten is!!! Ook zijn er verschillende versies qua kaarten , enkel benelux,west-europa , full europa…,

Let wel (ga het beleefd zeggen) de z660 is niet de beste gps die garmin ooit maakte , is ook niet de snelste.

De z395 is nieuwer. Maar meer basic.


Tip : als je wat rond kijkt koop je een Tomtom rider 550 nieuw voor 300€ a 350€. Dan heb je een modern , snel toestel (zonder bugs)… met lifetime kaarten van heel de wereld….. (als we daar ooit nog eens zouden kunnen geraken , heb er al mee rond gereden in zuid africa en usa) Ook lifetime flitsers en verkeersinfo is inbegrepen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Moto2
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 mar 2009, 12:14
Locatie: Zedelgem

Re: Zumo 660 of Zumo 395?

Bericht door Moto2 »

:thumbleft:
Muug
Berichten: 83
Lid geworden op: 06 jan 2013, 13:38
Locatie: East Flanders Fields

Re: Zumo 660 of Zumo 395?

Bericht door Muug »

Bij een ouwe GS die ik onlangs kocht zat een 395. Toch best tevreden mee. Hij (de gps ...) kan niet verticaal gezet worden. Verder dik in orde.
http://www.motorpraat.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.goedmotorrijden.be" onclick="window.open(this.href);return false;
MaartenGS-R-RT
Berichten: 189
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Zumo 660 of Zumo 395?

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Heel veel nuttige info te vinden bij mr. GPS, oa. https://www.mrgps.nl/garmin-of-tomtom/
Zelf ben ik een aantal jaar terug overgestapt van een 660 naar een 395, die met zekerheid een pak sneller is.
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Zumo 660 of Zumo 395?

Bericht door Polleke G »

De 660 is een zeer goed toestel,maar het is niet meer van deze tijd.
De beste keuze zou dan zijn de Zumo 395 zit ook handsfree bellen in en mp3 speler.
Als ik de keuze moest maken zou ik de nieuwste Garmin of Tomtom kopen,het is niet dat je huidige motorfiets dat niet waard is,maar je kan het toestel nog altijd mee overnemen naar een nieuwere motor,
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Plaats reactie