C400GT gekocht en paar vragen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW C-serie scooters.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Geraldinho
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2021, 22:41
Woonplaats: 8020

C400GT gekocht en paar vragen

Bericht door Geraldinho »

Onlangs een C400GT opgehaald bij Peter D’haese dealer te Zottegem. 2dehands, 17.000 km, € 5.250 eerlijke prijs. Vroeger 12 jr met R1200GS gereden.

:bshelp:
Ziehier mijn vragen en misschien hebben jullie suggesties:
1. Ik zoek een degelijke rugsteun voor mijn co-passagier
2. Ik heb een TomTom Rider 550 - hoe kan ik die best aansluiten?
3. Kan ik mijn Apple AirPods Pro gebruiken in combinatie met mijn TFT Connectivity?

De eerste ritten zijn fantastisch verlopen. Goede acceleratie, wegligging OK, TFT scherm echt een meerwaarde.

Ik hoor graag van jullie
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: C400GT gekocht en paar vragen

Bericht door WILBIKE »

Vooreerst proficiat met je nieuwe aanwinst, de mijne heeft nog niet zo veel kilometers maar ik ben erg tevreden...
Om meteen op je vragen te antwoorden;

1) Ik heb geen rugsteun die apart staat maar gebruik de vario-topcase van mijn GS hiervoor, deze is voorzien van een rugsteun voor passagier, ik hoorde nooit klachten er over... Wel betwijfel ik of er een aparte versie bestaat en of deze degelijk bevestigd kan worden?
2) Bij Meeusen Wijnegem heeft men een originele voet voor mijn 550 op het stuur gemonteerd. Je hebt vrij zicht op de tellers en voor mij is dit de juiste plaats omdat ik niet graag zicht verlies boven het dashboard. Werkt perfect en is aangesloten na het contact.
3) Over je AirPods kan ik niets vertellen, ik heb een Shubert met radioverbinding die perfect werkt in combinatie met de navigatie/telefoon (TFT).

Voor bijna alle kleine boodschappen gebruik ik de GT, mijn GS kwam nog nooit zo weinig uit de garage. Ook voor een solo toerrit ga ik steeds met de GT op pad, het rijdt zalig en vraagt niet steeds om sneller te gaan, cruisen was nog nooit zo ontspannend... Puur genieten en je tijd nemen is het motto!

Veel veilige kilometers gewenst!
Lid BMW MC Vlaanderen...
Geraldinho
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2021, 22:41
Woonplaats: 8020

Re: C400GT gekocht en paar vragen

Bericht door Geraldinho »

Hallo en bedankt,

Onlangs nog verhaal gelezen van kerel die in Zuid-Spanje iets gekocht had en als enige 1200GS had voor korte ritten. Heeft die meteen ingeruild voor een BM scooter. Eerlijk, de 1200GS is en blijft de norm voor lange reizen, maar ik heb nu veel plezier aan m’n C400GT.

TomTom kan dus geregeld worden.
Rug steun vind ik wel…
AirPods Pro … iemand ervaring?

Have fun!
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: C400GT gekocht en paar vragen

Bericht door ®win »

Krijg je die airpods pro dan wel in je helm gepropt?

Vroeger had ik ook wel eens een (bedrade) koptelefoon in de helm, maar had altijd problemen deze in de oren te houden bij het opzetten van de helm. De Airpods lijken me daar ook een hele lastig toer...

Kun je wellicht beter een goede helmset overwegen, Cardo / Sena / .... Dan heb je meteen meer mogelijkheden, bv. communicatie met je passagier (moet die natuurlijk ook een helmset hebben).
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Geraldinho
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2021, 22:41
Woonplaats: 8020

Re: C400GT gekocht en paar vragen

Bericht door Geraldinho »

Ik hen net vandaag een Schuberth C4 Basic helm gekocht. Deze heeft niet zoals de C4 Pro de ingebouwde speakers etc. maar dat wilde ik niet.
Wel ga ik testen dat mijn nieuwe AirPods Pro (met de korte stokjes) verbinding kunnen maken met hetzij het TFT systeem dan wel met de TomTom Rider 550. Ik houd jullie op de hoogte.
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: C400GT gekocht en paar vragen

Bericht door WILBIKE »

Ben benieuwd naar je ervaringen... hoe lang gaan AirPods mee na volle lading?
Lid BMW MC Vlaanderen...
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: C400GT gekocht en paar vragen

Bericht door aantzeetje »

Mocht het je lukken dan hoop ik dat je niet in Frankrijk gaat rijden waar dit verboden is.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie