Na jaren van uitstellen eindelijk mijn eerste moto: F650GS “30 years GS”

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
BenjiVdB
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jan 2022, 19:36
Woonplaats: 3680

Na jaren van uitstellen eindelijk mijn eerste moto: F650GS “30 years GS”

Bericht door BenjiVdB »

Hoi forumvriendjes,

Na jaren lang uitstellen is het er eindelijk van gekomen: ik heb me ingeschreven voor mijn motorrijbewijs.
Al anticiperend op een succesvolle afloop (je moet ambitieus zijn niet?) Heb ik afgelopen zondag mijn eerste motor aangekocht. Een F650GS “30 years anniversary”

Nu ben ik aan het rondkijken naar een verhoogd en comfortabel zadel voor deze motor. Heeft er iemand van jullie er toevallig nog eentje liggen of kan iemand mij een goed adresje/merk aanbevelen?
Ik zou er ook graag valbeugels op laten monteren en het windscherm verhogen. Tips tricks en aanbiedingen zijn altijd welkom. Ook ben ik erg geïnteresseerd om een handleiding van de motor op de kop te tikken.

Ik kijk alvast uit om veel te leren hier op het forum met betrekking tot mijn nieuwe motor!

Mvg,

Benji
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Na jaren van uitstellen eindelijk mijn eerste moto: F650GS “30 years GS”

Bericht door Bob »

Succes ermee!

Een instructieboekje kan je vinden op de website van BMW Motorrad. Wel het juiste type (ik vermoed F650GS 0218 EUR), bouwjaar en gewenste taal selecteren.

Goede en betaalbare valbeugels vind je bij Heed

Voor een hoger of comfortabeler zadel ben ik al elke keer goed gesteld geweest bij TopSellerie. Je moet dan ofwel het oude zadel opsturen om te laten ombouwen, ofwel bijbetalen voor een basis. Voor het overige kan je bij hen zelf het uitzicht van je zadel samenstellen.

De comfortzadels van Wunderlich zijn ook best ok, maar doorgaans niet erg goedkoop.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Na jaren van uitstellen eindelijk mijn eerste moto: F650GS “30 years GS”

Bericht door aantzeetje »

Mocht je een ritje naar Den Haag zien zitten naar Tijger Leathers dan is dit een aanrader. Passen je zadel aan ter plaatse tot het goed voor je is. Aanpassen, ritje doen en eventueel terug aanpassen tot het goed voor je is.
http://tijgerleathers.nl/
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
BenjiVdB
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jan 2022, 19:36
Woonplaats: 3680

Re: Na jaren van uitstellen eindelijk mijn eerste moto: F650GS “30 years GS”

Bericht door BenjiVdB »

Dank jullie wel voor de reacties; hier kan ik alvast mee verder!
BenjiVdB
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jan 2022, 19:36
Woonplaats: 3680

Re: Na jaren van uitstellen eindelijk mijn eerste moto: F650GS “30 years GS”

Bericht door BenjiVdB »

Bob schreef: 26 jan 2022, 22:19 Succes ermee!

Een instructieboekje kan je vinden op de website van BMW Motorrad. Wel het juiste type (ik vermoed F650GS 0218 EUR), bouwjaar en gewenste taal selecteren.

Goede en betaalbare valbeugels vind je bij Heed

Voor een hoger of comfortabeler zadel ben ik al elke keer goed gesteld geweest bij TopSellerie. Je moet dan ofwel het oude zadel opsturen om te laten ombouwen, ofwel bijbetalen voor een basis. Voor het overige kan je bij hen zelf het uitzicht van je zadel samenstellen.

De comfortzadels van Wunderlich zijn ook best ok, maar doorgaans niet erg goedkoop.
Heb een valbeugelsetje van Heed besteld en vandaag gemonteerd, past perfect! Thx voor de tip!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie