Rem ontluchten toestel

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
stepkim9700
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 feb 2020, 12:04
Woonplaats: oudenaarde
Locatie: Oudenaarde

Rem ontluchten toestel

Bericht door stepkim9700 »

Hallo beste

Ben namelijk op zoek naar een rem ontluchter toestel die degelijk werkt, iemand tips of een type waar uzelf content van bent.

Groeten peter
BMW R850R 1999
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Rem ontluchten toestel

Bericht door Danny »

Klassiek goedkoop handpompje werkt ok als je af en toe je vloeistof ververst... heb je een compressor dan kan je 't zuigwerk door de compressor laten doen... genoeg pompjes in de handel die voldoen...

Standaard pompje bij HBM bijvoorbeeld zowel nijpen als met perslucht, voor dat geld vind je elders niks.
dxamet
Berichten: 408
Lid geworden op: 24 jan 2005, 21:18
Woonplaats: wachtebeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Rem ontluchten toestel

Bericht door dxamet »

Ik heb ook zo’n vacuumpomp met beker, handbediend. Maar ik werk tegenwoordig liever met een simpele injectiespuit met een slang van 20cm. Kan je gemakkelijk het reservoir mee leegzuigen, dan via de ontluchtingsnippel de oude remvloeistof mee afvoeren tot de verse vloeistof verschijnt. Daarna kun je vanop de nippel, omhoog houden voor de luchtbellen, een beetje zuigen/terugpompen (als je geen nippels hebt met terugslagklep, speedbleeders) tot alle lucht verdwenen is. Dit werkt goed voor mij, zonder morsen en ook geen opkuis van slangen en toestel. Remvloeistof is een agressieve verfafbijter :wink:
:salut:dxamet
Plaats reactie