Vraagje aan de kenners.
Ik overweeg een mooie GS1200 van 2009 over te nemen.
Is een speciale witte uitvoering volgens de verkoper. Een 900 van gemaakt?
Nu, deze heeft nu echt wel maar 5000 km en is dus als nieuw.
Maar wat is er zeker te vervangen op deze leeftijd en lage kilometerstand. Deze heeft echt niet gereden.
Sowieso banden, remvloeistof? alternatie riem? andere ...?
Alvast bedankt voor jullie input.
BMW GS 2009
Moderator: GVN
Re: BMW GS 2009
Een beurt met vloeistofjes sowieso, alternatorriem maar bougies is niet nodig, reken (niet BMW garage) op een 200€
laat je niet zot maken om kleppen .... dat is mechanisch die verlopen heus niet met stilstaan...evenals kardan, splines etc..
is hij netjes en droog gestald geweest dan is dat een zorg minder
banden liefst max 5 jaar oud en anders vervangen...
Is het met RDC dan geef ik de ventielen niet lang meer
als de start batterij dan ok is kan je beginnen rijden en hopen dat de schokdempers of andere keerringen niet beginnen lekken.
Stilstaan is niet goed, enkele maanden garantie zou wel leuk zijn maar je kan natuurlijk ook van pech gespaard blijven
laat je niet zot maken om kleppen .... dat is mechanisch die verlopen heus niet met stilstaan...evenals kardan, splines etc..
is hij netjes en droog gestald geweest dan is dat een zorg minder
banden liefst max 5 jaar oud en anders vervangen...
Is het met RDC dan geef ik de ventielen niet lang meer
als de start batterij dan ok is kan je beginnen rijden en hopen dat de schokdempers of andere keerringen niet beginnen lekken.
Stilstaan is niet goed, enkele maanden garantie zou wel leuk zijn maar je kan natuurlijk ook van pech gespaard blijven
Re: BMW GS 2009
Op je vraag zelf kan ik niet veel nuttigs antwoorden. Daar is mijn kennis te beperkt voor als beginner. Maar als ik het goed heb ga jij misschien het broertje van deze aankopen?Danny schreef: ↑13 feb 2022, 12:05 Een beurt met vloeistofjes sowieso, alternatorriem maar bougies is niet nodig, reken (niet BMW garage) op een 200€
laat je niet zot maken om kleppen .... dat is mechanisch die verlopen heus niet met stilstaan...evenals kardan, splines etc..
is hij netjes en droog gestald geweest dan is dat een zorg minder
banden liefst max 5 jaar oud en anders vervangen...
Is het met RDC dan geef ik de ventielen niet lang meer
als de start batterij dan ok is kan je beginnen rijden en hopen dat de schokdempers of andere keerringen niet beginnen lekken.
Stilstaan is niet goed, enkele maanden garantie zou wel leuk zijn maar je kan natuurlijk ook van pech gespaard blijven
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: BMW GS 2009
Is het nu een F of een R??
Re: BMW GS 2009
Hij spreekt over een 1200 dus hij bedoelt wellicht de R. Foto hierboven schept verwarring.
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... pecial.htm
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... pecial.htm
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: BMW GS 2009
Hij spreekt over een 1200 dus hij bedoelt wellicht de R. Foto hierboven schept verwarring.