Fout in handleiding f 750 gs

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
guy-deneve@live.be
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:53
Woonplaats: LIEDEKERKE

Fout in handleiding f 750 gs

Bericht door guy-deneve@live.be »

In mijn onderhoudsboekje (volgens website altijd de juiste informatie) van mijn f 750 gs (2021) staat in het onderhoudsschema dat de de remolie pas op 30 000km wordt vervangen. Heb dit gemeld aan bmw belgie. Weet er iemand waarom de remolie bij bmw al na het eerste jaar wordt vervangen ? Is dit normaal niet om de 2 jaar ?
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Fout in handleiding f 750 gs

Bericht door Danny »

Bij veel motoren vervangen ze de remvloeistof het eerste jaar.
Eén, het is de kost niet!
Twee, je doet er profijt mee ze te spoelen met een deftige dot 4, de originele BMW vloeistof (welke ze gebruiken geen idee) heeft de onhebbelijke gewoonte makkelijk te kristalliseren... spoel dat ding door met een goeie remvloeistof en controleer jaarlijks met tester of visueel het geopende reservoir.
Boekjes zijn er om te lezen en een beetje te interpreteren als leidraad en niet blindelings te volgen als "geloofsboekjes"!
guy-deneve@live.be
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:53
Woonplaats: LIEDEKERKE

Re: Fout in handleiding f 750 gs

Bericht door guy-deneve@live.be »

Merci voor de info. De remolie van bmw is dus van bedenkelijke kwaliteit? Onderhoud beter zelf doen? Zeker veel goedkoper. Verlies dan wel de 5 jaar garantie(voor wat ze waard is). Onderhoudsboekje is (was) voor mij de meest betrouwbare informatie.
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Fout in handleiding f 750 gs

Bericht door Danny »

je hoeft niet persé je onderhoud zelf allemaal uit te voeren en garantie te verliezen.
Jan kan gewoon de remvloeistof zelf spoelen.
Plaats reactie