Nieuwe GS, enkele vragen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
A.S.moto
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 aug 2021, 20:15
Woonplaats: Hechtel

Nieuwe GS, enkele vragen

Bericht door A.S.moto »

Sinds vorige week staat hier een nieuwe GS triple black in de garage...

Heb de motor gekocht met het originele alarmsysteem. Dit wilde ik eens testen, maar ik kan doen wat ik wil.. er komt geen geluid uit de motor...
Eerst stak de sleutel in mijn zak en dacht ik dat het daaraan kon liggen, maar ook als ik de sleutel verder weg leg kan ik de motor verplaatsen zonder dat het alarm in werking treedt.

Iemand een idee wat ik toch nog over het hoofd zou kunnen zien?



Het originele ruitje voldoet net niet om met mijn vizier open te kunnen rijden, ik denk eraan om de hoge ruit van Touratech te bestellen. Iemand ervaring hiermee? Of zijn er betere alternatieven?
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Nieuwe GS, enkele vragen

Bericht door st1100 »

Ik moet drukken op de knop van de sleutel om alarm te activeren. Om het af te zetten is een druk op het contact voldoende… met de sleutel in de buurt natuurlijk,


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwe GS, enkele vragen

Bericht door Bob »

Als ik me niet vergis kan je het alarm naar keuze instellen dat het geactiveerd wordt met een druk op de knop (op je sleutel), of automatisch x-aantal minuten na afzetten van het contact.

De uitleg staat in de handleiding, als je die niet in boekvorm meegekregen hebt is ze gratis te downloaden op de website van BMW Motorrad Belux (Klik op menu --> service --> instructieboekje --> handleiding voor rijder --> doorklikken naar volgende pagina --> juiste type selecteren (voor jou de versie J91) --> jaartal en gewenste taal kiezen --> downloaden). Of HIER KLIKKEN en naar pagina 93 en volgende gaan.

Wat de ruit betreft: ik ben tevreden van die van Wunderlich (tweedehands gekocht) maar lees hier vaak goede commentaren over Puig.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
A.S.moto
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 aug 2021, 20:15
Woonplaats: Hechtel

Re: Nieuwe GS, enkele vragen

Bericht door A.S.moto »

Hoe ik het moet activeren en afzetten was me duidelijk..


Ik zet het alarm op, maar mag dan met de motor doen wat ik wil, er gebeurt niets.
Eerst dacht ik dat de sleutel te kortbij was maar ook als de sleutel een meter of 5 verwijdert is nog steeds geen sirene.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwe GS, enkele vragen

Bericht door Bob »

Ha oke, dan had ik het verkeerd begrepen. Ik vermoed dat er inderdaad wel wat zou moeten gebeuren als je de moto bijvoorbeeld van zijn middenbok haalt wanneer het alarm opstaat. Maar 'k zou het eerlijk gezegd niet weten, want dat van mij staat nooit op :oops:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Nieuwe GS, enkele vragen

Bericht door Relax »

Ik heb het donkere scherm van Puig, 11 cm hoger, op laagste stand en met versteviging. Gaat prima, bij alle snelheden, vizier open. Ik ben zelf 1,90.
I respect your opinion. But I don't give shit.
A.S.moto
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 aug 2021, 20:15
Woonplaats: Hechtel

Re: Nieuwe GS, enkele vragen

Bericht door A.S.moto »

Sleutel moet dus ver genoeg liggen om het alarm te doen werken.

maw, het werkt.
Plaats reactie