Tectyl

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
JaN
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:00
Locatie: kortessem

Tectyl

Bericht door JaN »

... zoektocht naar tectyl heeft nog steeds niets opgeleverd.. :cry: Wel zie ik producten, van andere merken welliswaar, die dienen om in holle ruimtes te worden gespoten ( ttz binnenkant deuren, motordeksel, gardeboue's etc...) is dit hetzelfde product als die amber tectyl ???
Afbeelding
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO

Als 't is om uwe moto tegen 't zout te beschermen, koop dan rap een buske WD40 en spuit uw blok e.d in, 't is makkelijker dan Tectyl, minder plakkerig, en 't doet wonderen tegen 't zout, wel niet meer wassen, of daarna terug inspuiten.

Baidewee, alvorens 'm in te spuiten, goe afspuiten met hard koud water, want ze zijn al van de Dinsdag aan 't strooien, ondertussen ligt er al wel wat zout op uwe moto, en dat moet er af, 't best met koud hard water.

WD40 is trouwens ook goed voor alle scharnierkes (pedalen, schakelpook...) en geeft nooit problemen bij elektrische (of electronische) stekkers, is gewoon goed spul.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
JaN
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:00
Locatie: kortessem

Bericht door JaN »

Thx... heb hem deze voormiddag gepoets, dus straks als ie 100 % droog is... : wd 40-gen :wink:
Afbeelding
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Bericht door Shulty »

JaN schreef:Thx... heb hem deze voormiddag gepoets, dus straks als ie 100 % droog is... : wd 40-gen :wink:
Ge zult het al wel weten, maar toch..........NIET op remmen en/of remschijven spuiten, hé!!!

Ge zou nogal ne post pakken, bij je eerste remmanoeuver :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

WD-40 stillekes laten voor wat het is betreffende anti-zout en anti-vochtbehandeling...

Ben overgestapt op ACF-50. Blijft veel beter plakken en droogt niet uit. Gaat een drietal wasbeurten mee.
Nil volentibus arduum
JaN
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:00
Locatie: kortessem

Bericht door JaN »

:oops: :oops: ... remschijven hebben er ook van gehad... kheb ze ontvet, dus hopelijk geen problemo :?
Afbeelding
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

JaN schreef::oops: :oops: ... remschijven hebben er ook van gehad... kheb ze ontvet, dus hopelijk geen problemo :?
Bij WD-40 is dat nog geen absolute ramp want dat droogt terug uit. Als je je klauwen en schijven eens goed afspuit met brake-cleaner is er niks aan de hand.
Nil volentibus arduum
PabloElFlamenco
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:28
Locatie: Zaventem

Bericht door PabloElFlamenco »

Over Tectyl gesproken (ik lees dit toevallig), dat is een product van Valvoline, misschien eens op die naam Googlen.

Ik kocht ooit de beide Tectyl producten
zwart: voor binnenkant spatborden, chassis (van auto's) enz.
amber: voor holle ruimtes van het koetswerk
...in één of andere automateriaalsupermarktketenwinkel (!) op de Boomse steenweg niet ver van die ouwe Amerikaanse tank / rond het Kiel, (Antwerpen), rechterkant, richting Aartselaar. Maar vraag me niet meer de naam van die zaak...
mvg
Pablo
Uit één blok metaal gehouwen (...de motor...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Bericht door Shulty »

PabloElFlamenco schreef:Over Tectyl gesproken (ik lees dit toevallig), dat is een product van Valvoline, misschien eens op die naam Googlen.

Ik kocht ooit de beide Tectyl producten
zwart: voor binnenkant spatborden, chassis (van auto's) enz.
amber: voor holle ruimtes van het koetswerk
...in één of andere automateriaalsupermarktketenwinkel (!) op de Boomse steenweg niet ver van die ouwe Amerikaanse tank / rond het Kiel, (Antwerpen), rechterkant, richting Aartselaar. Maar vraag me niet meer de naam van die zaak...
mvg
Pablo
Als dat die winkel op de hoek is (afgerond gebouw), dan is die nu weg. Heb onlangs opgemerkt dat ze ermee gestopt zijn, heb ze er m'n hele leven geweten. De naam ontglipt me even, maar ze waren Bosch verdeler.

Grts
R1150GSA '04
R1200GSA '10
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Shulty schreef:
Als dat die winkel op de hoek is (afgerond gebouw), dan is die nu weg. Heb onlangs opgemerkt dat ze ermee gestopt zijn, heb ze er m'n hele leven geweten. De naam ontglipt me even, maar ze waren Bosch verdeler.

Grts

Elco :?:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO
Raketman schreef:WD-40 stillekes laten voor wat het is betreffende anti-zout en anti-vochtbehandeling...

Ben overgestapt op ACF-50. Blijft veel beter plakken en droogt niet uit. Gaat een drietal wasbeurten mee.
Kan zijn, maar moet zeggen dat mijne moto er wéér maar eens ongeschonden, en mooi proper vanonder 't vuil en stof is geraakt, wel na een serieuze poetsbeurt.

Was eigenlijk verwonderd hoe goed 't product nog op 't motorblok plakte, als ik met de spons en gewoon water erover wreef druppelde 't water er zo terug af, en dit na 4 à 5 maand.
ACF-50 zal misschien wel goed spul zijn, ga 'k absoluut niet tegenspreken, maar WD40 doet de klus ook hoor :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Bericht door Shulty »

p a t r i c k schreef:
Shulty schreef:
Als dat die winkel op de hoek is (afgerond gebouw), dan is die nu weg. Heb onlangs opgemerkt dat ze ermee gestopt zijn, heb ze er m'n hele leven geweten. De naam ontglipt me even, maar ze waren Bosch verdeler.

Grts

Elco :?:
Bingo!!! :wink:

Thx
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Plaats reactie