Keuring motorfietsen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

MaartenGS-R-RT
Berichten: 189
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Keuring motorfietsen

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Druppelsgewijs sijpelt er toch concrete info door over de nakende keuring.
https://www.vlaanderen.be/technische-ke ... torfietsen
Wie echt geinteresseerd is : neem vooral de tijd om het "handboek motorfietskeuring" door te nemen.
Ik geef dit louter ter info, en ga me, nadat ik op pagina 5 lees dat "de voorkentekenplaat een certificering moet hebben volgens....." onthouden van verdere commentaar.
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door Relax »

:lol:

Ik had niet anders verwacht dan een halfslachtig gedoe.
I respect your opinion. But I don't give shit.
DieterS
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2017, 20:13
Woonplaats: Vichte

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door DieterS »

Ondertussen al goed bezig. 't is een klucht zo te horen...
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door Danny »

Ondertussen een "keuring" ondergaan en wat info van anderen.
Motor gekocht en als koper nd keuring geweest

Persoonlijk geen hinder ondervonden, motor gekeurd op nr platen auto, vreemd....
Enfin goed dat dit kan want anders zijn de nummerplaatlozen gekl...

CO check
Koplamphoogte check
Remmen op rollen check
Visuele controle check

U mag afrekenen meneer 53€

In een ander keuringsstation was de controle visueel intensiever maar niet zinvoller.

Dat de km's genoteerd worden kan voor foefelaars een nadeel zijn, ik vind het voor 2 de hands enkel voordelig.

Enfin het is er en we zullen er mee moeten leren leven...
luckyluc
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2019, 12:45
Woonplaats: Boortmeerbeek

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door luckyluc »

Inderdaad eigenaardig dat je met je autoplaat de keuring kan laten uitvoeren en daarbij vind ik het ook vreemd dat je als koper naar de keuring gaat.
Ik zou er van uitgaan dat de motor in orde dient te zijn en dan pas mijn aankoop doen, zoals bij tweedehandse verkoop auto.

Welke papieren dien je aan te bieden bij de keuring?
Blade-x
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 dec 2022, 10:29
Woonplaats: Arendonk

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door Blade-x »

Danny schreef: 12 feb 2023, 08:05 Ondertussen een "keuring" ondergaan en wat info van anderen.
Motor gekocht en als koper nd keuring geweest

Persoonlijk geen hinder ondervonden, motor gekeurd op nr platen auto, vreemd....
Enfin goed dat dit kan want anders zijn de nummerplaatlozen gekl...

CO check
Koplamphoogte check
Remmen op rollen check
Visuele controle check

U mag afrekenen meneer 53€

In een ander keuringsstation was de controle visueel intensiever maar niet zinvoller.

Dat de km's genoteerd worden kan voor foefelaars een nadeel zijn, ik vind het voor 2 de hands enkel voordelig.

Enfin het is er en we zullen er mee moeten leren leven...
...en mag je zelf op de motor de testen doen of doet een of ander hansworst van de keuring dat :-?
BMW R1100 rt
Harley Davidson Road glide 114 cu 120 anniversary
Buell X1 1250

Ooit: Suzuki GS 550; GS 1100L ; Harley Davidson Night Rod Special; harley davidson Breakout 103 cu¨
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door Relax »

Dat je 't niet leuk vindt, daar kan ik inkomen, maar dat je daarom de mensen die daar werken en hun job moeten doen daarom moet gaan uitschijten, dat vind ik erover.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Blade-x
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 dec 2022, 10:29
Woonplaats: Arendonk

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door Blade-x »

Relax schreef: 16 feb 2023, 22:19 Dat je 't niet leuk vindt, daar kan ik inkomen, maar dat je daarom de mensen die daar werken en hun job moeten doen daarom moet gaan uitschijten, dat vind ik erover.
dan moet je de laatste berichten maar eens lezen hoe het eraan toe gaat in die keuringstations , zeg nou niet dat daar alles eerlijk gebeurt he
dan kom je waarschijnlijk van ergens onder een steen vandaan, iedereen heeft zo wel zen verhaal erover wat een mislukte bende het is
BMW R1100 rt
Harley Davidson Road glide 114 cu 120 anniversary
Buell X1 1250

Ooit: Suzuki GS 550; GS 1100L ; Harley Davidson Night Rod Special; harley davidson Breakout 103 cu¨
MaartenGS-R-RT
Berichten: 189
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door MaartenGS-R-RT »

De mensen van Motorrijder zijn langsgeweest. Hun verslag(je) lees je hier: https://motorrijder.be/de-motorfietskeuring-gekeurd/
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door Relax »

Blade-x schreef: 20 feb 2023, 12:19
Relax schreef: 16 feb 2023, 22:19 Dat je 't niet leuk vindt, daar kan ik inkomen, maar dat je daarom de mensen die daar werken en hun job moeten doen daarom moet gaan uitschijten, dat vind ik erover.
dan moet je de laatste berichten maar eens lezen hoe het eraan toe gaat in die keuringstations , zeg nou niet dat daar alles eerlijk gebeurt he
dan kom je waarschijnlijk van ergens onder een steen vandaan, iedereen heeft zo wel zen verhaal erover wat een mislukte bende het is
Aan je commentaar te lezen, ben je er zelf nog niet geweest en is het van horen zeggen. Tja.... Op basis daarvan die mensen uitschijten.... Je bent een held.

Ik ken intussen ook mensen die er waren en niemand was negatief.

En verder verschijt ik geen tijd meer aan jou.
I respect your opinion. But I don't give shit.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door willy »

Ik dacht het, jij zegt het, wellicht iets directer dan ik het zou gedaan hebben :-)
MaartenGS-R-RT
Berichten: 189
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Blade-x
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 dec 2022, 10:29
Woonplaats: Arendonk

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door Blade-x »

MaartenGS-R-RT schreef: 22 feb 2023, 09:43 Toch ook deze geluiden: https://gocar.be/nl/autonieuws/moto/de- ... de-kaarten
Wat ik al zei, die het ontkennen komen er nog wel achter
BMW R1100 rt
Harley Davidson Road glide 114 cu 120 anniversary
Buell X1 1250

Ooit: Suzuki GS 550; GS 1100L ; Harley Davidson Night Rod Special; harley davidson Breakout 103 cu¨
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door Relax »

willy schreef: 21 feb 2023, 22:52 Ik dacht het, jij zegt het, wellicht iets directer dan ik het zou gedaan hebben :-)
Tact schijnt niet mijn sterkste punt te zijn ;-)

MaartenGS-R-RT schreef: 22 feb 2023, 09:43 Toch ook deze geluiden: https://gocar.be/nl/autonieuws/moto/de- ... de-kaarten
Dat is soms meer dan terecht, hoewel het hoge aantal afkeuringen me verbaast. Er rijden nog steeds klojo's rond met wrakken, onwaardig om deel te nemen aan het verkeer waar alles tegenwoordig wel erg nauw luistert.
Dat er onterechte afkeuringen zijn en het hier en daar wel eens mis gaat, kunnen we alleen maar betreuren, maar waar is dat niet het geval, wat geen reden mag zijn om het niet aan te kaarten, voor alle duidelijkheid.
Het kan alleszins op een normale manier gezegd worden ipv mensen te schofferen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door willy »

Het artikel op Gocar komt me redelijk genuanceerd over.
Het geeft naar mijn mening echter geen rechtvaardiging voor de manier waarop Blade-X tekeer
ging over de manier waarop de mensen van de technische controle te werk (zouden) gaan en
ook niet voor de manier waarop hij de mensen die het niet met hem eens zijn bestempelde.
DieterS
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2017, 20:13
Woonplaats: Vichte

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door DieterS »

Beetje raar dat mensen naar de keuring zouden gaan met lekkende olie, remmen en versleten banden volgens dat artikel.
Ervaring bij mijn verkochte moto:
- Technische tip tip in orde.
- Zwart stickertje onder chassisnummer ontbrak=afgekeurd. Het regent aanvragen bij bmw voor nieuwe stickertjes. Gelukkig na 10 dagen duplicaatje binnen.
- Remtest werkte niet, toestel niet klaar. Blijkbaar geen probleem voor de veiligheid=goedgekeurd
- Man van de keuring wou even onder de moto gaan liggen, geen idee waarom, hij kon er ook geen antwoord op geven dus wist eigenlijk zelf niet wat hij daar aan 't doen was. Waarschijnlijk was hij gewoon van onder de auto's te kijken.
- mocht niet met de nummerplaat van de nieuwe eigenaar waarop de motor ingeschreven zou worden. Mijn plaat was al geschrapt, het was dus zoeken naar een garageplaat.
- Er moest zonodig op de knopjes van het sleutelbakje geduwd worden. Gevolg: alarm ging af en ze kregen het niet direct terug uit. Verder gevolg: batterij plat, moest ter plekke gereanimeerd worden.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door willy »

Wat staat er op dat stickertje?
Onder de fiets gaan liggen, aj wie weet, macht der gewoonte :lol:
DieterS
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2017, 20:13
Woonplaats: Vichte

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door DieterS »

Hier zie je een voorbeeldje. Je kunt gaan denken dat dat weg is na 20 jaar :-)
IMG_3934.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door willy »

Nooit geweten dat er zoiets onder zit, of zat...
dxamet
Berichten: 408
Lid geworden op: 24 jan 2005, 21:18
Woonplaats: wachtebeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door dxamet »

Keuring bij wederverkoop is duidelijk.
Maar wat wordt bedoeld met keuring na ongeval?
Wie geeft de opdracht?
Moet men met een auto naar de keuring na ongeval?
:salut:dxamet
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door Danny »

Gisteren ook met auto en trailer en weerom normale behandeling, in een station waar nog geen motoren gekeurd worden en ze het de eerste jaren ook niet zien gebeuren omwille van... plaats en personeelsgebrek. Gekend fenomeen van meer opperhoofden dan indianen dringt klaarblijkelijk ook in deze sector door volgens enkele mensen op de werkvloer, objectief of niet ze zullen er alleszins meer van weten dan ik.

Wat keuring na ongeval betreft vermoed ik dat wanneer er een verzekeringsclaim aan te pas komt of wanneer er een PV is opgemaakt door de "uw vriend" :mrgreen: . Ik heb nagevraagd op de keuring en daar wisten ze enkel van "de keuring" maar niet de aanleiding tot.

Ik zou me voorlopig nie teveel zorgen maken, als 't in orde is ben je er zo doorheen, elementaire dingen als frame nummer is natuurlijk iets waar ze naar kijk nog voor ze goeiemorgen zeggen. Vergelijk het met ne polis, die vraagt ook altijd eerst uw paske en da moet kloppen met uw smoelwerk :lol: :lol:
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door Bob »

Danny schreef: 24 feb 2023, 17:30 Vergelijk het met ne polis, die vraagt ook altijd eerst uw paske en da moet kloppen met uw smoelwerk :lol: :lol:
Zoniet, dan klopt hij op uw smoelwerk :lol:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Blade-x
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 dec 2022, 10:29
Woonplaats: Arendonk

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door Blade-x »

Relax schreef: 22 feb 2023, 20:51
willy schreef: 21 feb 2023, 22:52 Ik dacht het, jij zegt het, wellicht iets directer dan ik het zou gedaan hebben :-)
Tact schijnt niet mijn sterkste punt te zijn ;-)

MaartenGS-R-RT schreef: 22 feb 2023, 09:43 Toch ook deze geluiden: https://gocar.be/nl/autonieuws/moto/de- ... de-kaarten
Dat is soms meer dan terecht, hoewel het hoge aantal afkeuringen me verbaast. Er rijden nog steeds klojo's rond met wrakken, onwaardig om deel te nemen aan het verkeer waar alles tegenwoordig wel erg nauw luistert.
Dat er onterechte afkeuringen zijn en het hier en daar wel eens mis gaat, kunnen we alleen maar betreuren, maar waar is dat niet het geval, wat geen reden mag zijn om het niet aan te kaarten, voor alle duidelijkheid.
Het kan alleszins op een normale manier gezegd worden ipv mensen te schofferen.
Klojos die klojos schofferen😂😂

Ik rij al bijna 40 jaar naar keuringen en neem me woorden niet terug ik weet waar ik over praat rij maar is met een dure mercedes naar keuring ze staan te popelen om m af te keuren , daar hebben ze zin in , ze hebben mijn auto is uit de rollen gereden zette die halve zool de automaat in de achteruit terwijl de wielen nog vooruit draaiden !! Dacht dat me boit doormidden brak , slim zijn ze in ieder geval ook al niet 😂
BMW R1100 rt
Harley Davidson Road glide 114 cu 120 anniversary
Buell X1 1250

Ooit: Suzuki GS 550; GS 1100L ; Harley Davidson Night Rod Special; harley davidson Breakout 103 cu¨
Johny62
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jun 2019, 17:49
Woonplaats: Zonhoven

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door Johny62 »

Misschien domme vraag , maar waar vind ik het chassisnummer van mijn r1200rt bouwjaar 2017 ,

Alvast bedankt,

Johny


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Keuring motorfietsen

Bericht door aantzeetje »

Denk aan het balhoofd en nog makkelijker op je inschrijvingsbewijs, EU conformiteitsattest en polis verzekering
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie