route overzetten

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ludo V E
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

route overzetten

Bericht door ludo V E »

ik heb een route op mijn laptop staan op BASE CAMP , gedownload via een route van de BMW club .
ik kan deze route zonder probleem op mijn laptop zetten bij BASE CAMP , ik kan deze route ook zetten op mijn BMW NAVIGATOR V .
maar ik wil deze ook zetten op mijn smartphone op de BMW CONNECTED APP omdat mijn moto is uitgerust met het TFT scherm .
maar ik kan dit niet gevonden krijgen , denk dat het iets te maken heeft met het GPX bestand , hoe moet ik een route op GPX bestand zetten .
als ik de route wil overzetten via BASE CAMP dan kan ik dit alleen doen via een aangesloten GPS , en dit is het probleem .
heb het ook al geprobeerd via de verkenner op mijn laptop , daar kan ik de route zetten bij downloads maar hier komt hij niet op met het GPX bestand , daar komt de route ( de naam toch ) op , maar verder geraak ik niet .
weet iemand hoe ik dit moet doen .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

route overzetten

Bericht door st1100 »

Je hebt een track nodig. Een track maken van de route. (Rechts klikken en spoor maken, in basecamp als ik me goed herinner)

Dan die track naar uw smartphone over zetten : via google drive/onedrive/….
Als het een android is kan via geheugenkaartje ook natuurlijk.

Dan connected app openen. Tab ritten openen , bovenaan de rechtse tab kiezen. Route-import klikken en ze staat erin


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: route overzetten

Bericht door stropke »

Je hebt geen track nodig.
e mail naar je zelf sturen met in bijlage de route ,
op je gsm de de route openen en connected app kiezen .
Of zet de link naar de bmw club op je gsm ,gewoon op de route klikken en die zal openen in de connected app .
Je hoeft de route ook niet te herberekenen .
Fun....is not a straight line
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: route overzetten

Bericht door st1100 »

En dat de connected app met tomtom kaarten is , geeft geen verschillen als je er een Garmin route in zet met een andere kaart gemaakt?? Lijkt me sterk.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: route overzetten

Bericht door stropke »

Nog nooit problemen gehad met gelijk welke route of track, klopt altijd.
Je kan zowel een route of een track gebruiken.
Fun....is not a straight line
ludo V E
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

Re: route overzetten

Bericht door ludo V E »

als ik naar Base camp op de pc ga dan komt er de route te voorschijn , op de kaart rechts is deze gekleurd .
als ik de route aanklik rechts op de route komt er op verzenden naar of openen of afspelen of wissen ,
als ik op verzenden naar druk komt er op bibliotheek : mijn verzameling - met een pijltje naar rechts gegevens ontvangen
van BMW MOTORRAT NAV V .
als ik de route aanklik in mijn bibliotheek komt er op verzenden naar of verplaatsen naar of kopieer , als ik op één van deze druk
kom ik steeds bij de melding van : mijn verzameling - gegevens ontvangen van BMW .... .
dus zover geraak ik .
ik zou deze graag in mijn E-MAIL willen krijgen , want hoe het dan verder moet dat heb ik al vernomen en dat werkt .
ik moet alleen de route in mijn E-MAIL krijgen .
ik heb ook al geprobeerd om de route te krijgen in mijn pc en bij downloads staat deze maar niet in een bestand van BC , alleen
een rood figuurtje met aan de rechterkant een hoekje af , en daar kan ik niets mee doen .
en dit zou in een bestand moeten zijn van BC ( rond figuurtje van BC ) .
zoals u al gemerkt heb ken ik hier weinig van , maar als ik het eens gezien heb dan weet ik het .
is er iemand in mijn omgeving die mij wil helpen , ik zou graag eens willen langs komen met mijn laptop .
PS : ik ben van Balen .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
s007b
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jan 2020, 11:20
Woonplaats: Lichtaart
Locatie: Antwerpen

Re: route overzetten

Bericht door s007b »

We gaan het simpel houden.
Ik ben niet deskundig maar trek mijne plan en er zal nog wel een simpeller oplossing zijn.

In BC een route selecteren > Bestand >exporteer>exporteer....naar map ....
En dan kunt ge vanuit die map doen wat ge wil met dat bestand(als bijlage in een e-mail.
Normaal moet het zo lukken.
Mvg Sus
ludo V E
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

Re: route overzetten

Bericht door ludo V E »

bedankt Sus , en aan al de andere , het is gelukt .
denk dat het kwam door dat ik niet te lang heb gewacht als er iets moest gedownload worden .
zal het morgens nog eens proberen maar nu lukt het wel .
ik heb het gedaan zoals Sus het beschreven heeft , het is simpel maar ge moet het maar weten .
de meeste zullen denken dat weet toch iedereen , maar ik niet . nu wel .
maar daar dient een forum voor .
bedankt in ieder geval .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
ferdi
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2018, 12:16
Woonplaats: Oud Turnhout

Re: route overzetten

Bericht door ferdi »

voor mij is dit allemaal chinees .... rijdt op het moment nog met de NAV VI ...
heb een GS 1250 van 2022 dus volgens jullie heb ik die NAV niet nodig en kan het via de GSM rechtstreeks naar het scherm ....
dat wil ik ook eens proberen uit te zoeken ....
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: route overzetten

Bericht door Bob »

ferdi schreef: 07 mar 2023, 08:01 heb een GS 1250 van 2022 dus volgens jullie heb ik die NAV niet nodig en kan het via de GSM rechtstreeks naar het scherm ....
Wel een kleine nuance: je kan inderdaad de navigatie starten met de BMW Connected App op je smartphone en instructies zichtbaar maken op je TFT-scherm, maar het blijft beperkt tot instructies in de vorm van bolletje-pijl. Als je echt het kaartmateriaal op je dashboard wil zien, dan moet je een nieuwe R1250RT kopen, met groot TFT-scherm.

Kortom: 'k zou voorlopig de Navigator VI nog niet wegsmijten en de app gebruiken in noodgevallen, tijdens korte trips of in minder complexe verkeerssituaties :wink:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Plaats reactie