Zumo XT op R1250RT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
DM
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 jan 2010, 09:50
Woonplaats: Brugge
Locatie: Brugge

Zumo XT op R1250RT

Bericht door DM »

Wat een prachtig TFT scherm op de nieuwe R1250RT. En …. Met geïntegreerde GPS …. Maar
Ondertussen al een jaar onderweg, en geïntegreerde GPS doet goed zijn ding om van A naar B te gaan, maar is geen echte moto GPS. Dit wil zeggen, op reis gaan, routes maken, harde punten invoegen (zoals tussenstops, zicht punten, bezienswaardigheden, ….) lukt jammer genoeg niet. Het BMW systeem is eerder een track, en dat doet het goed. Stoppen, en herstarten, dan best je GSM niet uithalen om ondertussen foto’s te nemen.
Jammer, maar toch …. Een aparte moto GPS aangeschaft, een Zumo XT. Commentaren zijn lovend. Na ja, na enkele reizen toch moeten vaststellen dat het ook niet super is. Satellieten niet meer verbonden, satellieten zoeken, geen verbinding, … zijn tekstjes die te pas en te onpas kwamen. Het gevoel op ronde punten dat je het al voorbij bent, voordat GPS meldt welke uitrit je moet nemen. GPS gewisseld, maar geen verbetering. Ik dacht dat GPS een slechte ontvangst had, en dat dit door het toestel kwam. Nee hoor, het probleem is dat het TFT scherm van de Bezemer de GPS stoort (montage GPS is net boven he5 super mooie TFT scherm)
Zoeken, en zoeken dus …. Oplossing is eigenlijk niet zo moeilijk, namelijk een kooi van Faraday maken (wist niet toen ik dit in mijn ingenieur studies aan het studeren was, dat het nog van praktische toepassing zou dienen). Dus, een beetje meten, knutselen, testen, en … jawel hoor, het resultaat is er. Alles werkt nu naar behoren !!! Oef, content dat ik ben :-D :-D :thumbleft:

Ik probeer direct nog enkele foto’s te plaatsen
DM
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 jan 2010, 09:50
Woonplaats: Brugge
Locatie: Brugge

Re: Zumo XT op R1250RT

Bericht door DM »

IMG_4026 2-min.pdf
IMG_4025 2-min.pdf
IMG_4024 2-min.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wodan
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 apr 2023, 15:48
Woonplaats: 9290

Re: Zumo XT op R1250RT

Bericht door Wodan »

Super dat je de oorzaak gevonden hebt EN een oplossing ervoor hebt kunnen fabriceren. :thumbleft:
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Zumo XT op R1250RT

Bericht door aantzeetje »

Is al sinds augustus 2022 geweten dat het TFT interferentie geeft met gelijk welke gps er net bovenop gemonteerd, inlcuis de oplossing zoals jij ze hebt gemaakt zoals beschreven op het NL BMW RT forum.
https://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopic.php?t=17766
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie