Grand American 2022 BMW Connected

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
KAPPER DIRK
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2007, 11:51
Locatie: KEERBERGEN

Grand American 2022 BMW Connected

Bericht door KAPPER DIRK »

hallo, ik heb het nieuwe systeem waarbij de smartphone de GPS is via BMW Connected. Op zich een goed systeem maar bij mij valt het scherm regelmatig weg en schakeld dan over op "pijltjes volgen". Ook is de aanwijzing dikwijls naast de baan zonder verdere aanduiding en dit gemakkelijk over een afstand tussen 1 à 5 km. Ook op stilstaande fases op kruispunten is de GPS dikwijls en letterlijk " het noorden kwijt" waarbij de aanwijzer de kaart laat draaien in alle richtingen wat weer gevaarlijk is omdat je dan moet vertrekken en je begint te twijfelen welke richting. Ik heb een Sony Xperia III. Heeft iemand er ook problemen mee en deze kunnen oplossen???
NOG EEN "GEKNIPTE" DAG VERDER
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Grand American 2022 BMW Connected

Bericht door Bob »

Het wegvallen van de kaartweergave is waarschijnlijk een gevolg van de instellingen van je BMW Connected app. Kijk eens na:
  1. Open de app
  • Klik rechts onderaan op de drie puntjes om de instellingen te openen
  • Kies "Machtigingen"
  • Zorg ervoor dat "Over andere apps weergeven" aan staat om te voorkomen dat de kaartmodus wegvalt en obverschakelt naar bolletje-pijl
De overige problemen die je beschrijft kunnen volgens mij enkel maar te maken hebben met je GPS-sensor in je smartphone, of de plek waar je je smartphone bewaart. Wat je ziet op je tft-scherm is eigenlijk maar een afbeelding die via bluetooth van je smartphone naar je dashboard doorgestuurd wordt. Dus foute aanwijzigen of beginnen tollen, daar zorgt enkel je GPS-software voor. Als je smartphone niet mooi plat in de lengterichting van je moto ligt (vb, hij steekt in de binnenzak van je jas) dan weet hij pas wat vooraan en achteraan en je rijrichting is wanneer je effectief wat begint te rijden. In stilstand kan hij dus echt wel het noorden kwijt zijn.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
KAPPER DIRK
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2007, 11:51
Locatie: KEERBERGEN

Re: Grand American 2022 BMW Connected

Bericht door KAPPER DIRK »

Thx, Bob 😉
NOG EEN "GEKNIPTE" DAG VERDER
Plaats reactie