Stationair slecht lopen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Mart
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2023, 11:32
Woonplaats: Hongarije

Stationair slecht lopen

Bericht door Mart »

Hallo, ik ben nieuw op jullie site. Ik ben in het bezit van een R1150 rt bouwjaar 2003. Ik ben woonachtig in Hongarije en daar is geen BMW forum, vandaar. Mijn motorfiets start goed en loopt goed. Alleen als hij warm is begint hij af en toe te hakkelen, ik heb het idee dat hij rechts niet goed ontsteekt. Soms ploft hij dan ook na in de uitlaat. De dichtst bij zijnde dealer is 250 km dus ben ik op mijzelf aangewezen. Ik heb al een werkplaats handboek aangeschaft. Velen weten meer dan 1 dus bedankt dat jullie mij als Hollander opgenomen hebben op jullie forum. Graag hoor ik advies van jullie. Ik zat zelf te denken aan de bougies of de bobine. Laat maar horen groet Mart
Wodan
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 apr 2023, 15:48
Woonplaats: 9290

Re: Stationair slecht lopen

Bericht door Wodan »

Ik zou eerst en vooral de bougies eens nakijken, verder is de brandstof Euro98 en zeker watervrij?
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Stationair slecht lopen

Bericht door aantzeetje »

Warm en hakkelen is meestal de voorbode van een hall gever die het aan het begeven is.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Mart
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2023, 11:32
Woonplaats: Hongarije

Re: Stationair slecht lopen

Bericht door Mart »

Wat is een hall gever?
MaartenGS-R-RT
Berichten: 193
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Stationair slecht lopen

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Google "BMW R 1150 RT hall sensor", kijk naar de afbeeldingen om te zien hoe zoiets eruit ziet, en om een idee te krijgen wat een vervanging inhoudt zijn er diverse filmpjes op youtube
DieterS
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2017, 20:13
Woonplaats: Vichte

Re: Stationair slecht lopen

Bericht door DieterS »

Het is een 1150. Ik vemoed nog single spark? Kan vanalles zijn. Bougies, hall gever, bougiekabels, regeling kleppen of zelfs de sturingsbox.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Stationair slecht lopen

Bericht door Danny »

begin eens eenvoudig met brandstoffilter en leidingen, deftige brandstof, vocht in de tank, check overloop vuldop of dat gaatje open is.
hallsensor kan je erna nog altijd preventief vervangen, 1150tigers rijden er veel rond met nalatig of half onderhoud
Plaats reactie