afstelling GS 1200

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
joep1200GS
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2022, 02:22
Woonplaats: @tongeren

afstelling GS 1200

Bericht door joep1200GS »

mijn GS 1200 bj 2016 heeft moeite om een bij een lage snelheid de toeren vast te houden, waardoor het onprettig wordt er mee te rijden.
hij is afgelopen week bij bmw dealer geweest en deze hebben de motor gereset op de fabriek instellingen en tevens het hogere vermogen.
Echter in de praktijk blijkt het euvel nog steeds aanwezig te zijn.
Heeft iemand soortgelijke problemen ook gehad ?
Moet ik naar een andere dealer gaan zoeken ?
ben al overgestapt op 98 octaan, injectiereiniger toegevoegd, maar geen resultaat.
Wodan
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 apr 2023, 15:48
Woonplaats: 9290

Re: afstelling GS 1200

Bericht door Wodan »

Is de brandstof druk gemeten?
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: afstelling GS 1200

Bericht door Bob »

Misschien is een Recyclizer een optie? Destijds had ik het op mijn R1150GS en R1200Rt staan, met merkbaar effect.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: afstelling GS 1200

Bericht door Danny »

Loads of power, ride by wire, dan gaat ie wat nerveuzer zijn. Probeer eens een andere rijmodi of hoger in toeren...

De reset van de adaptieve waarden is een eerste probeersel, je loopt toch niet gelijk naar een andere garage omdat ze op deze rijdende computer niet onmiddellijk diagnose kunnen stellen...
Terug naar de dealer!
miers
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 nov 2005, 19:32

Re: afstelling GS 1200

Bericht door miers »

doe maar tuning rechtstreeks in ECU gaat heel wa schelen,als je een bougie uit draait zien die helemaal wit wat wijst op heel arme afstelling
ben gene heiligen maar das mijn ervaring
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: afstelling GS 1200

Bericht door Danny »

Een normale LC moet gewoon goed rijden, dat de bougies wit zien weet BMW ook wel, 't is dan ook euro 5.
Als je daar niet mee kan leven is een 3 of 4 cilinder een minder nukkige oplossing, ECU's flashen is niet goedkoop en je euro 5 is dan ook niet meer van toepassing.

toch eerst maar eens iemand anders laten rijden en voelen of dit een normale LC verschijning is of je een probleem hebt.
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

afstelling GS 1200

Bericht door st1100 »

Een GS uit 2016 is in het beste geval euro 4.

Zelfs een GS 1250 is pas euro 5 vanaf Bj 2021. Vanaf 2020 euro 5 ready , maar daar koop je niks voor in LEZ.

Wanneer merk je het verschijnsel ? Want ik had iets soortgelijk met een GS uit 2017 , als een straat bv licht bergaf ging en er was een lage snelheidslimiet 30 of 50 km/h dan schokte die. Wist precies niet goed of hij moest inhouden of bijgassen. Dit kwam door in een te hoge versnelling met gas dicht te rijden , de oplossing hiervoor was om 1 of 2 versnellingen lager schakelen. Hogere toeren dus zoals hierboven al staat.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: afstelling GS 1200

Bericht door Danny »

st1100 schreef: 22 aug 2023, 09:46 Een GS uit 2016 is in het beste geval euro 4.

Zelfs een GS 1250 is pas euro 5 vanaf Bj 2021. Vanaf 2020 euro 5 ready ,

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
klopt EURO 4 dus
Plaats reactie