mijn GS 1200 bj 2016 heeft moeite om een bij een lage snelheid de toeren vast te houden, waardoor het onprettig wordt er mee te rijden.
hij is afgelopen week bij bmw dealer geweest en deze hebben de motor gereset op de fabriek instellingen en tevens het hogere vermogen.
Echter in de praktijk blijkt het euvel nog steeds aanwezig te zijn.
Heeft iemand soortgelijke problemen ook gehad ?
Moet ik naar een andere dealer gaan zoeken ?
ben al overgestapt op 98 octaan, injectiereiniger toegevoegd, maar geen resultaat.
afstelling GS 1200
Moderator: GVN
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09 sep 2022, 02:22
- Woonplaats: @tongeren
Re: afstelling GS 1200
Is de brandstof druk gemeten?
Re: afstelling GS 1200
Misschien is een Recyclizer een optie? Destijds had ik het op mijn R1150GS en R1200Rt staan, met merkbaar effect.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Re: afstelling GS 1200
Loads of power, ride by wire, dan gaat ie wat nerveuzer zijn. Probeer eens een andere rijmodi of hoger in toeren...
De reset van de adaptieve waarden is een eerste probeersel, je loopt toch niet gelijk naar een andere garage omdat ze op deze rijdende computer niet onmiddellijk diagnose kunnen stellen...
Terug naar de dealer!
De reset van de adaptieve waarden is een eerste probeersel, je loopt toch niet gelijk naar een andere garage omdat ze op deze rijdende computer niet onmiddellijk diagnose kunnen stellen...
Terug naar de dealer!
Re: afstelling GS 1200
doe maar tuning rechtstreeks in ECU gaat heel wa schelen,als je een bougie uit draait zien die helemaal wit wat wijst op heel arme afstelling
ben gene heiligen maar das mijn ervaring
ben gene heiligen maar das mijn ervaring
Re: afstelling GS 1200
Een normale LC moet gewoon goed rijden, dat de bougies wit zien weet BMW ook wel, 't is dan ook euro 5.
Als je daar niet mee kan leven is een 3 of 4 cilinder een minder nukkige oplossing, ECU's flashen is niet goedkoop en je euro 5 is dan ook niet meer van toepassing.
toch eerst maar eens iemand anders laten rijden en voelen of dit een normale LC verschijning is of je een probleem hebt.
Als je daar niet mee kan leven is een 3 of 4 cilinder een minder nukkige oplossing, ECU's flashen is niet goedkoop en je euro 5 is dan ook niet meer van toepassing.
toch eerst maar eens iemand anders laten rijden en voelen of dit een normale LC verschijning is of je een probleem hebt.
afstelling GS 1200
Een GS uit 2016 is in het beste geval euro 4.
Zelfs een GS 1250 is pas euro 5 vanaf Bj 2021. Vanaf 2020 euro 5 ready , maar daar koop je niks voor in LEZ.
Wanneer merk je het verschijnsel ? Want ik had iets soortgelijk met een GS uit 2017 , als een straat bv licht bergaf ging en er was een lage snelheidslimiet 30 of 50 km/h dan schokte die. Wist precies niet goed of hij moest inhouden of bijgassen. Dit kwam door in een te hoge versnelling met gas dicht te rijden , de oplossing hiervoor was om 1 of 2 versnellingen lager schakelen. Hogere toeren dus zoals hierboven al staat.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Zelfs een GS 1250 is pas euro 5 vanaf Bj 2021. Vanaf 2020 euro 5 ready , maar daar koop je niks voor in LEZ.
Wanneer merk je het verschijnsel ? Want ik had iets soortgelijk met een GS uit 2017 , als een straat bv licht bergaf ging en er was een lage snelheidslimiet 30 of 50 km/h dan schokte die. Wist precies niet goed of hij moest inhouden of bijgassen. Dit kwam door in een te hoge versnelling met gas dicht te rijden , de oplossing hiervoor was om 1 of 2 versnellingen lager schakelen. Hogere toeren dus zoals hierboven al staat.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro