Start problemen R1250GSA

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Fille1964
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2021, 17:07
Woonplaats: Niel

Start problemen R1250GSA

Bericht door Fille1964 »

Heeft er iemand ook start problemen met GSA ?
Bekijk even de link aub !

www.youtube.com/watch?v=o7oX2JU1CNg
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Start problemen R1250GSA

Bericht door aantzeetje »

Dat de ene keer je batterijspanning daalt tot onder de 9V en de andere keer niet kan denk ik aan een slechte winding (bijna in kortsluiting) van de spoelen in je startmotor liggen. Rustspanning batterij van 12.7V (volledig opgeladen) en laadspanning van 14.4V zijn normaal.
Dat je die foutmeldingen krijgt van kapotte lampen kan aan een slecht contact van massa of plus aan de lampvoet liggen. Ben dus benieuwd wat de foutcodes gaan zijn bij het uitlezen er van bij je gepland onderhoud.
Zag dat er een gps gemonteerd staat. Die heeft een actieve voet en blijft dus verbruiken tot die afgesloten wordt. Als die via de accessoirestekker zijn voeding krijgt duurt het tot zo een 30-60 sec vooraleer de canbus hem afsluit bij uitzetten motor. Er zijn gevallen waar dit niet gebeurt en dat is dan op te lossen door het plaatsen van een relais+diode in de voeding via de accessoirestekker naar de gps ( https://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=51600&start=30 ) pagina 3
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Re: Start problemen R1250GSA

Bericht door WALTER GSAdventure »

beste, ik weet niet hou oud de batterij is. Je mag rekenen vanaf 4 jaren oud begint er slijt op te komen. Zo te horen in uw filmpje is de batterij plat en is niet voldoende sterk meer om te starten. Wat kan je doen? Batterij opladen en na een dag opladen nog eens proberen te starten.
Groeten Walter
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Re: Start problemen R1250GSA

Bericht door WALTER GSAdventure »

Toch nog even zeggen dat een lage batterijspanning er kan voor zorgen dat de motor elektronica begint te spoken. Dat heeft te maken met de dioden die omdat er te zwakke spanning is deze de min/plus van de wisselstroom niet meer kunnen regelen. Wat heb ik eens voorhad ... ik schakelde de motor af maar deze wilde niet af. Wanneer ik de motor in 1e versnelling zachtjes tegen de muur zette om hem te verplichten stil te vallen viel hij idd stil. Wanneer ik van de muur wegging sloeg hij terug aan zonder dat je iets deed. dan maar de batterij afgekoppeld.
Nogmaals grtn Walter
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Start problemen R1250GSA

Bericht door Danny »

Gekend 1250 probleem... batterij vervangen
Plaats reactie