Hoe maak je remklauwen terug proper???
Moderator: GVN
Hoe maak je remklauwen terug proper???
Hallo everybody,
Vandaag ga ik m'n remklauwen eens aanpakken!!
Niet dat het zo erg is,maar ieder onderdeel krijgt z'n beurt!
Nu ben ikzelf wel zo slim om met WD40 zo ver mogelijk van m'n remmen te blijven .
Ik had gedacht aan contaktcleaner of ontsmettingsalcohol t'is gewoon om tussen de randjes van "die prachtige Brembo's"het stof en vuil te verwijderen!!
Hoe doen jullie dat?
Bedankt hé mannen
Frank"cleaning"Peeters
Vandaag ga ik m'n remklauwen eens aanpakken!!
Niet dat het zo erg is,maar ieder onderdeel krijgt z'n beurt!
Nu ben ikzelf wel zo slim om met WD40 zo ver mogelijk van m'n remmen te blijven .
Ik had gedacht aan contaktcleaner of ontsmettingsalcohol t'is gewoon om tussen de randjes van "die prachtige Brembo's"het stof en vuil te verwijderen!!
Hoe doen jullie dat?
Bedankt hé mannen
Frank"cleaning"Peeters
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
spuitbusje brake cleaner gaan halen
en dan mogen uw blokken nog blijven zitten ook
en dan mogen uw blokken nog blijven zitten ook
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
brake cleaner weegt echt niet op tegen WD40 als die aangekoekt zijn... haal de blokken eruit en spuit de klauwen in met WD veertig....
goed borstelen en de bouten die verroest zijn evt. met een heel fijn koperen penseel weer mooi maken... daarna gebruik je brake cleaner en de rem is helemaal ontvet, dan verf je de boutjes opnieuw en je remklauw is als nieuw... na 't drogen nevel je er opnieuw wat WD40 over en monteert de blokken erin.... de klauwen hebben nu opnieuw een diepe donkere kleur i.p.v. wit of lichter uit te slaan na 't gebruik van enkel brake cleaner
goed borstelen en de bouten die verroest zijn evt. met een heel fijn koperen penseel weer mooi maken... daarna gebruik je brake cleaner en de rem is helemaal ontvet, dan verf je de boutjes opnieuw en je remklauw is als nieuw... na 't drogen nevel je er opnieuw wat WD40 over en monteert de blokken erin.... de klauwen hebben nu opnieuw een diepe donkere kleur i.p.v. wit of lichter uit te slaan na 't gebruik van enkel brake cleaner
Hoi Danny,Xavier & JohnDanny schreef:brake cleaner weegt echt niet op tegen WD40 als die aangekoekt zijn... haal de blokken eruit en spuit de klauwen in met WD veertig....
goed borstelen en de bouten die verroest zijn evt. met een heel fijn koperen penseel weer mooi maken... daarna gebruik je brake cleaner en de rem is helemaal ontvet, dan verf je de boutjes opnieuw en je remklauw is als nieuw... na 't drogen nevel je er opnieuw wat WD40 over en monteert de blokken erin.... de klauwen hebben nu opnieuw een diepe donkere kleur i.p.v. wit of lichter uit te slaan na 't gebruik van enkel brake cleaner
Heb het als volgt gedaan,éérst met brake cleaner ingespoten,afgedroogd met propere vod,in de randjes met oude tandenborstel,schroevedraaier met vodje rond totdat alle vuil weg was,en dan"den truk van de foor" oorwatjes inspuiten met WD40 en m'n kan overal bij,tot in de kleinste hoekjes,zonder dat ge in aanraking komt van de schijven of de blokken!!
Daarna nog even erover met een proper vodje en ze zijn terug als nieuw!!!
Nu morgen of overmorgen de vijsjes eens terug zwart schilderen en dat is dan ook weer klaar!!!
Vandaag ook de uitlaat terug gemonteerd en is laten"roenken"
Als m'n onderkuip terug is van de carrosserie kan ik alles er terug opzetten en staat hij klaar voor z'n éérste kilometers op Bornemse bodem!!!
Groetjes Frank
Ga het zéker doen,als ik er terug mee rij,dan ga ik is tot bij m'n kameraad"den Dore"(Is automechanieker)en dan kan ik het doen onder supervisie,ben ik zekerder van mezelf !!!Daarna zal ik het wel kunnen!!!Danny schreef:kan je weinig mee verkeerd doen, één ding niet doen en dat is op de remmen knijpen als de klauw eraf is.... let ook op dat je eerst een paar keer moet pompen met de hendel of pedaal alvorens beginnen te rijden...je zal aan de hendel wel voelen wanneer je voldoende hebt gepompt
Ziehier het resultaat van de uitwendige poetsbeurt van de klauwen en schijven,tussen de bevesteging op het wiel is het"géne zever" om er tussen te geraken!!!
De H.V.Vschakelaar heb ik op deze manier opgelost,een dummyschakelaar uitgenomen draden daardoor getrokken en schakelaar vastgemaakt met dubbelzijdige kleefband(straffe voor vloerbekleding)het oogt nu toch al properder dan ervoor(dan liep de kabelboom over m'n stuurplaat!!)Later als ik ééns aan een originele BMW schakelaar geraak sluit ik die H.V.V.daar op aan.
Bagagerekje is ook herspoten,was afgeschuurd door gebruik van topcase,en zonder de topcase vindt ik het mooier,heb genoeg plaats in m'n zijkoffers!!
En zo staat hij er nu bij,elke dag een beetje,t'is verdorie koud in mijne stal
Koffers en overige kuipdelen zijn al proper gekuist en liggen op ons slaapkamer!!!En de onderkuip is bij de carrosserie.
Voila,De groetjes
Frank