Bougies
Moderator: GVN
Bougies
Is er iemand die ervaring heeft met volgende bougies ?
http://www.halo-benelux.com/
http://www.halo-benelux.com/
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
waarom zouden we die proberen? Meer vermogen: forget it, zuiniger: no way, long life: 't is te hopen, meestal kosten die exotische prutsen het dubbel van een gewone, dus moeten ze al meer dan 2 keer zo lang meegaan, dus 80000km????....
Probeer gerust, in het beste geval ga je geen verschil merken, en ben je wat centjes armer, in het slechtste geval heb je een gat in de piston en ben je veel centjes armer.....
Probeer gerust, in het beste geval ga je geen verschil merken, en ben je wat centjes armer, in het slechtste geval heb je een gat in de piston en ben je veel centjes armer.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 mar 2005, 19:45
- Locatie: Brasschaat (5-sterrengemeente sinds FataMorgana)
Waarom laat je Kloon hier niet eerst proberen.Dirk Pauwels schreef:waarom zouden we die proberen?
Hij zal ons zeker zijn feed back geven.
Misschien spaart hij als eerste, ofwel sparen wij hier alemaal na zijn bevindingen (door ze ofwel net niet ofwel net wel te gaan gebruiken in onze beemers).
Zo wint iedereen toch?:D
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
dit geven ze als testresultaten weer
maar er staat niet vermeld welk merk of type van motor ze gebruikten
tis te zeggen 1enkel grafiek van de volvo 2400cc
en wat met de twinspark
prijs
maar er staat niet vermeld welk merk of type van motor ze gebruikten
tis te zeggen 1enkel grafiek van de volvo 2400cc
en wat met de twinspark
prijs
Testresultaten:
A. Vermogensstijging
- gemiddeld 4,5% over het gehele toerentalbereik (max. 7,8%) tegenover vergelijkbare bougies
B. Vermindering van het brandstofverbruik
- Stad -1,62 % ... Buiten stad (90 km/h) -5,81 % ... Autosnelweg (120 km/h) -5,79 % tegenover origineel
C. Vermindering van de uitlaatgassen
- HC -16,1 % ... CO -10,4 % ... NOx -22,2 % tegenover origineel
- HC -37,9 % ... CO -27,2 % ... NOx -35,8 % tegenover origineel (Dekra Dreesden)
VW Bora, 1,6 Ltr., 74 KW, Bouwjaar 1999, Schadelijke stoffen klasse IV volgens EU-2005
3 Rij cycli naar richtlijn 70/220/EWG
D. Verhoging van de levensduur
De vorm van de vonkbaan laat een vonk overslag toe die 360 graden omvangt, wat een verlenging van de levensduur en een betere kwaliteit van de ontsteking met zich meebrengt.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
ik heb vraagje gestuurd naar desbetreffende firma
hun antwoord = Hallo Mijnheer De Groeven wij rijden met 1994-1996 BMW ermede( Klienten bedoel ik dan wel), doch nog geen Twin spark, welke bougie is dit standard, wie weet, bij de Alfa rijden wij er ook mede.
Zou dus ook mogelijk zijn,
Rene.Inoviniti GCV VDB
Halo Benelux
Hogenstraat 10a
3440 Zoutleeuw
Belgium/Europe
TVA/BTW BE 453-920-606
Tel: + 32 11584330
Off Dealer/Importer for
Benelux-France and UK
Hälo's and ONTOP .
http://www.halo-benelux.com
----- Original Message -----
From: de groeve bart
To: inoviniti@euphonynet.be
Sent: Monday, March 05, 2007 6:38 PM
Subject: Dit formulier is gepost met Microsoft Internet Explorer.
mijn vraag naar deze firma
Bijkomende vraag of commentaar=geachte heer/mevr
zijn deze Bougies al getest op motorfietsen?
bij boxermotoren van BMW heb je twin spark modellen.
geeft dit problemen bij 2 bougies in 1 cilinder?
kunnen deze bougies ook gebruikt worden bij oldtimers?
hopend op een snel antwoord
vriendelijke groeten
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Zoiets bedoel je : http://www.kb.nl/galerie/gruuthuse/page_6v.xmlRaketman schreef:Tof, een antwoord in middelnederlands ...
(uittreksel van het gruuthuuse manuscript, een referentie voor wat betreft het oudnederlands)
Leap and the net will appear
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Ik zei toch:Fox30 schreef:Waarom laat je Kloon hier niet eerst proberen.Dirk Pauwels schreef:waarom zouden we die proberen?
Hij zal ons zeker zijn feed back geven.
Misschien spaart hij als eerste, ofwel sparen wij hier alemaal na zijn bevindingen (door ze ofwel net niet ofwel net wel te gaan gebruiken in onze beemers).
Zo wint iedereen toch?:D
Maar persoonlijk ben ik van mening dat het weggegooid geld is, als jullie geld teveel hebben dan graag in mijn richting weggooienDirk Pauwels schreef:...Probeer gerust, in het beste geval ga je geen verschil merken, en ben je wat centjes armer, in het slechtste geval heb je een gat in de piston en ben je veel centjes armer.....
Kleine opmerking: bij motorschade tijdens garantie periode raad ik dan wel aan om snel de originele bougies terug te monteren, anders kun je naar je garantie fluiten....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
en al eens getestkloon schreef:Aangezien blijkbaar niemand ervaring heeft zullen we ze zelf maar eens proberen. Testverslag volgt !
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Voorlopig nog niet getest , en met mijn brandje zal het nog wel een tijdje duren vrees ik. Maar een collega van mij zal ze testen in een GS 1100 .
De leverancier raad aan ze maar na 120.000 km te vervangen.
De bedoeling was wel niet om meer vermogen te hebben maar gewoon een goed soepel draaiende motor bij lage toeren (3000 Tr/min).
groeten.
De leverancier raad aan ze maar na 120.000 km te vervangen.
De bedoeling was wel niet om meer vermogen te hebben maar gewoon een goed soepel draaiende motor bij lage toeren (3000 Tr/min).
groeten.
GS1150 2006 Noorwegen , 2007 één dag Marokko , 2008 Marokko prachtig ! ,2009 Noordkaap , 2010 moskou-peking(trein), 2012 Oekraine;-)
-
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 19 mar 2007, 13:50
- Woonplaats: Auvergne (Fr.)
- Locatie: Auvergne (Fr.)
- Contacteer:
Getest,
Vandaag wat gesleuteld aan den beemer, koppelingskabel (preventief vervangen), luchtfilter, benzinefilter (man,man, man, waar halen ze het in hun hoofd om dat in den tank te steken, wat een miserie) en de Halo-bougies.
Had over een maand of drie op de Franse tv een garagist gezien die een klein gaatje boorde in het lipje van de bougie en ipv een enkele vonk gaf dit een vonkenkrans. Nu had het uitgeprobeert bij verschillende auto's en dit gaf een minder verbruik, soepelder draaien en meer vermogen. Maar wij stelden ons daar vragen bij, wat indien het laatste stukje afbreekt door trillingen en of opwarmen-afkoelen. De motor binnen met alle gevolgen vandien dus zagen we er vanaf. Tot nu we de verbeterde versie tegenkwamen op het net de " Halo-bougie"
Nadien een testritje van een 60 km en moet zeggen, motor hangt goed op het gas en rijdt soepelder dan voordien, en vind hem niet meer zo bokkig bij een 3000 tr/min. Nu van het verbruik kan ik nog niets zeggen daarvoor is het nog te vroeg maar laat jullie zeker nog iets weten. Voordien schommelde mijn verbruik van een 5.6 tot 6.2, dus nog even afwachten.
De constructeur zegt dat ze 120.000 km zouden meegaan en voor de prijs moet je het niet laten, hebben 13 eur/stuk gekost verzending inbegrepen.
Wordt vervolgd.
Mvg Motard d'Allier
Vandaag wat gesleuteld aan den beemer, koppelingskabel (preventief vervangen), luchtfilter, benzinefilter (man,man, man, waar halen ze het in hun hoofd om dat in den tank te steken, wat een miserie) en de Halo-bougies.
Had over een maand of drie op de Franse tv een garagist gezien die een klein gaatje boorde in het lipje van de bougie en ipv een enkele vonk gaf dit een vonkenkrans. Nu had het uitgeprobeert bij verschillende auto's en dit gaf een minder verbruik, soepelder draaien en meer vermogen. Maar wij stelden ons daar vragen bij, wat indien het laatste stukje afbreekt door trillingen en of opwarmen-afkoelen. De motor binnen met alle gevolgen vandien dus zagen we er vanaf. Tot nu we de verbeterde versie tegenkwamen op het net de " Halo-bougie"
Nadien een testritje van een 60 km en moet zeggen, motor hangt goed op het gas en rijdt soepelder dan voordien, en vind hem niet meer zo bokkig bij een 3000 tr/min. Nu van het verbruik kan ik nog niets zeggen daarvoor is het nog te vroeg maar laat jullie zeker nog iets weten. Voordien schommelde mijn verbruik van een 5.6 tot 6.2, dus nog even afwachten.
De constructeur zegt dat ze 120.000 km zouden meegaan en voor de prijs moet je het niet laten, hebben 13 eur/stuk gekost verzending inbegrepen.
Wordt vervolgd.
Mvg Motard d'Allier
Dan wordt het hoog tijd dat ik mijn exemplaren uit probeer. Voorlopig gewacht om te zien hoe de moto het doet na zijn brandje maar alles lijk dik in orde te zijn. Alvast bedankt voor de info !
Groeten
Groeten
GS1150 2006 Noorwegen , 2007 één dag Marokko , 2008 Marokko prachtig ! ,2009 Noordkaap , 2010 moskou-peking(trein), 2012 Oekraine;-)
-
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 19 mar 2007, 13:50
- Woonplaats: Auvergne (Fr.)
- Locatie: Auvergne (Fr.)
- Contacteer:
-
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 19 mar 2007, 13:50
- Woonplaats: Auvergne (Fr.)
- Locatie: Auvergne (Fr.)
- Contacteer:
allemaal goed en wel die verkoopspraatjes, als je erin gelooft.
Zou me verbazen waarom bougie van ongekend merk -mety zo'n triestige website- beter zou zijn dan die van Denso, NGK, Bosch of Champion.
Typisch sales blabla verandere het woordbougie door 'additieven, superolie of lampen' en 't is 't zelfde. Denk je nou werkelijk dat je xx% minder gaat verbruiken? Moto rijdt trouwens altijd merkbaar beter na nieuw setje.
Soit, de standaardbougies kosten me ca 10€ 't stuk. Daarvoor sukkel je toch niet?
Zou me verbazen waarom bougie van ongekend merk -mety zo'n triestige website- beter zou zijn dan die van Denso, NGK, Bosch of Champion.
Typisch sales blabla verandere het woordbougie door 'additieven, superolie of lampen' en 't is 't zelfde. Denk je nou werkelijk dat je xx% minder gaat verbruiken? Moto rijdt trouwens altijd merkbaar beter na nieuw setje.
Soit, de standaardbougies kosten me ca 10€ 't stuk. Daarvoor sukkel je toch niet?
Ninja's Machen Keine Witze !
Tja, ik ben het inderdaad eens met blablabla en verkooppraatjes en zo.
Toch heb ik de bougies in mijn 1100RT gedraaid omdat ik vind dat als je een oordeel hebt je het ook moet proberen.
Ik heb wat last van KFR tussen 2000 en 3500 tpm, niet veel maar het is merkbaar. Tot mijn stomme verbazing heb ik de Halo's er in gedraaid en het horten en stoten is voor 80 % minder. Het is nietweg maar wel bijna weg.
Daar sta je dan met je goede gedrag, hoe kan dit? Ik heb er geen verklaring voor maar zal voortaan minder snel oordelen. Of ik minder gebruik aan naft dat zullen we wel zien!
Groet uit Leiden
Toch heb ik de bougies in mijn 1100RT gedraaid omdat ik vind dat als je een oordeel hebt je het ook moet proberen.
Ik heb wat last van KFR tussen 2000 en 3500 tpm, niet veel maar het is merkbaar. Tot mijn stomme verbazing heb ik de Halo's er in gedraaid en het horten en stoten is voor 80 % minder. Het is nietweg maar wel bijna weg.
Daar sta je dan met je goede gedrag, hoe kan dit? Ik heb er geen verklaring voor maar zal voortaan minder snel oordelen. Of ik minder gebruik aan naft dat zullen we wel zien!
Groet uit Leiden
Was dat maar zo. De bosch bougies zijn pas 6000 km oud en toe die erin gingen merkte ik geen verschil. Nee, ik ben bang dat ik in mijn geval de halo-bougies de schuld moet geven En dat zonder klepstellen en sync'en.Xavier schreef:Xavier schreef:Moto rijdt trouwens altijd merkbaar beter na nieuw setje.
Groet
Paul
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:28
- Locatie: Zaventem
-
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 19 mar 2007, 13:50
- Woonplaats: Auvergne (Fr.)
- Locatie: Auvergne (Fr.)
- Contacteer:
Dus vorig weekend een flinke rit gedaan.
Van hieruit naar Belgie (650km), met duo en flink beladen, snelheid ts de 120-140km/u, verbruik 6.4l.
Dan de dag nadien Paris-Roubaix gedaan (400km), met duo zonder bagage, verbruik 6.2l.
Maandag terug naar Frankrijk, met duo en bagage, deze maal rustiger gereden, snelheid ts de 100-120km/u, verbruik 5.7l. Zelfs met mijn eerste tank 400km kunnen rijden.
Nu met de Halo-bougies is mijn verbruik niet spectaculair gedaald maar verwachtte dit niet, wel moet ik zeggen dat het KFR inderdaad voor een 50% verdwenen is en dit ook zonder syncronisatie en kleppen te regelen.
Tot nu toe redelijk tevreden over de bougie de toekomst zal dit verder uitwijzen.
Wordt vervolgd.
Mvg Motard de l'Allier
PabloElFlamenco: VOLLEDIG OFF TOPIC
Van hieruit naar Belgie (650km), met duo en flink beladen, snelheid ts de 120-140km/u, verbruik 6.4l.
Dan de dag nadien Paris-Roubaix gedaan (400km), met duo zonder bagage, verbruik 6.2l.
Maandag terug naar Frankrijk, met duo en bagage, deze maal rustiger gereden, snelheid ts de 100-120km/u, verbruik 5.7l. Zelfs met mijn eerste tank 400km kunnen rijden.
Nu met de Halo-bougies is mijn verbruik niet spectaculair gedaald maar verwachtte dit niet, wel moet ik zeggen dat het KFR inderdaad voor een 50% verdwenen is en dit ook zonder syncronisatie en kleppen te regelen.
Tot nu toe redelijk tevreden over de bougie de toekomst zal dit verder uitwijzen.
Wordt vervolgd.
Mvg Motard de l'Allier
PabloElFlamenco: VOLLEDIG OFF TOPIC
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 26 apr 2007, 18:22
- Locatie: Scherpenheuvel
Ik rijd reeds 8000 km met Brisk bougies, samen gestoken met een K&N luchtfilter. Man, dat is een andere motor, Bij 160 gas opendraaien krijg je nog een schop onder je kont en blijft trekken tot in de rode zone. Bovendien verbruikt hij een dikke halve liter minder.
Mijn 1100RT met 120.OOO km op de teller heeft zijn tweede jeugd gevonden.
Nu liggen de Halo's klaar omdat de Brisks' na 10.000 moeten vervangen worden. Ik ben er dus gerust in.
Mijn 1100RT met 120.OOO km op de teller heeft zijn tweede jeugd gevonden.
Nu liggen de Halo's klaar omdat de Brisks' na 10.000 moeten vervangen worden. Ik ben er dus gerust in.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 26 apr 2007, 18:22
- Locatie: Scherpenheuvel
De Brisks zijn vervangen door Halo.bougimain schreef:Waar in belgie kan ik die Brisk bougie's kopen ?
Ik rijd reeds 8000 km met Brisk bougies,
Zie http://www.halo-benelux.com voor type en bestelpunten.
-
- Berichten: 1625
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
- Locatie: ik voel mij overal thuis
- Contacteer:
Oke bedankt maar bij halo hebben ze de gewone bougies voor mijn R1150R Twin spark maar die 2 kleine bougies onder mijn cilinders die bestaan niet ervoor Spijtig
Bij sommige alfa's zijn er ook Twin sparks bij en daarvoor hebben ze ook geen bougies
Bij sommige alfa's zijn er ook Twin sparks bij en daarvoor hebben ze ook geen bougies
De Brisks zijn vervangen door Halo.
Zie http://www.halo-benelux.com voor type en bestelpunten