Op reis met motor
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Op reis met motor
Wat ik mij telkens afvraag als ik op dit forum kijk is het volgende:
Hoe krijgt iedereen hun kleren en slaapzak en tent op die moto?
Neemt iedereen maar 2 onderbroekjes mee?
Kan er eens iemand eens en foto van de moto gepakt en gezakt tonen.
Heeft er iemand een lijst van wat er meegaat?
thx
Hoe krijgt iedereen hun kleren en slaapzak en tent op die moto?
Neemt iedereen maar 2 onderbroekjes mee?
Kan er eens iemand eens en foto van de moto gepakt en gezakt tonen.
Heeft er iemand een lijst van wat er meegaat?
thx
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Kijk eens op volgende site, je vindt er info over wat mee kan
http://www.motorvision.nl/reisinformatie.html
http://www.motorvision.nl/reisinformatie.html
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
BMW Motor Club Vlaanderen lid
De Witte , ik neem steeds een minimum aan kledij mee .
dit wil zeggen voor elke dag een paar kousen elke dag een Tshirt en elke dag een verse onderbroek .
Als je dan je tshirts oprolt i.p.v. plooit , kan je ze goed samendrukken en kreuken ze bijna niet . Verder 1 goede trui eventueel met rolkraag . een paar sportschoenen en een broek . Een jaens is zwaar en vraagt veel plaats .Ideaal is een linnen broek waar de pijpen kunnen afgeritst worden .
In een toiletzak steek je douche gel en scheergerief .
meestal nemen we een goedkoop hotel met ontbijt .
Tent heb ik nog nooit meegenomen . Schotland met de Highlandbrothers zal voor mij de eerste tent ervaring zijn .
Mijn maten met een sportmotor steken alles in een KIT Bag , zonder probleem .
In de tanktas komen de duurder spullen , foto toestel enz als ook de kaarten en portefeuille . Ook mijn regenpak gaat in de tanktas .
Voila
dit wil zeggen voor elke dag een paar kousen elke dag een Tshirt en elke dag een verse onderbroek .
Als je dan je tshirts oprolt i.p.v. plooit , kan je ze goed samendrukken en kreuken ze bijna niet . Verder 1 goede trui eventueel met rolkraag . een paar sportschoenen en een broek . Een jaens is zwaar en vraagt veel plaats .Ideaal is een linnen broek waar de pijpen kunnen afgeritst worden .
In een toiletzak steek je douche gel en scheergerief .
meestal nemen we een goedkoop hotel met ontbijt .
Tent heb ik nog nooit meegenomen . Schotland met de Highlandbrothers zal voor mij de eerste tent ervaring zijn .
Mijn maten met een sportmotor steken alles in een KIT Bag , zonder probleem .
In de tanktas komen de duurder spullen , foto toestel enz als ook de kaarten en portefeuille . Ook mijn regenpak gaat in de tanktas .
Voila
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:32
- Woonplaats: Temse
- Locatie: Waasland
- Contacteer:
op reis met de motor
De Witten,
Je kan heel wat gerief kwijt in een bagagerol. Wij zijn deze zomer met z'n 2-en op de motor op reis gegaan en we hebben alles kunnen meenemen in 1 tanktas, 2 zijkoffers en een waterdichte bagagerol van 60 liter. Om ze wat te verstevigen heb ik er een stuk karton ingestoken zodat die niet vervormde tijdens de rit. Werkte prima.
Je kan heel wat gerief kwijt in een bagagerol. Wij zijn deze zomer met z'n 2-en op de motor op reis gegaan en we hebben alles kunnen meenemen in 1 tanktas, 2 zijkoffers en een waterdichte bagagerol van 60 liter. Om ze wat te verstevigen heb ik er een stuk karton ingestoken zodat die niet vervormde tijdens de rit. Werkte prima.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
hoi de witten,
Inderdaad kan het. Ben zo 3 maanden op doortocht gewest in gans Europa met 10 onderbroekskes, evenveel sokskes en T-shirts, 1 jeansbroek, 1 short, een pulleke en wasgerief, 2 handdoeken en ne goeie Wipp-tubeke om vaak te wassen in de campings. Daarbij had ik een tentje van 3.1 kg met overlevingsdeken en mijne slaapzak. Dat alles goed op de motor gebonden (ik had toen een Suzuki DR750 met plastieken zijsachochekes) in de zijtassen, in de tanktas zoals hierboven voor mijn fototoestel en mijn "lunchpakketje" en andere noodzakelijkheden en een goeie kitbak in een grote grijze plastiek en 't is gebakken. Echt nie moeilijk vast te leggen. Nu was ik wel alleen ...
't zal u zeker wel lukken
Inderdaad kan het. Ben zo 3 maanden op doortocht gewest in gans Europa met 10 onderbroekskes, evenveel sokskes en T-shirts, 1 jeansbroek, 1 short, een pulleke en wasgerief, 2 handdoeken en ne goeie Wipp-tubeke om vaak te wassen in de campings. Daarbij had ik een tentje van 3.1 kg met overlevingsdeken en mijne slaapzak. Dat alles goed op de motor gebonden (ik had toen een Suzuki DR750 met plastieken zijsachochekes) in de zijtassen, in de tanktas zoals hierboven voor mijn fototoestel en mijn "lunchpakketje" en andere noodzakelijkheden en een goeie kitbak in een grote grijze plastiek en 't is gebakken. Echt nie moeilijk vast te leggen. Nu was ik wel alleen ...
't zal u zeker wel lukken
ik kan er soms maar moeilijk af, zo'n plezier
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58
tijdens het rijden: functioneel ondergoed dat kan herbruikt worden, neemt zeer weinig plaats in, kreukt niet en is snel gewassen&gedroogd.
Coolmax en dergelijke zijn ideale weefsels.
1 lange broek, jeans is zwaar en vrij volomineus, maar verdraagt veel.
korte broek, een paar t-shirts en een fleece trui + ondergoed&sokken.
de tent&slaapzakken gaan in de bagagerol, samen met de sandalen en eventueel regenpak. twee rekkers kruiselings erover en dat zit betonvast.
ipv een handdoek kan je beter een (nieuwe ) zeemvel meepakken. De echten kopen hun zeemvel voor vijfvoufdige prijs bij touratech of AS adventure
Coolmax en dergelijke zijn ideale weefsels.
1 lange broek, jeans is zwaar en vrij volomineus, maar verdraagt veel.
korte broek, een paar t-shirts en een fleece trui + ondergoed&sokken.
de tent&slaapzakken gaan in de bagagerol, samen met de sandalen en eventueel regenpak. twee rekkers kruiselings erover en dat zit betonvast.
ipv een handdoek kan je beter een (nieuwe ) zeemvel meepakken. De echten kopen hun zeemvel voor vijfvoufdige prijs bij touratech of AS adventure
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
functionele kledij is zeer handig en is meestal te koop in de buitensportwinkel.
dit is oa.microvezel kledij en ondergoed dat na het wassen direct droog is.
coolmax kousen(idem),T shirts in microvezel of type Icebreaker(stink niet zelfs na een week dragen zonder wassen),afritsbare broek van bv.North Face enz.,fleece handdoeken enz.
Aankoop is duurder dan gewone kledij maar is ooo zo functioneel en je moet eigenlijk van elk maar twee stuks meedoen.
steek je licht eens op bij http://www.basecamp.be of bij AS adventure,www.bever.nl,www.berghut.be enz
suc6
dit is oa.microvezel kledij en ondergoed dat na het wassen direct droog is.
coolmax kousen(idem),T shirts in microvezel of type Icebreaker(stink niet zelfs na een week dragen zonder wassen),afritsbare broek van bv.North Face enz.,fleece handdoeken enz.
Aankoop is duurder dan gewone kledij maar is ooo zo functioneel en je moet eigenlijk van elk maar twee stuks meedoen.
steek je licht eens op bij http://www.basecamp.be of bij AS adventure,www.bever.nl,www.berghut.be enz
suc6
Pete, zo'n bagagerol is handig en perfect waterdicht. Ik steek daar mijn tent, matras, 2 slaapzakken, mini potje, gasvuurtje (voor de koffie) en electrisch pompje voor de matras in. Ik zorg dat mijn tent onderaan zit zodat de stokjes van de tent de rol beletten van door te buigen. Ik sjor dit op m'n bagagerek met 2 diagonale snelbinders en de boel zit muurvast. Heb daar al tienduizenden km mee gebold. Slechts 1 nadeel : het zicht in de achteruitkijkspiegels van mijn RT is enigzins belemmerd zodat ik wat naar buiten moet leunen om vlak achter mij te kunnen kijken. Maar op een GS zal je daar geen last van hebben.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Hi de witten,
Wij gaan met twee op de motor (één R1150RT) op reis, meestal voor twee à drie weken. We steken alles in de 2 zijtassen, de topcase (givi maxia) en de tanktas. We nemen kledij mee die gemakkelijk wast, snel droogt en niet kreukt en een potje waspoeder. Zoals je reeds kon lezen zijn er verschillende mogelijkheden om plaats te besparen, zoals oprollen van kleren, lange broeken waarvan je de pijpen kan afritsen, onderweg kleren wassen, enz.
We nemen wel geen tent mee maar zijn fans van B&B.
Probeer eens om een paar dagen voor je vertrekt alles klaar te leggen, kies daaruit het hoogst noodzakelijke. Dat probeer je kwijt te raken in de beschikbare ruimte: dat zal heel waarschijnlijk niet lukken. Hou dan enkel het allernoodzakelijkste over. Je zal zien dat je van bepaalde zaken nog teveel meegenomen hebt (ik spreek uit ervaring).
Je moet wel opletten dat je je motor niet onstabiel maakt door hem verkeerd te laden.
Veel suc6 en veel puzzelplezier.
Wij gaan met twee op de motor (één R1150RT) op reis, meestal voor twee à drie weken. We steken alles in de 2 zijtassen, de topcase (givi maxia) en de tanktas. We nemen kledij mee die gemakkelijk wast, snel droogt en niet kreukt en een potje waspoeder. Zoals je reeds kon lezen zijn er verschillende mogelijkheden om plaats te besparen, zoals oprollen van kleren, lange broeken waarvan je de pijpen kan afritsen, onderweg kleren wassen, enz.
We nemen wel geen tent mee maar zijn fans van B&B.
Probeer eens om een paar dagen voor je vertrekt alles klaar te leggen, kies daaruit het hoogst noodzakelijke. Dat probeer je kwijt te raken in de beschikbare ruimte: dat zal heel waarschijnlijk niet lukken. Hou dan enkel het allernoodzakelijkste over. Je zal zien dat je van bepaalde zaken nog teveel meegenomen hebt (ik spreek uit ervaring).
Je moet wel opletten dat je je motor niet onstabiel maakt door hem verkeerd te laden.
Veel suc6 en veel puzzelplezier.