Op reis met motor

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
de witten
Berichten: 467
Lid geworden op: 01 okt 2004, 12:50
Locatie: Galmaarden
Contacteer:

Op reis met motor

Bericht door de witten »

Wat ik mij telkens afvraag als ik op dit forum kijk is het volgende:
Hoe krijgt iedereen hun kleren en slaapzak en tent op die moto?
Neemt iedereen maar 2 onderbroekjes mee?
Kan er eens iemand eens en foto van de moto gepakt en gezakt tonen.
Heeft er iemand een lijst van wat er meegaat?

thx
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Walt
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 okt 2004, 21:15
Locatie: Aalst

Bericht door Walt »

Kijk eens op volgende site, je vindt er info over wat mee kan

http://www.motorvision.nl/reisinformatie.html
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

De Witte , ik neem steeds een minimum aan kledij mee .
dit wil zeggen voor elke dag een paar kousen elke dag een Tshirt en elke dag een verse onderbroek .
Als je dan je tshirts oprolt i.p.v. plooit , kan je ze goed samendrukken en kreuken ze bijna niet . Verder 1 goede trui eventueel met rolkraag . een paar sportschoenen en een broek . Een jaens is zwaar en vraagt veel plaats .Ideaal is een linnen broek waar de pijpen kunnen afgeritst worden .
In een toiletzak steek je douche gel en scheergerief .
meestal nemen we een goedkoop hotel met ontbijt .
Tent heb ik nog nooit meegenomen . Schotland met de Highlandbrothers zal voor mij de eerste tent ervaring zijn .
Mijn maten met een sportmotor steken alles in een KIT Bag , zonder probleem .
In de tanktas komen de duurder spullen , foto toestel enz als ook de kaarten en portefeuille . Ook mijn regenpak gaat in de tanktas .
Voila :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
yann
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:32
Woonplaats: Temse
Locatie: Waasland
Contacteer:

op reis met de motor

Bericht door yann »

De Witten,

Je kan heel wat gerief kwijt in een bagagerol. Wij zijn deze zomer met z'n 2-en op de motor op reis gegaan en we hebben alles kunnen meenemen in 1 tanktas, 2 zijkoffers en een waterdichte bagagerol van 60 liter. Om ze wat te verstevigen heb ik er een stuk karton ingestoken zodat die niet vervormde tijdens de rit. Werkte prima.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
Pete
Berichten: 156
Lid geworden op: 04 okt 2004, 10:52
Locatie: Haacht
Contacteer:

Bericht door Pete »

Heb er ook al aan gedacht om me zo een bagagerol aan te schaffen, maar hoe bevestig je die veilig aan de motor?

Pete
1150 GS (bj 2000)

Sans Souci Member
algs
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:43
Locatie: Luik
Contacteer:

Bericht door algs »

hoi de witten,
Inderdaad kan het. Ben zo 3 maanden op doortocht gewest in gans Europa met 10 onderbroekskes, evenveel sokskes en T-shirts, 1 jeansbroek, 1 short, een pulleke en wasgerief, 2 handdoeken en ne goeie Wipp-tubeke om vaak te wassen in de campings. Daarbij had ik een tentje van 3.1 kg met overlevingsdeken en mijne slaapzak. Dat alles goed op de motor gebonden (ik had toen een Suzuki DR750 met plastieken zijsachochekes) in de zijtassen, in de tanktas zoals hierboven voor mijn fototoestel en mijn "lunchpakketje" en andere noodzakelijkheden en een goeie kitbak in een grote grijze plastiek en 't is gebakken. Echt nie moeilijk vast te leggen. Nu was ik wel alleen ...
't zal u zeker wel lukken
ik kan er soms maar moeilijk af, zo'n plezier
AdventureQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58

Bericht door AdventureQ »

tijdens het rijden: functioneel ondergoed dat kan herbruikt worden, neemt zeer weinig plaats in, kreukt niet en is snel gewassen&gedroogd.
Coolmax en dergelijke zijn ideale weefsels.
1 lange broek, jeans is zwaar en vrij volomineus, maar verdraagt veel.
korte broek, een paar t-shirts en een fleece trui + ondergoed&sokken.

de tent&slaapzakken gaan in de bagagerol, samen met de sandalen en eventueel regenpak. twee rekkers kruiselings erover en dat zit betonvast.

ipv een handdoek kan je beter een (nieuwe :lol: ) zeemvel meepakken. De echten kopen hun zeemvel voor vijfvoufdige prijs bij touratech of AS adventure :twisted:
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Pete,
bevestigen met een bagagenet, zie foto
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Manitou
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 sep 2004, 19:34
Locatie: Middle of Flanders

Bericht door Manitou »

functionele kledij is zeer handig en is meestal te koop in de buitensportwinkel.
dit is oa.microvezel kledij en ondergoed dat na het wassen direct droog is.
coolmax kousen(idem),T shirts in microvezel of type Icebreaker(stink niet zelfs na een week dragen zonder wassen),afritsbare broek van bv.North Face enz.,fleece handdoeken enz.
Aankoop is duurder dan gewone kledij maar is ooo zo functioneel en je moet eigenlijk van elk maar twee stuks meedoen.
steek je licht eens op bij http://www.basecamp.be of bij AS adventure,www.bever.nl,www.berghut.be enz
suc6
b@RT
Berichten: 226
Lid geworden op: 01 okt 2004, 20:23
Locatie: Zuid-Westvlaanderen
Contacteer:

Bericht door b@RT »

Pete, zo'n bagagerol is handig en perfect waterdicht. Ik steek daar mijn tent, matras, 2 slaapzakken, mini potje, gasvuurtje (voor de koffie) en electrisch pompje voor de matras in. Ik zorg dat mijn tent onderaan zit zodat de stokjes van de tent de rol beletten van door te buigen. Ik sjor dit op m'n bagagerek met 2 diagonale snelbinders en de boel zit muurvast. Heb daar al tienduizenden km mee gebold. Slechts 1 nadeel : het zicht in de achteruitkijkspiegels van mijn RT is enigzins belemmerd zodat ik wat naar buiten moet leunen om vlak achter mij te kunnen kijken. Maar op een GS zal je daar geen last van hebben.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Patrick V
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 okt 2004, 13:11
Locatie: Hageland

Bericht door Patrick V »

Hi de witten,
Wij gaan met twee op de motor (één R1150RT) op reis, meestal voor twee à drie weken. We steken alles in de 2 zijtassen, de topcase (givi maxia) en de tanktas. We nemen kledij mee die gemakkelijk wast, snel droogt en niet kreukt en een potje waspoeder. Zoals je reeds kon lezen zijn er verschillende mogelijkheden om plaats te besparen, zoals oprollen van kleren, lange broeken waarvan je de pijpen kan afritsen, onderweg kleren wassen, enz.
We nemen wel geen tent mee maar zijn fans van B&B.
Probeer eens om een paar dagen voor je vertrekt alles klaar te leggen, kies daaruit het hoogst noodzakelijke. Dat probeer je kwijt te raken in de beschikbare ruimte: dat zal heel waarschijnlijk niet lukken. Hou dan enkel het allernoodzakelijkste over. Je zal zien dat je van bepaalde zaken nog teveel meegenomen hebt (ik spreek uit ervaring).
Je moet wel opletten dat je je motor niet onstabiel maakt door hem verkeerd te laden.
Veel suc6 en veel puzzelplezier.
Plaats reactie