Velgen doen blinken als een spiegel?

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
PabloElFlamenco
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:28
Locatie: Zaventem

Velgen doen blinken als een spiegel?

Bericht door PabloElFlamenco »

Awel, ik heb een tip & trick:
Aluminium velgen kan je doen "schitteren als een spiegel" als je ze voorzichtig insmeert met een klein beetje vaseline, dit een nachtje laat zitten, en 's anderendaags met vodden weer wegneemt. En dan...
wrijven & wrijven & wrijven (er een hele tijd mee doorgaan) met een zachte vod, en dan zal je zien dat de de velg zeer zacht aanvoelt en blinkt als een spiegel!

Deze tip is geleend van een, jawel, schitterende Amerikaanse website over Porsche auto's, geloof me, ze kennen er iets van, op technisch en historisch vlak

http://forums.pelicanparts.com/forumdis ... &forumid=8
Uit één blok metaal gehouwen (...de motor...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Helpt dat ook op vuile velgen :?: want ik krijg die spaakvelgen van mijnen RT niet echt meer proper :?
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

ik denk dat dit enkel goed is om op propere velgen te doen


heb je al geprobeerd met een goede velg reiniger :?:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Ik denk dat eens ga proberen met koperkuis.

Probleem is dat het een ex-politie RT is en de mensen die die kuisten hadden de kennis niet om die koffers eraf te halen. Als niemand van ons in de buurt was bleven die er gewoon op een kreeg de velg een spuitje van de lans :roll:

Nu heb ik gans die moto eigenlijk ferm proper gekregen, enkel de velgen liggen wat dwars :evil: .

Het zijn ook spaakvelgen (was blijkbaar een optie in die tijd), dus die kuisen is niet echt een superplezante bezigheid :oops:
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door edargpu »

JohanDB schreef: Nu heb ik gans die moto eigenlijk ferm proper gekregen, enkel de velgen liggen wat dwars :evil: .
@ JohanDB: een gouden tip,gewoon schuun wassen met water en zeep en daarna met overtollig simonies simoniseren( Goe wrijven).
Heb hetzelfde gedaan met de wielen van mijn RT'ke :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Zal ik eens proberen, thanks :wink:
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

edargpu3 schreef:
JohanDB schreef: Nu heb ik gans die moto eigenlijk ferm proper gekregen, enkel de velgen liggen wat dwars :evil: .
@ JohanDB: een gouden tip,gewoon schuun wassen met water en zeep en daarna met overtollig simonies simoniseren( Goe wrijven).
Heb hetzelfde gedaan met de wielen van mijn RT'ke :wink:
Dat gaat NIET lukken hoor! Je maakt een foutje. Jou wielen zijn gespoten exemplaren, die van die ex politie zijn geanodiseerd alu met spaken. Eens die laag ingevreten is kan je het vergeten. Wil je dat echt mooi dan zal je moeten demonteren en poederlakken.
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Daarnet een uur zitten frotten, toch met koperkuis eens geprobeerd.

De velg ziet er al een gans stuk beter uit. Hier en daar is wel wat vuil ingevreten en dat krijg ik er wss niet meer uit, maar het resultaat is zeer bevredigend. Die ketel is tenslotte al 9 jaar hé :lol:
Bruno
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2004, 12:17
Locatie: brussel-halle-vilvoorde

Bericht door Bruno »

Probeer eens Wondersteen.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door edargpu »

John schreef:
edargpu3 schreef:
JohanDB schreef: Nu heb ik gans die moto eigenlijk ferm proper gekregen, enkel de velgen liggen wat dwars :evil: .
@ JohanDB: een gouden tip,gewoon schuun wassen met water en zeep en daarna met overtollig simonies simoniseren( Goe wrijven).
Heb hetzelfde gedaan met de wielen van mijn RT'ke :wink:
Dat gaat NIET lukken hoor! Je maakt een foutje. Jou wielen zijn gespoten exemplaren, die van die ex politie zijn geanodiseerd alu met spaken. Eens die laag ingevreten is kan je het vergeten. Wil je dat echt mooi dan zal je moeten demonteren en poederlakken.
Voila zie volledig uit den bocht :oops: sorry John
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

BMW heeft ooit nog blote alu velgen gehad, als mijn geheugen mij niet in de steek laat. Met de spaken in de zijkant van de velg, zodat tubeless banden er ook op pasten. En voor blote alu is Belgom nog steeds onovertroffen (lang en hard frotten)
Geannodiseerde exemplaren die ingevreten zijn, kan je aanpakken met dit product en ruwe staalwol. Dan haal je eerst de beschermlaag eraf (annodiseren is eigenlijk een procédé van gecontroleerde corrosie, waarbij de oxidatielaag ook meteen de bescherming vormt). Daarna polijsten met Belgom en vodden. Moet vanaf dan wel heel goed bijgehouden worden, maar je krijgt ze haast zo glanzend als croom.
Afbeelding
Test? Neem na mekaar chroompolish, koperpoets en Belgom, en je zal bij het laatste product echt de vod zien verkleuren en aanladen met alu-zwart.
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

"bij het opwrijven van koperpoets is je vod ALTIJD zwart" :roll:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Plaats reactie