perfect pilot voor 26xx

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

perfect pilot voor 26xx

Bericht door p@rick »

De kogel is door de kerk, binnenkort krijgt mijn RT er een sieraadje bij in de vorm van een Garmin 2610.
Nu lijkt me die perfect pilot (zoals ze 'm bij Notter verkopen) wel een heel handig accessoire dat ik er dan ook graag zou bijkopen. Bestaan er echter naast de Perfect Pilot van Notter nog andere soortgelijke bedieningsunits ? In de catalogus van Garmin vond ik niets dat erop lijkt, en googelen heeft voorlopig ook nog niets opgeleverd.
Graag (internet-)adressen van dealers in België die hetzelfde verkopen, en als 't ff kan ook wat prijsjes
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Frank E
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 sep 2004, 19:28
Locatie: Bij de smurfen
Contacteer:

Bericht door Frank E »

Touratech maakt een (waterdichte) afstandbediening voor op het stuur te monteren en het geheel kost +/- 170 euro.

Moto2000 maakt reclame van een soortgelijke cradle maar daar heb ik niet meer informatie over gevonden.

Garmin zou binnenkort ook met iets op de proppen komen maar daar is nog niets over bekend.
yann
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:32
Woonplaats: Temse
Locatie: Waasland
Contacteer:

cradle

Bericht door yann »

Patrick,

Kijk eens op http://www.y2remoto.com 'k had je ervan gesproken toen je die handleiding kwam halen. Een alternatieve cradle in dezelfde kleur als de Garmin 2610.

motogroeten,

Yann
Laatst gewijzigd door yann op 20 jan 2005, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

Dat puntje moet nog weg bij de link: http://www.y2remoto.com
Afbeelding
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: cradle

Bericht door p@rick »

yann schreef:Patrick,

Kijk eens op http://www.y2remoto.com 'k had je ervan gesproken toen je die handleiding kwam halen. Een alternatieve cradle in dezelfde kleur als de Garmin 2610.

motogroeten,

Yann
Dit is inderdaad ook een mooie. Enig idee of ie ook apart verkrijgbaar is, en hoeveel dan de prijs zou zijn ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Frank E
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 sep 2004, 19:28
Locatie: Bij de smurfen
Contacteer:

Re: cradle

Bericht door Frank E »

p a t r i c k schreef:
yann schreef:Patrick,

Kijk eens op http://www.y2remoto.com 'k had je ervan gesproken toen je die handleiding kwam halen. Een alternatieve cradle in dezelfde kleur als de Garmin 2610.

motogroeten,

Yann
Dit is inderdaad ook een mooie. Enig idee of ie ook apart verkrijgbaar is, en hoeveel dan de prijs zou zijn ?
Dit is inderdaad een mooi alternatief. Het is dezelfde cradle waarvan moto2000 reclame maakt op hun website (ergens). Anders moet je hen eens contacteren voor meer informatie...
yann
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:32
Woonplaats: Temse
Locatie: Waasland
Contacteer:

Y2remoto cradle

Bericht door yann »

Kostprijs € 175,00 te koop bij moto2000 in Gent
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Bericht door GVN »

Ik had dit recentelijk ook gelanceerd op het notter-forum (van http://www.gps.nl onder de rubriek Algemeen). Dit was de reactie :

_____________________________________________________
"De Y2remoto is een kloon van de perfect cradle waarvan we tot dusverre slechts tekeningen gezien hebben.

An sich beschouwen we de y2remoto als compliment voor de Perfect Cradle, tegelijk hebben we grote moeite met de grote verwantschap. Sterker: er is naar onze mening sprake van modelrecht-plagiaat en we hebben de fabrikant daarop aangesproken. Het is dan ook de vraag of dit toestel de markt zal bereiken.

De reden dat wij niet gekozen hebben voor een accu heeft vooral te maken met de mogelijkheid uit te breiden naar de blue, met draadloos geluid (waarvoor 12V voeding vereist is).
Zoals aangekondigd gaan we ook nog komen met draadloze intercom; het wachten is even op het op de markt komen van de diverse bluetooth helmen.

De Perfect Cradle is inmiddels een groot succes, en we studeren op verdere verbreding ervan.
_________________
Groeten uit Notter,
Hans "
_______________________________________________________

Zou het dan toch de markt hebben bereikt :?:
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Hoi jongens, en meisjes,

hier een mailtje dat ik gisteren ontvangen heb van een GPS verdeler.

intussen zijn de prijzen opnieuw gewijzigd , en dit door een onaangekondigde Garmin promotie tijdens het autosalon .

Hierbij nog even onze meest recente prijzen ( BTW inclusief en enkel geldig bij bestelling voor 31 januari 2005 ) :

Streetpilot 2610 ( standaard met 512 Mb ) : 983 euro
Streetpilot 2610 met super 1 Gb geheugenkaart : 1073 euro
RAM monus bevestigingsbeugel BMW : 53 euro
craddle met stroomkabel : 69 euro


Niet slecht.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

Geert VN schreef:Ik had dit recentelijk ook gelanceerd op het notter-forum (van http://www.gps.nl onder de rubriek Algemeen). Dit was de reactie :
_____________________________________________________
"De Y2remoto is een kloon van de perfect cradle waarvan we tot dusverre slechts tekeningen gezien hebben.

An sich beschouwen we de y2remoto als compliment voor de Perfect Cradle, tegelijk hebben we grote moeite met de grote verwantschap. Sterker: er is naar onze mening sprake van modelrecht-plagiaat en we hebben de fabrikant daarop aangesproken. Het is dan ook de vraag of dit toestel de markt zal bereiken.
Zoals de "Perfect cradle" een kopie is van de BMW Navigator?
Alleen vind ik de Y2remoto esthetisch veel geslaagder.

Geert VN schreef:Het is dan ook de vraag of dit toestel de markt zal bereiken.
Dat denk ik wel, aan 175 euro, vergeleken met 325 bij Notter.
Met die prijs voor een losse unit prijzen ze zichzelf uit de markt vind ik.
Volgens mij doen ze er beter aan die prijs stevig te laten zakken, en op een grotere markt te mikken.


Maar het concept van Touratech vind ik beter. De knoppen naast je hand, waar je de GPS ook zet.

Salut,
Michel
Afbeelding
john lt
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 jan 2005, 20:11
Locatie: hasselt

perfect pilot 2610

Bericht door john lt »

patrick,
ga ook eens kijken op
http://www.softsolutions.be/gps/startg.htm
is wel in limburg
groetjes en succes bij het zoeken john lt :roll: :roll: :roll:
bmw forever
Wie je bent is belangrijker,dan wat je hebt
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: perfect pilot 2610

Bericht door p@rick »

john lt schreef:patrick,
ga ook eens kijken op
http://www.softsolutions.be/gps/startg.htm
is wel in limburg
groetjes en succes bij het zoeken john lt :roll: :roll: :roll:
kan geen kwaad, ben zelf ook Limburger, alleen kom ik er niet meer zo vaak
bedankt voor de tip !
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Het grote voordeel buiten de prijs is dat de IR-sensor is afgeschermt van de zon. Ik heb al verschillende malen mogen ervaren, en zeker in de bergen, dat het toestel zijn route niet meer laat zien. In de plaats krijg je nog enkel een pijltje te zien. Op het Notter-forum heeft dat ter discussie gestaan en iemand was er achter gekomen dat dit lag aan de lichtinval op die sensor. Dus ben je beter af met die zogenaamde Notter-cloon. :lol:
dunlop
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 dec 2004, 21:04
Locatie: belgie

Bericht door dunlop »

ik heb er alvast eentje besteld bij soft solution in lummen
en de prijs viel zeer goed mee tegenover notter !
notter had vroeger het monopoli op dat perfect cratle en vroeg over de 300 euro en nu bij de andere leveranciers deze andere cradle voor de prijs van 150 euro is groot verschil en van plagiaat kan geen sprake zijn kijk maar even naar het model lijkt zelfs niet op dat van notter het model hier is iets groter en een zonnekap daar is wel degelijk over nagedacht , en ik dacht dat bmw er ook al eentje op de markt had voor deze van notter uitgebracht werd ,ik wil hier notter geen verwijt maken zij moeten ook zien om uit de ontwikkelings kosten te raken ,toen ik bij notter een perfect cradle wou bestellen vroeg men mij over de 300 euro en aan hun vaste klanten vroegen ze maar rond de 150 euro !een zaak vergaten ze bij notter : :evil: wie nog geen klant was kan vroeg of laat een kland worden en daarom heb ik bij hen geen perfect cradle besteld :idea: :!: ,
en maar klagen over bmw en toch mijn grote liefde! maar het is wel de laaste bucht met wielen
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

MiGSel schreef:Dat puntje moet nog weg bij de link: http://www.y2remoto.com
zo'n Y2remoto, kan je ook gebruiken als je bv. de touratech-houder hebt, of enkel als je de originele Garmin-houder hebt (zoals ik bij de moto van Yann heb gezien) ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie