hoe lang leven de wiellagers?
Moderator: GVN
hoe lang leven de wiellagers?
Tijdens een artikel in een frans boekske las ik dat de wiellagers en cardanlager op de GS1150 bij 'n okkazie best goed worden gecheckt.
Heeft hier iemand ervaringen mee? M.a.w. iemand al de wiellagers op zijn RT vervangen?
Heeft hier iemand ervaringen mee? M.a.w. iemand al de wiellagers op zijn RT vervangen?
Laatst gewijzigd door Wingman X op 29 sep 2017, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dirk Pauwels
Wiellages gaan vaak kapot omdat de wielas te hard wordt aangetrokken. De vooras van een Boxer kan je eigenlijk niet te hard aantrekken, je kunt hem bv niet met perslucht vastzetten, dus dat scheelt. Tegenwoordig zijn lagers best goed afgedicht waardoor stof, vuil, water en zout nauwelijks nog invloed hebben op levensduur vd lager. Ook een slecht uitgeblanceerd of krom voorwiel kan wel eens een grote invloed hebben op een wiellager.
Ik heb op mijn vorige BMW's nooit wiellagers hoeven te vervangen.
Ik heb op mijn vorige BMW's nooit wiellagers hoeven te vervangen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
-
Frank Van Herck
-
Francis
- Contacteer:
He allemaal,
Denk dat wiellagers slechts kapot gaan bij verkeerd gebruik, en vuil dat er in komt (dus ook door verkeerd gebruik of slechte montage)
Ik rij al meer dan 400000 km RT van in de jaren 79, (welliswaar op verschillende machines), en heb nog nooit wiellagers moeten vervangen.
Mijn ged8.
Denk dat wiellagers slechts kapot gaan bij verkeerd gebruik, en vuil dat er in komt (dus ook door verkeerd gebruik of slechte montage)
Ik rij al meer dan 400000 km RT van in de jaren 79, (welliswaar op verschillende machines), en heb nog nooit wiellagers moeten vervangen.
Mijn ged8.
Francis, r12rt
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !