Iemand een idee wat het probleem kan zijn
Schakelproblemen R1100R
Moderator: GVN
Schakelproblemen R1100R
Als de motor koud staat is er geen probleem, maar eens op temperatuur geraakt hij van Neutraal moeilijk of helemaal niet meer naar 2de.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Re: Schakelproblemen R1100R
Het zou juist andersom moeten zijn, maar dan was het nog nie goed hé ??BiemeRT schreef:Als de motor koud staat is er geen probleem, maar eens op temperatuur geraakt hij van Neutraal moeilijk of helemaal niet meer naar 2de.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
Dirk Pauwels
dus bij koude motor is er iets dat voldoende speling heeft en bij warme motor (uitzetting) is er blijkbaar onvoldoende speling? Da's het enige dat ik er van kan maken, normaal zou het inderdaad andersom moeten zijn. Ben je zeker dat het schakelpookje en overbrenging goed functioneert en voldoende gesmeerd is? anders vrees ik dat de boite open moet...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Daar gaat mijn gedacht ook naar uit.pietpret schreef:op r1150r ook voorgehad. Zat aan schakelpook. Sharniert juist onder uitlaat aan het blok. Door vuil in scharnierpot en opwarming komt deze vaster te zitten. Laten uithalen kuisen (eventueel bijvijlen) juiste vet en terug in orde
Ik ga daar eerst eens werk van maken en dan zien we eventueel weer verder.
Alvast bedankt om mee te denken
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !