GS 1200 WORD AFGETAKELD ......UW MENING GRAAG

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pierre-pieter-pierrot
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:22
Locatie: Zemst

GS 1200 WORD AFGETAKELD ......UW MENING GRAAG

Bericht door pierre-pieter-pierrot »

Vandaag ipv leuk naar de ronde van Vlaanderen te gaan kijken van op de GS......had ik startprobleem met een foutmelding op de display :ABS bleef maar heel snel knipperen en was niet te resetten ( thuis).De remkracht was in verhouding:niks meer van wat het was:Dus echt gevaarlijk om zo gaan te rijden:Geen bekrachtiging op de rem.
Na een telefoontje bij BMW Assistance - (uitermate vriendelijk telefonisch onthaal )- kreeg ik amper na 25 minuten een "dépaneuse" thuis,voor hulp aan te bieden.(Touring wegenhulp)
Ook diene brave burger deed wat hij kon om de ABS op reset te krijgen - maar twas verloren moeite.
De moto moest dan maar afgetakeld worden en in bewaring gezet worden bij de pech dienst....tot wanneer de garage weer "open" zou zijn.
Ik stelde voor de moto pas af te takelen nu aanstaande dinsdag naar de garage van mijn keus.
Vraag : Zou U ook,bij het weg takelen van de moto ( hier thuis )de immatriculatie plaat er niet beter af vijzen?Persoonlijk vind ik dit niet zo maar evident...alles uit je handen te geven,zonder dat je echt weet wanneer de moto bij de garage v BMW aankomt.
Uw mening ?

Michel
Berichten: 255
Lid geworden op: 27 sep 2004, 23:31
Locatie: Dat klein dorpke op blz 45 van clubjournaal 1/2005

Bericht door Michel »

Als je moto opgehaald is door Touring zelf dan staat hij veilig in een afgesloten ruimte en zal volgende dinsdag afgeleverd worden bij uwe hersteller.
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
OFrank
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 nov 2005, 18:41

Knipperen van ABS

Bericht door OFrank »

Misschien een domme vraag, maar werd de spanning van je batterij gecontroleerd vooraleer je GS op te laden?
Ik heb namelijk al meerdere keren dit probleem gehad; telkens was de spanning van de batterij te laag. Even aan de druppellader of enkele km rijden en alles werkte opnieuw naar behoren.
Ik hoop dat Touring dit gedaan heeft?
Stof
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2006, 14:33
Locatie: Limburg
Contacteer:

Knipperen van ABS

Bericht door Stof »

Hoi Pierre,

Had je ook eens gekeken of de hankap niet tegen de remhendel zat. Is iets wat redelijk veel voor komt, hierdoor kan de start check-up niet naar behoren gebeuren en blijft de indicator van de ABS constant knipperen. De rembekrachtiging valt dan ook weg.

Ne kameraad had hetzelfde aan de hand, handkap in de goede stand gezet, sleutel in het contact, en starten. alles terug in orde!

Groet, Stof.
Never Stop Exploring
pierre-pieter-pierrot
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:22
Locatie: Zemst

BOODSCHAP VOOR STOF > KNIPPEREN VAN ABS

Bericht door pierre-pieter-pierrot »

Stof schreef:Hoi Pierre,

Had je ook eens gekeken of de hankap niet tegen de remhendel zat. Is iets wat redelijk veel voor komt, hierdoor kan de start check-up niet naar behoren gebeuren en blijft de indicator van de ABS constant knipperen. De rembekrachtiging valt dan ook weg.

Ne kameraad had hetzelfde aan de hand, handkap in de goede stand gezet, sleutel in het contact, en starten. alles terug in orde!

Groet, Stof.
Beste Stof,

Ik heb net Uw boodschap gelezen aangaande afgezakte handdapjes op de GS....
Wel verdorie :oops: Wie had dit kunnen denken:Het is nog waar ook:De handprotectoren links en rechts stonden ( een bekke ) los ! Het rechtse afdek-kapje zat tegen de remhendel,aan !!...en de foutmelding was zo verholpen...gewoon met het klepje een paar millimeters hoger te stellen.!!!Goed om weten........en de weg om alles terug te draaien bij BMW Assistance duurde langer dan het euvel v d foutmelding te herstellen.Morgen zou de moto immers afgetakeld worden !
Met herhaalde dank - Pierre - Zemst. :idea:
Stof
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2006, 14:33
Locatie: Limburg
Contacteer:

BOODSCHAP VOOR STOF > KNIPPEREN VAN ABS

Bericht door Stof »

Hey Pierre,

Wat een geluk dat hij dan nog niet was getakeld.

Dus weer ne contente GS rijder...

Groeten, Stof.
Never Stop Exploring
Plaats reactie