Uitvallen K1100RS
Moderator: GVN
Uitvallen K1100RS
Hallo Gasten,
mijn Ktje valt af en toe uit zonder enige reden.
Ontsteking valt weg en komt terug, gevolg met horten en stoten rijden, aan/uit effect.
Wat heb ik reeds gedaan: contactslotschakelaar vervangen, schakelaar zijpikkel overbrugt,alle stekkerverbindingen onder de benzinnetank nagezien
Ik denk dat het misschien in de Hallgever zit, maar hoe kan je z'on ding testen?
Heeft er iemand hier ervaring mee?
Alle info is welkom want het begint op mijn zenuwen te werken.....
mijn Ktje valt af en toe uit zonder enige reden.
Ontsteking valt weg en komt terug, gevolg met horten en stoten rijden, aan/uit effect.
Wat heb ik reeds gedaan: contactslotschakelaar vervangen, schakelaar zijpikkel overbrugt,alle stekkerverbindingen onder de benzinnetank nagezien
Ik denk dat het misschien in de Hallgever zit, maar hoe kan je z'on ding testen?
Heeft er iemand hier ervaring mee?
Alle info is welkom want het begint op mijn zenuwen te werken.....
Hallo Mort,Sprint,
bedankt voor de reactie, heb zelf ook een K100 gehad en bij het onderhouden ervan ook ne keer meegemaakt da de stekker er niet goed op zat.
Bij mij is dit niet het geval ,stekker van motronic zit er perfect op.
Wat meer is , ik heb dit euvel vorig jaar al eens gehad maar toen dacht ik dat het probleem in de schakelaar van het contactslot zat.Heb deze toen compleet open gedaan, opgeschuurt ,veertjes wat opgerokken en alles terug in elkaar, en als bij wonder het was weer ok.......tot vorige week dus
Heb dan maar ineens een nieuw contactslotschakelaar gaan halen bij jorsen (60€).
Maar na montage, pats terug hetzelfde......
Is wel gevaarlijk man zo rondrijden, vooral als ge in ne bocht naar ne andere motaar wuift en hij het dan plots krijgt......
Zeg mannen die John wie is da eigenlijk en hoe kan ik hem bereiken?
O ja en ik noem Joris...... btw
bedankt voor de reactie, heb zelf ook een K100 gehad en bij het onderhouden ervan ook ne keer meegemaakt da de stekker er niet goed op zat.
Bij mij is dit niet het geval ,stekker van motronic zit er perfect op.
Wat meer is , ik heb dit euvel vorig jaar al eens gehad maar toen dacht ik dat het probleem in de schakelaar van het contactslot zat.Heb deze toen compleet open gedaan, opgeschuurt ,veertjes wat opgerokken en alles terug in elkaar, en als bij wonder het was weer ok.......tot vorige week dus
Heb dan maar ineens een nieuw contactslotschakelaar gaan halen bij jorsen (60€).
Maar na montage, pats terug hetzelfde......
Is wel gevaarlijk man zo rondrijden, vooral als ge in ne bocht naar ne andere motaar wuift en hij het dan plots krijgt......
Zeg mannen die John wie is da eigenlijk en hoe kan ik hem bereiken?
O ja en ik noem Joris...... btw
-
- Berichten: 2743
- Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
- Woonplaats: Bambrugge-City
- Locatie: Oost-Vlaanderen
klikkerdeklikforum schreef: Zeg mannen die John wie is da eigenlijk en hoe kan ik hem bereiken?
O ja en ik noem Joris...... btw
Marnix.
uitvallen K1100RS
Heu mannen,
ik heb een Led klaargemaakt om die Hallgever uit te testen, maar ik durf nie zo goed dat aansluiten.
John zei van de + kant van de led aan de + kant van de batterij en dan met de - gaan meten.....
Kan ik die - dan gewoon aan de signaal draden van de hall gever vastmaken?
Mijn bedoeling is om da ledje aan te sluiten en om vervolgens te gaan rondrijden tot de fout zich weer voordoet. Als dan bv het ledje niet meer oplicht dan ben ik zeker dat de fout in de Hall gever zit.
Maar ik wil het risico niet lopen dat ik de motronic opblaas.....ofzo...
Weet er nog iemand raad? please help?
ik heb een Led klaargemaakt om die Hallgever uit te testen, maar ik durf nie zo goed dat aansluiten.
John zei van de + kant van de led aan de + kant van de batterij en dan met de - gaan meten.....
Kan ik die - dan gewoon aan de signaal draden van de hall gever vastmaken?
Mijn bedoeling is om da ledje aan te sluiten en om vervolgens te gaan rondrijden tot de fout zich weer voordoet. Als dan bv het ledje niet meer oplicht dan ben ik zeker dat de fout in de Hall gever zit.
Maar ik wil het risico niet lopen dat ik de motronic opblaas.....ofzo...
Weet er nog iemand raad? please help?
No bussenis laaik BMW bussenis
Dag Heren van het forum,
weet je nog het uitvallen van K1100RS.... wel heb nu na stevig zoekwerk en toch wat kosten gevonden wat het was.
De temperatuursencor die op het motorblok zit achter de radiator.
Deze geeft waarden door aan de motronic .....bij foutive waarden slaat de motronic in de knoop en onderbreekt hij gewoon de ontsteking en neen hij geeft hiervan geen code weer in het fout logboek van de motronic....(handig ze als ge juist in ne bocht hangt )
Zou een fout zijn die geregeld voorkomt bij LT modellen en minder bij RS...(volgens de BMW daeler).
Ik vertel dit maar omdat er misschien nog wel mensen zijn die dit verschijnsel hebben......dan weten ze meteen waar ze eerst moeten gaan zoeken.
Wil anders steeds uitleg en hulp verlenen... ben zelf auto/mototechnieker heb gereedschap en brug.
Alvast bedankt voor de info's die ik op het forum gevonden heb.
Tot in den draai,
Joris.
weet je nog het uitvallen van K1100RS.... wel heb nu na stevig zoekwerk en toch wat kosten gevonden wat het was.
De temperatuursencor die op het motorblok zit achter de radiator.
Deze geeft waarden door aan de motronic .....bij foutive waarden slaat de motronic in de knoop en onderbreekt hij gewoon de ontsteking en neen hij geeft hiervan geen code weer in het fout logboek van de motronic....(handig ze als ge juist in ne bocht hangt )
Zou een fout zijn die geregeld voorkomt bij LT modellen en minder bij RS...(volgens de BMW daeler).
Ik vertel dit maar omdat er misschien nog wel mensen zijn die dit verschijnsel hebben......dan weten ze meteen waar ze eerst moeten gaan zoeken.
Wil anders steeds uitleg en hulp verlenen... ben zelf auto/mototechnieker heb gereedschap en brug.
Alvast bedankt voor de info's die ik op het forum gevonden heb.
Tot in den draai,
Joris.
No bussenis laaik BMW bussenis