Uitvallen K1100RS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
forum
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 apr 2007, 15:28
Locatie: Rupelmonde

Uitvallen K1100RS

Bericht door forum »

Hallo Gasten,

mijn Ktje valt af en toe uit zonder enige reden.

Ontsteking valt weg en komt terug, gevolg met horten en stoten rijden, aan/uit effect.

Wat heb ik reeds gedaan: contactslotschakelaar vervangen, schakelaar zijpikkel overbrugt,alle stekkerverbindingen onder de benzinnetank nagezien

Ik denk dat het misschien in de Hallgever zit, maar hoe kan je z'on ding testen?

Heeft er iemand hier ervaring mee?
Alle info is welkom want het begint op mijn zenuwen te werken..... :twisted:
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door sprint »

welkom op de kermis forum :wink:
Ik kan je wel niet helpen met je probleem, sorry :cry:
Hopelijk is't probleem van korte duur.
Btw, misschien weet John wel een oplossing. :wink:
Marnix.

Afbeelding
mort
Berichten: 618
Lid geworden op: 15 mei 2006, 19:18
Locatie: omgeving brugge
Contacteer:

Bericht door mort »

bij mij zat ooit de stekker van de stuurdoos voor de injectie los, ook steeds schokken, lang achter gezocht, maar dat was de reden. wel een k100 van mij
forum
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 apr 2007, 15:28
Locatie: Rupelmonde

Bericht door forum »

Hallo Mort,Sprint,

bedankt voor de reactie, heb zelf ook een K100 gehad en bij het onderhouden ervan ook ne keer meegemaakt da de stekker er niet goed op zat.

Bij mij is dit niet het geval ,stekker van motronic zit er perfect op.

Wat meer is , ik heb dit euvel vorig jaar al eens gehad maar toen dacht ik dat het probleem in de schakelaar van het contactslot zat.Heb deze toen compleet open gedaan, opgeschuurt ,veertjes wat opgerokken en alles terug in elkaar, en als bij wonder het was weer ok.......tot vorige week dus :?

Heb dan maar ineens een nieuw contactslotschakelaar gaan halen bij jorsen (60€).

Maar na montage, pats terug hetzelfde......

Is wel gevaarlijk man zo rondrijden, vooral als ge in ne bocht naar ne andere motaar wuift en hij het dan plots krijgt...... :shock:

Zeg mannen die John wie is da eigenlijk en hoe kan ik hem bereiken?

O ja en ik noem Joris...... btw
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door sprint »

forum schreef: Zeg mannen die John wie is da eigenlijk en hoe kan ik hem bereiken?

O ja en ik noem Joris...... btw
klikkerdeklik :wink:
Marnix.

Afbeelding
forum
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 apr 2007, 15:28
Locatie: Rupelmonde

uitvallen K1100RS

Bericht door forum »

Heu mannen,

ik heb een Led klaargemaakt om die Hallgever uit te testen, maar ik durf nie zo goed dat aansluiten.

John zei van de + kant van de led aan de + kant van de batterij en dan met de - gaan meten.....

Kan ik die - dan gewoon aan de signaal draden van de hall gever vastmaken?

Mijn bedoeling is om da ledje aan te sluiten en om vervolgens te gaan rondrijden tot de fout zich weer voordoet. Als dan bv het ledje niet meer oplicht dan ben ik zeker dat de fout in de Hall gever zit.

Maar ik wil het risico niet lopen dat ik de motronic opblaas.....ofzo...

Weet er nog iemand raad? please help?
No bussenis laaik BMW bussenis
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

kun je ook even kijken op je batterijklemmen vast zitten?

Had 't afgelopen weekend...
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
forum
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 apr 2007, 15:28
Locatie: Rupelmonde

Bericht door forum »

Hoi, Xavier,

ja man dat staat allemaal goed vast....

is een rare fout, anders piekfijne moto , al 80000km en no major probs.

Tot nu dus.....

Bedankt voor je reactie :D
No bussenis laaik BMW bussenis
forum
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 apr 2007, 15:28
Locatie: Rupelmonde

Bericht door forum »

Dag Heren van het forum,

weet je nog het uitvallen van K1100RS.... wel heb nu na stevig zoekwerk en toch wat kosten gevonden wat het was.

De temperatuursencor die op het motorblok zit achter de radiator.

Deze geeft waarden door aan de motronic .....bij foutive waarden slaat de motronic in de knoop en onderbreekt hij gewoon de ontsteking en neen hij geeft hiervan geen code weer in het fout logboek van de motronic....(handig ze als ge juist in ne bocht hangt :? :? :? )


Zou een fout zijn die geregeld voorkomt bij LT modellen en minder bij RS...(volgens de BMW daeler).

Ik vertel dit maar omdat er misschien nog wel mensen zijn die dit verschijnsel hebben......dan weten ze meteen waar ze eerst moeten gaan zoeken. :wink:

Wil anders steeds uitleg en hulp verlenen... ben zelf auto/mototechnieker heb gereedschap en brug.
:D
Alvast bedankt voor de info's die ik op het forum gevonden heb.

Tot in den draai,

Joris.
No bussenis laaik BMW bussenis
Plaats reactie