Duitsland

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
zarraken
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:45
Locatie: denderleeuw

Duitsland

Bericht door zarraken »

Kan mij iemand goeie adressen geven van hotels rond trier en koblenz
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: duitsland

Bericht door p@rick »

zarraken schreef:Kan mij iemand goeie adressen geven van hotels rond trier en koblenz
goeie adressen van hotels, of adressen van goeie hotels :wink: ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
bill
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2004, 18:20
Locatie: geluwe

Bericht door bill »

zarraken, wat ik weet van die streek.

Al enkele jaren rij ik met de moto of de auto in Duitsland
Zowel de moesel streek of de eifel streek zijn voor mij niet meer nieuw
zelf heb ik al het geluk gehad zeer goeie hotels gevonden te hebben
Die hotels boeken wij soms uit de vakantieboek DICHTBIJ,deze vind je in alle reisburau's ,ook vonden wij een adres in motoren en toerisme ,en in dit geval is er bijna altijd een garage voorzien voor de moto
Wat ik ook weet is dat in die streek het ene hotel na het andere te vinden is.En wat het eten betreft je mag op je twee oren slapen , het is niet altijd worst.En de streek , zeker een aanrader !
De keuze van het hotel , met of zonder zwembad,sauna enz..
en in vele gevallen is vertrekken zonder boeken duurder dan wel boeken. nog veel succes met uw zoektocht
onthaal en alroundmedewerker
vragen staat vrij
Marten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2005, 19:09
Contacteer:

Bericht door Marten »

Als je echt info wilt hebben van een kenner uit de streek, dan moet je even zoeken naar de BMW MC Weisel (een klein plaatsje vlakbij Koblenz). Maar over hotels hoef je je nooit druk te maken ginder - er zijn er genoeg.

Mij alleen de 'city trip' weekends rondom Pasen, Pinksteren en Hemelvaart. Dan is het er zeer druk.

Heerlijke streek om te toeren met de motor. De leukste bochtjes zitten in de Hunsruck Strecke (van St. Goar naar de A61). En ik heb een tic voor het Lokalbier: Koenigsbacher. Maar dat is persoonlijk :)
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Schrijf een briefje naar:
Eifel Tourismus (ET) GmbH
Kalvarienbergstrasse 1
D-54595 Prüm
en vraag de Ferienkatalog "Vom Schlafen im Heu bis zur Himmelbettromantik" aan, hierin staan alle Hotels, pensions, privaatzimmer, vakantieboerderijen en vakantiehuizen in vermeld van de EIFEL.
Vraag dan ook een exemplaar van de EIFEL Motorkarte.
PS: Deze brochures zijn binnenkort ook verkrijgbaar op de verschillende vakantiesalons.
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Bericht door animal »

Hallo

de 3 vorige jaren bolde ik telkens in Duitsland rond (Eifel, Moezel en Rijn) en telkens ging het op dezelfde manier: een 2-tal weken voor je plant te vertrekken ga je naar een tour operator (in mijn geval was dat telkens Neckermann) en kies je gewoon een last minute uit. Je krijgt er soms een viersterrenhotel met sauna en half pension aan de prijs van een deftige Zimmer Frei. Moto parkeren kan soms binnen maar meestal staat hij buiten. Ik heb het al 3 jaar met een splinternieuwe moto gedaan en hij is geen enkele keer gestolen geweest. Ik parkeerde 'm wel altijd zo dat hij zichtbaar was vanuit de receptie van het hotel.
Dus : doen, prachtige streek om te rijden, niet echt spectaculair maar lekker rustig en gezellig.
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Twee jaar terug voor een 4daagse naar Cochem geweest, samen met vrienden. Daar verbleven we zimmer frei voor 21 euro/nacht, incl ontbijt. Motorstalling in de garage van de eigenaars was mogelijk voor een kleinigheid. Propere kamer, goed bed, een nette badkamer en een stevig ontbijt....wat moet je nog meer hebben :?: :?:

Groeten
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Martin M. schreef:Twee jaar terug voor een 4daagse naar Cochem geweest, samen met vrienden. Daar verbleven we zimmer frei voor 21 euro/nacht, incl ontbijt. Motorstalling in de garage van de eigenaars was mogelijk voor een kleinigheid. Propere kamer, goed bed, een nette badkamer en een stevig ontbijt....wat moet je nog meer hebben :?: :?:

Groeten
Het adres misschien? :wink:
Afbeelding
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Momenteel heb ik dienstverplichtingen. :)


De info komt één dezer dagen op het forum.

Groeten
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Voila vrienden, hier de info :D

PENSION REGINA
Remaclusstrasse 2,
56812 Cochem-Cond/Mosel
Tel: 02671/7262

Cochem-Cond situeerd zich aan de rechteroever, tegenover de oude stad Cochem. Het pension ligt op ongeveer 50m van het water en 200m van de belangrijkste brug naar de oude stad. Aan beide oevers heb je tal van restaurantjes. Het verblijf biedt je dus een overnachting in een nette slaapkamer met voldoende bergruimte voor kleding, zonder evenwel de "grande luxe", een propere badkamer met toilet en een stevig ontbijt in de refter. De uitbater/eigenaars zijn zéér gemoedelijk en familiaal. Naast de refter is er een klein kamertje waarin een koelkast staat, vol met gekoelde frisdranken en biertjes. Een drankje naar de kamer meenemen is geen enkel probleem. Je hoeft enkel dat op een klaarliggend notitieboekje in te schrijven die bij het uitchecken wordt afgerekend. Ik verduidelijk hier de vertrouwensrelatie. De motorfiets wordt tegen een kleine vergoeding in hun garage gestald.

Vanuit Cochem kan je alle kanten op. Een trip via Koblenz (linkeroever afwaarts), zo over de Rijn om via de rechteroever van die stroom richting Rûdesheim te bollen is echt een aanrader. Tussen Koblenz en Rüdesheim moet je namelijk de Lorelei passeren, een schippersmythe uit vroegere tijden. In Rüdesheim kan je het veer nemen naar Bingen, linkeroever, en zo de andere zijde van de Rijnvallei afrijden en bewonderen. Ik weet daar nog enkele kleine bochtige baantjes liggen naar afgelegen dorpjes die voor de motorrijder echt leuk zijn om te nemen.
Je kan ook een rit ondernemen naar de prachtige Ahrvallei, meer noord-westelijk, weg van de Moezel. Dan kom je automatisch voorbij de Nürnburgring, het mekka van de rensport met zijn onvergetelijke Nordschleiffe, 21 tot 22 km lang. Maar da's voor de durvers, ik weet wat ik vertel. Zo biedt die streek nog tal van andere leuke dagtrips.

Ik mag er niet te veel aan denken. Na 2 vierdaagse krijg ik er nog niet genoeg van.

Hier een mailadres tot het bekomen van de zéér interessante toeristische gids: verkehrsamt.cochem@lcoc.de

Gewoon aanvragen :wink: :wink:

Groeten
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie