Vorkbenen GS 1150

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
DJAIRO

Vorkbenen GS 1150

Bericht door DJAIRO »

Hallo,
Ga zo stillekesaan beginnen om m'n GS'ke ééns proper te zetten 8)
Nu die vorkbenen zijn zo in een blauwe transparante kleur,maar er zitten heel veel steenslagpitjes op :cry: :cry: (geen putjes maar zilveren vlekjes,waar de blauwe coating af is)herspuiten in blauw,lijkt me wat amateuristisch :roll: ,dus had ik gedacht,kan ik die vorkbenen niet polieren?
Ook niet origineel,maar volgens mij is dit de simpelste oplossing,en wellicht de mooieste :P ,elke week bij de poetsbeurt er eens over gaan met metaalpolish en ze blijven als nieuw!!!
De verbinding tussen de 2 benen waar de schommelarm opstaat kan ik die laten poedercoaten?
Worden ze dan niet te dik,zodoende ik m'n vorkbenen er niet meer zou kunnen doorschuiven?
Bedankt voor de tips
Frank :)
DJAIRO

Re: Vorkbenen GS 1150

Bericht door DJAIRO »

DJAIRO schreef:Hallo,
Ga zo stillekesaan beginnen om m'n GS'ke ééns proper te zetten 8)
Nu die vorkbenen zijn zo in een blauwe transparante kleur,maar er zitten heel veel steenslagpitjes op :cry: :cry: (geen putjes maar zilveren vlekjes,waar de blauwe coating af is)herspuiten in blauw,lijkt me wat amateuristisch :roll: ,dus had ik gedacht,kan ik die vorkbenen niet polieren?
Ook niet origineel,maar volgens mij is dit de simpelste oplossing,en wellicht de mooieste :P ,elke week bij de poetsbeurt er eens over gaan met metaalpolish en ze blijven als nieuw!!!
De verbinding tussen de 2 benen waar de schommelarm opstaat kan ik die laten poedercoaten?
Worden ze dan niet te dik,zodoende ik m'n vorkbenen er niet meer zou kunnen doorschuiven?
Bedankt voor de tips
Frank :)
Hallo,
Het polieren is geen probleem,ik heb al een staaltje gezet,dus ik ga nu m'n vorkbenen demonteren,en helemaal doen!!
Ook de verbinding tussen de vorkbenen ga ik polieren,mischien is dit voor sommige onder jullie iets te veel"Bling-Bling"voor een GS maar,ik ga de GS zwart spuiten i.p.v dat mat grijs,en ik denk dat een zwarte GS met zwart motorblok en swingarm en daar wat gepolierde axenten op,best mooi zal zijn!!
Afbeelding
Deze klus is perfect te doen met,schuurpapier van korreldikte 250 en verder tot 600 schuren,dan van die schuurlapjes voor metaal,dan staalwol nr00 en daarna metaalpolisch op de staalwol en wrijven,of zoals ik doe een vlakschuurmachientje gebruiken waarop ik deze schuurlapjes/staalwol op leg,ook de uitlaten(bochten) zijn op deze manier volledig terug nieuw te krijgen,alle zwarte spatjes en bruine uitslag verdwijnen als sneeuw voor de zon !
Afbeelding
Deze voorbeelden zijn maar staaltjes die ik geprobeerd heb,voor volledig resultaat moet ik natuurlijk alles demonteren!!
Afbeelding
Groetjes Frank :)
Plaats reactie