geen gratis kaartupdates meer bij Garmin

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

geen gratis kaartupdates meer bij Garmin

Bericht door fluppie »

Garmin gaat het recht op gratis kaartupdate afschaffen. Dat wil zeggen dat iedereen het moet doen met het kaartmateriaal dat hij bijgeleverd krijgt bij zijn GPS.

Wie zich nog niet registreerde en kaartversie 8 heeft of lager, heeft er dus alle belang bij om zich zo snel mogelijk te registreren via de site van Garmin.com.

Registreer je met de juiste gegevens, het adres zal immers gebruikt worden om je kaartupdates op te sturen. En vergeet vooral de naam en code niet waaronder je jezelf registreert. Druk deze af en bewaar ze zorgvuldig, bv in de doos van je GPS.

Je kan nog gratis updaten tot 31 augustus 2007, daarna is het definitief gedaan.

Groetjes

Fluppie
Bart Bever
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:49

Bericht door Bart Bever »

triestig is dat..
geld is iets vies zou ik zeggen!
ferre10
Berichten: 626
Lid geworden op: 30 mei 2005, 10:18
Locatie: Berlaar (bij Lier)

Bericht door ferre10 »

als ik nu volgend jaar in maart een 278 zou kopen en daar zit nog de 9 in ipv de 10 dan ben ik dus de sigaar :?: :?: :cry:
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

ze maken zich alleen maar minder populair
met de nieuwe tomtom op komst zou dit wel eens de doodsteek voor gamin kunnen zijn
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Dus als ik het goed snap registreer ik best mijn 2720 ASAP :?:

Heb versie V8 NT
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Op dit ogenblik ziet het er naar uit dat je inderdaad je toestel best gaat registreren. Je doet dat op de site van Garmin.com waar je je een eigen account aanmaakt. Vergeet je login naam en toegangscode niet, druk ze liefst af.
Een goede naam kan het serienummer van je toestel zijn, een codewoord kies je vrij maar zorg dat je het niet vergeet.

Vergeet tijdens of na de registratieprocedure ook je update dvd niet aan te vragen.

Deze nieuwe procedure veroorzaakt inderdaad een aantal problemen, ook voor de dealers. Ze zullen immers in overgangsfases van de ene kaartversie naar de andere geen grote stock durven indoen. Bovendien dreigt de verkoop in deze overgangsperiodes totaal stil te vallen.
Gezien deze overgangsperiode totnogtoe de eindejaarsperiode was...
spannend. Wordt zeker nog vervolgd.
Het is natuurlijk ook zo dat ze bij Garmin ook zagen dat er grootschalig gewacht werd met registreren tot er een software update kwam. We moeten ook toegeven dat we een recht misbruikt hebben.
Trouwens ... ook de tweede gratis licentie komt te vervallen, waarschijnlijk om dezelfde reden.

Fluppie
StijnB
Berichten: 256
Lid geworden op: 31 okt 2005, 12:06
Contacteer:

Bericht door StijnB »

(s)Campi schreef:Dus als ik het goed snap registreer ik best mijn 2720 ASAP :?:

Heb versie V8 NT
We hebben nog tot augustus 2007 ... zou er nog nieuw kaart materiaal uitkomen voor deze datum waar we best nog even op wachten?

(ik heb ook versie 8 )
GS 1200
Molih
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 apr 2006, 06:32
Locatie: Baasrode

Bericht door Molih »

Heb ik dan ff geluk... heb begin deze week mijn Quest (aangeschaft in September 2006) eindelijk geregistreed :oops: en onmiddelijk de gratis update versie 9)mee besteld om recente kaartgegevens te hebben om op vakantie te vertrekken.

hopelijk heeft dit niet tot gevolg dat de voorziene leveringstijd (7 tot 10 werkdagen) zal verlengd worden omdat nu iedereen nog snel snel zijn update zal willen bestellen. Anders ben ik de sigaar, vertrek ergens begin juni met vakantie.

Een spijtige zaak zoals hierboven al werd vermeld, zeker met die nieuwe Tom Tom in het vooruitzicht.


Groeten
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Voila, update DVD besteld...nu maar wachten...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

Ik ben dan blij dat ik mijne update van v9 nog gratis bekomen heb en maak het mij nu alsnog niet zoveel meer uit dat de gratis update verdwijnt want het is zoals reeds gezegd dat de meesten wachten om te registreren.
Die gratis update was geen verworven recht, maar alleen voor toestellen met een oudere kaartversie. dus in de toekomst toestel aankopen mt de recentste versie.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Molih
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 apr 2006, 06:32
Locatie: Baasrode

Bericht door Molih »

Vandaag al de update mogen ontvangen. Het moet gezegd snelle service (vorige week maandag aangevraagd en reeds vandaag afgeleverd). Nu maar de site van Garmin blijven volgen of er tot 31/08 geen recentere versie meer verschijnt (wat ik wel betwijfel...)
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

renaat Beirens schreef:Vandaag al de update mogen ontvangen. Het moet gezegd snelle service (vorige week maandag aangevraagd en reeds vandaag afgeleverd). Nu maar de site van Garmin blijven volgen of er tot 31/08 geen recentere versie meer verschijnt (wat ik wel betwijfel...)
Da's dan wel enorm snel, had op sommige site's al gezien dat het 2 à 3 maanden duren kon...wss zijn ze voorbereid bij Garmin ditmaal...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

Bericht door fluppie »

nieuwe updates kwamen in het verleden rond de jaarwisseling

Fluppie
Eelco
Berichten: 168
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:21
Woonplaats: Bessemer
Locatie: Limburg

vanaf 2008 geen kaartupdates meer delen?

Bericht door Eelco »

één kaartupdateversie op twee - op dezelfde naam geregistreerde - Garmins delen zou vanaf 2008 ook niet meer kunnen, heb ik ergens gelezen

@Fluppie, als onze steun & toeverlaat in barre Garmin tijden, weet ù daar al meer van?
groeten
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: vanaf 2008 geen kaartupdates meer delen?

Bericht door Werner Von C. »

Eelco schreef:één kaartupdateversie op twee - op dezelfde naam geregistreerde - Garmins delen zou vanaf 2008 ook niet meer kunnen, heb ik ergens gelezen

@Fluppie, als onze steun & toeverlaat in barre Garmin tijden, weet ù daar al meer van?
Info op GPS forum.nl :
Voor zover onze informatie op dit moment strekt:

De updateprocedure zal totaal veranderen; een update zal rechtstreeks via de dealer te koop zijn; de procedure zal een stuk eenvoudiger worden.

Op dit moment is de meest actuele update versie 9; de veranderingen gaan in m.i.v. versie 10, die vermoedelijk eind 2007 uit zal komen.
Versie 10 heeft dan ook geen versie 10 meer, maar 'gewoon' het jaartal 2008.

Er zijn echter ook nadelige effecten:
- er zal geen sprake meer zijn van een gratis update; het lijkt straks inderdaad zaak, als je omstreeks het uitkomen van de update een nieuw toestel koopt te letten op de kaartversie.
- het zal niet meer mogelijk zijn een twee toestel op de licentie van je eerste toestel te updaten. Wil je ook je eventuele tweede toestel updaten dan zul je daarvoor een nieuwe licentie moeten kopen. (je huidige kaarten kun je allicht gewoon blijven gebruiken)

Beide aspecten zijn jammer, maar hebben ongetwijfeld te maken met het vereenvoudigen van het updateproces.
De mate waarin dit nadelig is zal overigens allicht ook afhangen van wat zo'n update gaat kosten.

In dat verband ter illustratie: uitgaande van heel Europa kost een update bij Garmin op dit moment 70 euro; de helft van wat het bij TomTom kost.
_________________
Groeten uit Notter (en Moordrecht),

Hans
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Eelco
Berichten: 168
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:21
Woonplaats: Bessemer
Locatie: Limburg

Re: vanaf 2008 geen kaartupdates meer delen?

Bericht door Eelco »

(s)Campi schreef:..
Info op GPS forum.nl..
wat ik al zei: dat heb ik ergens gelezen..
vertrouwen in Fluppie is groot, vandaar mijn vraag
fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

Bericht door fluppie »

info is correct Eelco: geen gratis kaartupdates meer en geen gratis tweede licentie.

barre Fluppie
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: vanaf 2008 geen kaartupdates meer delen?

Bericht door Werner Von C. »

Eelco schreef:
(s)Campi schreef:..
Info op GPS forum.nl..
wat ik al zei: dat heb ik ergens gelezen..
vertrouwen in Fluppie is groot, vandaar mijn vraag
1 Je zei niet waar...
2 Als zij het niet weten...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

fluppie schreef:Op dit ogenblik ziet het er naar uit dat je inderdaad je toestel best gaat registreren. Je doet dat op de site van Garmin.com waar je je een eigen account aanmaakt. Vergeet je login naam en toegangscode niet, druk ze liefst af.
Een goede naam kan het serienummer van je toestel zijn, een codewoord kies je vrij maar zorg dat je het niet vergeet.

Vergeet tijdens of na de registratieprocedure ook je update dvd niet aan te vragen.

Deze nieuwe procedure veroorzaakt inderdaad een aantal problemen, ook voor de dealers. Ze zullen immers in overgangsfases van de ene kaartversie naar de andere geen grote stock durven indoen. Bovendien dreigt de verkoop in deze overgangsperiodes totaal stil te vallen.
Gezien deze overgangsperiode totnogtoe de eindejaarsperiode was...
spannend. Wordt zeker nog vervolgd.
Het is natuurlijk ook zo dat ze bij Garmin ook zagen dat er grootschalig gewacht werd met registreren tot er een software update kwam. We moeten ook toegeven dat we een recht misbruikt hebben.
Trouwens ... ook de tweede gratis licentie komt te vervallen, waarschijnlijk om dezelfde reden.

Fluppie
Ik heb zojuist mijn 2720 geregistreerd !
Maar er is nergens een mogelijkheid om een update-DVD aan te vragen. :?
Krijg ik die nu automatisch opgestuurd ??
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

Bericht door fluppie »

open eens terug je mygarmin account. Ik weet niet juist onder welke bewoordingen maar je kan een update DVD bestellen.
Volgende week ga ik zelf iemand registreren, ik ga proberen om heel de procedure dan op te nemen en beschikbaar te stellen voor iedereen.

Groetjes

fluppie
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Foei Jakke, en ik kan da wel...zekers te véél vis gegeten ?

Tsjek je mailbox mate :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Appendix 1: Uw update bestellen en ontgrendelen
Voordat u start met deze handleiding, is het noodzakelijk dat u reeds beschikt over een myGarmin
account en het Garmin product dat in aanmerking komt voor een update, gekoppeld heeft aan dit
account. Deze handleiding zal u door de stappen loodsen die u moet zetten om de City Navigator v9
update DVD aan te vragen en deze te ontgrendelen, zodat u de beschikking heeft over de volledige
functionaliteit van de City Navigator v9 update DVD.
Stap 1: Ga naar http://my.garmin.com, en log in op uw myGarmin account. Indien uw account nog
wordt weergegeven in het Engels, kunt u dit eenvoudig omzetten door op ‘myAccount’ te klikken,
vervolgens op ‘Change preferences’ en op de volgende pagina kiest u in het uitklapmenu onder
‘Language’ voor Nederlands. Sla de instellingen op door de ‘Update’ knop te klikken en uw
schermteksten zijn vanaf nu in het Nederlands.
Stap 2: Eenmaal ingelogd, klikt u de ‘Mapsource® Unlock’ link.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

Bedankt gasten !!! 8)

Fluppie voor de supertip en (S)Campi voor de support. 8)

De aanvraag is weg. Afwachten maar ! 8)

Dat verdiend een koffieke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Nieuw rekord...zondag 13/5 via my.Garmin update aangevraagd, daarnet stak er een bruine enveloppe in de bus...met de Update DVD... :!:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Et voilà, update succesvoll uitgevoerd, duurde ong. een uurtje...pies of keek (op 't einde weliswaar de obligate "update is mislukt"-melding maar bij Garmin wil dit zeggen dat ie gelukt is... :lol:

Voor mensen die dezelfde stap moeten doen, handige update tip op onderstaande link bij onze Nederlandse vrienden :idea:

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=12196
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Plaats reactie