Baehr-set inbouwen in Schubert-concept? Tips?

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jpblocken
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:49
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Limburg
Contacteer:

Baehr-set inbouwen in Schubert-concept? Tips?

Bericht door jpblocken »

Iemand enige ervaring met het inbouwen van setje voor Baehr intercom in een Schubert concept? Bepaalde tips vooralleer het geheel gedemonteerd wordt? Nuttige tips ivm het vastzetten van de aansluitkabel? Het loskomen an de kabel lijkt m.n. nogal eens een probleem te zijn?
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
FonsB
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:04
Locatie: Edegem

Re: Baehr-set inbouwen in Schubert-concept? Tips?

Bericht door FonsB »

jpblocken schreef:Iemand enige ervaring met het inbouwen van setje voor Baehr intercom in een Schubert concept? Bepaalde tips vooralleer het geheel gedemonteerd wordt? Nuttige tips ivm het vastzetten van de aansluitkabel? Het loskomen an de kabel lijkt m.n. nogal eens een probleem te zijn?


:idea:

De onderlinge aansluitingen met de bijgevoegde "KOUSJES" goed vast maken (met aansteker verwarmen) en alles goed vastlijmen met een lijmpistool, de normaal bijgeleverde micro vervangen met op een ijzeren staafje gemonteerde micro (te verkrijgen bij de Hobyist)
Patrick H
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:28
Woonplaats: Keerbergen
Locatie: Vl Brabant

Bericht door Patrick H »

Ik heb een autocom ingebouwd in een C2 de speakers zijn onder de bekleding gemoteerd.
fotos
http://groups.msn.com/mijnhobbygroep/shoebox.msnw
Nothing on my bike is sponsored by my wife!

R1200RT
yamaha RD50,
kawasaki drifter,
yamaha DT50m1980,
Bmw R100/7 1978
R80gs
R1150rt silver
dirk bruijns
Berichten: 432
Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Ik had vroeger ook dezelfde montage gedaan, (Autocom-micro in Shubert), maar de microfoon stond net een paar millimeter te ver van de mond, en het sluiten van de helm was eigenlijk ook altijd een beetje delicaat. Daarna heb ik de krimpkous weggesneden, wat overblijft is een stevig stuk staaldraad, wat ik ingekort heb, en ik heb dat "geprikt" in de isolatie-mousse van de linkerwang. Dotje lijm erbij in, en het zit muurvast.
Microfoon kan ik tot vlak voor de mond plaatsen, de helm sluit en opent gezwind zonder iets te moeten aantrekken van de stand van de micro.
Voor mij was dit een betere opstelling, dan onderaan monteren.
Ik heb het kabeltje dat onderaan uit de helm komt ontlast door een klein colson-bandje te strippen aan dat kleine sluitingske met de drukknop.
Plaats reactie