hoi forum,
Er hebben mij een paar gemaild hoe het zit met mijn crashcariere naar aanleiding van deze topic. ipv prive te antwoorden gooi ik mijn voorvalletjes maar op forum.
Na achtien jaar brommeren kom je wel eens iets tegen. Met mijn eerste motor reed ik achter een vrachtwagen toen deze plots een houten balkje verloor. Deze kwam vol op mijn helm. Toch kon ik veilig stoppen en zonder te vallen. De helm was echter voor de vuilbak.
Een jaartje later even op een auto geknald die van rechts kwam. Over de auto gegaan en op mijn buik nog een paar geparkeerde auto's gepaseerd. Aan de motor was voor een honderdduizend oude frankskes schade, maar die auto was totaal loss.
Een aantal jaren later stond ik met een spiksplinter nieuwe motor voor een rood licht. Plots zag ik mijn motor in midden van kruispunt liggen en zat ik op de kap van een volvo. Ik was langs achter aangereden. Na mij eens goed af te reageren op dat blikcrapuul door deze te laten uitstappen zonder dat deze zijn gordel kon uitdoen werd de motor gecontroleerd en viel de schade nogal mee.
Toen kwam mijn eerste GS in huis. De 1100 was leuk speelgoed voor een kilometervreter als ik. De dagdagelijkse files werden een speeltuin. Maar op een dag brak mijn versnellingsbak in een snelle bocht en de motor sprong uit versnelling richte zich op en ik ging tegen een tachtig km/uur de berm in. Dit liep echter af zonder te vallen en ik was ineens overtuigd van de offroad kwaliteiten van de GS. De schade aan de versnellingsbak werd in garantie gemaakt.
Na jaren binnen en buitelandse wegen te hebben verkend had ik de voorbije jaren nog tweemaal prijs. De eerste keer met mijn 1150 GS zonder ABS. Bij het aanremmen in de gietende regen voor een rood licht ging hij plots onderuit en schoven we op ons gat tot in het midden van het kruispunt. Een beetje verdwaasd blijf ik daar zitten tot ik besef dat er een auto staat te toeteren.
Ik zit namelijk in zijn weg. Ik sta recht en iedereen vervolgd zijn weg zonder dat er maar iemand komt vragen of hij moet helpen... maar ja het regende hard hé... Die dag ben ik overtuigd van ABS op de motor. Volgens mij had ik misschien wel wat verder stilgestaan maar was mijn imago overeind gebleven. Met een nieuw cylinderdeksel en wat krasjes was het alweer vergeten.
Volgend voorval was met de motor van mijn vrouw tijdens een zwoele avondspits op het rond punt van wommelgem. Een paar dagen voor het aspro weekend 2004 ging ik tegen 40 per uur tegen de vlakte op een oliespoor. De motor nam nog een muurtje mee en was meteen afgeschreven. Dankzij vrienden van de BMWclub werd de motor naar de dealer gebracht en diezelfde dag nog een nieuwe gekocht en hadden we toch nog een prachtig weekend. Tijdens al deze voorvallen had ik steeds beschermende kledij aan en bleeft de schade aan mijn persoon beperkt tot wat blauwe plekken.
groetjes Danny