Wie is er al eens op z'n ..... en .... ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Geert GS
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 nov 2004, 19:11
Locatie: De Antwerpse Kempen
Contacteer:

Bericht door Geert GS »

R1100RS schreef:NOG NOOIT ONDERUITGEGAAN

vorig jaar aangereden - koffer stuk maar niet gevallen. :D :D
nu ik neem een stukske hout vast zulle
Pas maar op dat 't genen treinbiel is, dat stukske hout...
Geert.
R 1200 GS zwart 2007 Kijk ook eens op http://www.fietsenpeeraer.be
Geert GS
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 nov 2004, 19:11
Locatie: De Antwerpse Kempen
Contacteer:

Bericht door Geert GS »

Ben trouwens enkele weken geleden ook omver gevallen. Juist geparkeerd, motor op zijpikkel gezet, alleen vergeten zijpikkel uit te klappen. En sinds dat Newton de zwaartekracht uitgevonden heeft, valt alles dan om hé. Schade: pinker kapot. Prijs: 30 euro. Ego zwaar beschadigd, want was met de hele motorbende. Achteraf, als de verhalen dan los komen, blijkt dat iedereen al eens met zijnen tuffer omver gelegen heeft. En meestal natuurlijk toen hij splinternieuw was.
Geert.
R 1200 GS zwart 2007 Kijk ook eens op http://www.fietsenpeeraer.be
STErik
Berichten: 142
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:16
Locatie: Ekeren

Bericht door STErik »

Voor twee jaar op de Stelvio de eerste keer met de GS in de bergen, de bochtjes altijd maar sneller nemen tot op het moment dat er aan de binnenkant wat grint lag en ik te vroeg terug op het gas ging. Plat tegen 10 per uur, buiten een paar krassen op de koffer en de cylinderbeschermer alleen een ernstig beschadigt eergevoel.
The road goes ever on...
ward
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jan 2005, 17:21
Locatie: de haan

Bericht door ward »

Mijn schuivers hebben altijd met vriendinnetjes te maken. Aanzetten op spiegelgladde voortegels van een studentenblok in Gent... ego was meer dan beschadigd. Dan ook die waar ik heel dringend moest plassen. Ik zet mijn Honda XL600 op een brughelling midden op straat (t was heel dringend) en de pikkel klapt terug (zwaar model- grote 'flap'tank). Ik merk dat pas wanneer ik overzwaai met rechterbeen zodat de moto mij naar de overkant katapulteert. Vlug geplast en dan pas opgeraapt. Nu pas een GS gekocht en ik hoop dat mijn vele val-ervaringen mij zullen behoeden voor stuntelpartijen. Trouwens, helpen die valbeugels (ik heb er geen besteld) en bij gewoon laten vallen van de moto stilstaand - op welke schade moet ik rekenen. Heeft iemand ervaring met rijden op strand met dit model.
chiepe
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 sep 2023, 16:19
Woonplaats: Roeselare

Bericht door chiepe »

Jup,
Sinds ik met zijwieltjes rij is het veel en veel minder geworden !!!
Al kwam ik er de laatste keer -in bijlage- redelijk goed vanaf en heeft het niet veel gescheeld ik lag op mijn tomaat!!! 8)
http://www.bikepics.com/movies/000459/
Ami(k)aal
Chiepe
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

OOK NOG NOOIT ONDERUITGEGAAN

Dus ik zal ook maar een camionneke treinbils bestellen zeker.
Rij nogthans al alles samen 8 jaar met de moto (+/- 200.000 Km).
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
VoYager
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:10
Locatie: Breda, Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door VoYager »

Met mijn eerste moto, een K100LT.
Daar heb ik niet veel geluk mee gehad

Had die net aangeschaft.
Rij vol goede moed weg bij de garagist, bij de uitrit remmen.
Stilstaan, voetje aan de grond.... kuiltje... Lap daar lag ik..
Koffer beschadigd.. en ego :oops:

Paar maanden later.
T- kruising, moet onverwacht stoppen voor zo'n :evil: :evil: bromscooter.
Voetje, kuiltje, Koffer, Ego :oops:

Daarna alleen maar R series gereden.
Nooit gevallen daarmee :)

K motoren is niet mijn ding denk ik :wink:
Harry

Enjoyment is in the journey, not the destination!
==================================


Afbeelding
Consigliori Wim
Berichten: 215
Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:44
Locatie: Deinze-Astene
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

Met mijn R1150R motor gelukkig nog niet, maar met mijn Honda MT'je tweemaal. De eerste maal gecoupeerd door een auto, nat wegdek en onderuit. De automobolist is snel doorgereden, ik denk dat hij niet eens gezien heeft. De tweede maal door een onozelaar die met zijn auto van een oprit kwam gereden zonder te kijken, ik probeerde uit te wijken en aan 60 km/u ... recht op mijn knie. Die persoon vond het doodleuk om snel weg te rijden en zeker geen hulp te bieden ('t was nen hollander :x ). Ik heb er altijd een zwakke knie aan over gehouden.
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bruno
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2004, 12:17
Locatie: brussel-halle-vilvoorde

Bericht door Bruno »

Met m'n 660 Ténénre in Brussel stapvoets langs een rij stilstaande auto's, een pipo komt uit de fille raakt mij bij mijn elleboog en moto schuift verder tegen een geparkeerde bestelwagen. Veel plastiek werk stuk. Aan de afrit van de ring en bij het oversteken van de Woluwelaan met de 660 en GTR 1000 gevallen bij vertrekken, zonder schade maar gedeukt ego. Aan een tanks station de GTR 1000 bij het opbokken onderuit geschoven en tegen benzine pomp gevallen - ruit stuk. Tijdens een sneeuwbui op 50 meter van het werk gevallen door sneeuwophoping - ruit, koffer, spiegel en rem hendel stuk. Nog groter gedeukt ego. Achteraan op een auto gereden met GTR - perte totale maar geen lichaamelijke schade. Het zal al wel goed zijn zeker.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
K1200S
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:43

Bericht door K1200S »

All,

Rij nu 6 jaar met de motorfiets en ben zekers 10 keer tegen dek gegaan.

3 maal op circuit andere keren gewoon grenzen verleggen en schuiven in bochten, voorwiel remmen bijna onderuitgaan, maar bijna altijd te ver in de bochten gaan.

Nu met mijn RT had ik geluk die was aan het schuiven in de bocht op droog wegdek en +/- 15 cm kuip weggesleten :P
"Once you drive BMW, always ..."
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Bericht door Frank K »

Eén keer gevallen.
Vrouwke ging opstappen en ik dacht (daar begon het al fout te lopen :wink: ), langs links en plots stapte zij op langs rechts. Dag evenwicht en machine (CBR1000F) tegen de grond. In geen tijd alleen rechtgezet....wat een beetje woede al niet kan doen qua kracht..
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
miegom
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 dec 2004, 13:11
Locatie: Verrebroek/ Geldenaken

Bericht door miegom »

Ik val elke week toch wel ne keer of drie/vier (met de crossmoto) maar telkens zonder veel erg. Op de baan, twee schuiverkes op 5 jaar tijd. :oops:
BMW R 1200 GS
Yamaha WR 450 F
Pete
Berichten: 156
Lid geworden op: 04 okt 2004, 10:52
Locatie: Haacht
Contacteer:

Bericht door Pete »

Dedoeme toch hé!!! Vorig weekend mijn beemer aan 0 per uur tegen de grond laten gaan! :oops: Ik kom thuis na een heerlijk ritje, zet m'n GS zoals altijd voor de garagepoort, doe de poort open, wandel terug naar GS, motor even rechtduwen, steunvoet terugklappen en... Shhhhittttt, hij helt over! Kan hem niet houden! Moet lossen! Neeeeen!!! BANG! :shock: :shock:

Ik kon mezelf wel verrot slaan!! :evil: Gelukkig viel hij in wat struiken en was er niet echt schade, enkel een klein krasje... dom dom dom. Zucht. Afin, ik was al blij dat ik er niet bovenop zat. Zo zie je maar, dergelijke dingen gebeuren wanneer je het laatst verwacht.

Groetjes,

Pete
1150 GS (bj 2000)

Sans Souci Member
genieter
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 nov 2004, 16:59
Locatie: Gavere

Bericht door genieter »

Zonder val zat ik nu niet op bwm-forum; deze zomer met Deauville met brede koffers onderuitgehaald op E40 door onoplettende camionette die van rijstrook veranderde (was nochtans zelf ook een motard :? ).
Brede koffers en beschermkledij hebben val perfect opgevangen (zo'n 30 meter over asfalt geschoven) en andere automobilisten waren attent genoeg om mij geen extra duwke te geven.
Behalve 2 littekens er niks aan overgehouden, behalve dan een perte totale maar dat was dan weer de opportuniteit om een RT aan te schaffen... waarmee ik nog niets heb voorgehad al moet ik toegeven dat ik me nog niet 100% op mijn gemak voel als ik tussen de files rij..
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Bericht door RUSOR »

hoi forum,
Er hebben mij een paar gemaild hoe het zit met mijn crashcariere naar aanleiding van deze topic. ipv prive te antwoorden gooi ik mijn voorvalletjes maar op forum.

Na achtien jaar brommeren kom je wel eens iets tegen. Met mijn eerste motor reed ik achter een vrachtwagen toen deze plots een houten balkje verloor. Deze kwam vol op mijn helm. Toch kon ik veilig stoppen en zonder te vallen. De helm was echter voor de vuilbak.
Een jaartje later even op een auto geknald die van rechts kwam. Over de auto gegaan en op mijn buik nog een paar geparkeerde auto's gepaseerd. Aan de motor was voor een honderdduizend oude frankskes schade, maar die auto was totaal loss.
Een aantal jaren later stond ik met een spiksplinter nieuwe motor voor een rood licht. Plots zag ik mijn motor in midden van kruispunt liggen en zat ik op de kap van een volvo. Ik was langs achter aangereden. Na mij eens goed af te reageren op dat blikcrapuul door deze te laten uitstappen zonder dat deze zijn gordel kon uitdoen werd de motor gecontroleerd en viel de schade nogal mee.
Toen kwam mijn eerste GS in huis. De 1100 was leuk speelgoed voor een kilometervreter als ik. De dagdagelijkse files werden een speeltuin. Maar op een dag brak mijn versnellingsbak in een snelle bocht en de motor sprong uit versnelling richte zich op en ik ging tegen een tachtig km/uur de berm in. Dit liep echter af zonder te vallen en ik was ineens overtuigd van de offroad kwaliteiten van de GS. De schade aan de versnellingsbak werd in garantie gemaakt.
Na jaren binnen en buitelandse wegen te hebben verkend had ik de voorbije jaren nog tweemaal prijs. De eerste keer met mijn 1150 GS zonder ABS. Bij het aanremmen in de gietende regen voor een rood licht ging hij plots onderuit en schoven we op ons gat tot in het midden van het kruispunt. Een beetje verdwaasd blijf ik daar zitten tot ik besef dat er een auto staat te toeteren.
Ik zit namelijk in zijn weg. Ik sta recht en iedereen vervolgd zijn weg zonder dat er maar iemand komt vragen of hij moet helpen... maar ja het regende hard hé... Die dag ben ik overtuigd van ABS op de motor. Volgens mij had ik misschien wel wat verder stilgestaan maar was mijn imago overeind gebleven. Met een nieuw cylinderdeksel en wat krasjes was het alweer vergeten.
Volgend voorval was met de motor van mijn vrouw tijdens een zwoele avondspits op het rond punt van wommelgem. Een paar dagen voor het aspro weekend 2004 ging ik tegen 40 per uur tegen de vlakte op een oliespoor. De motor nam nog een muurtje mee en was meteen afgeschreven. Dankzij vrienden van de BMWclub werd de motor naar de dealer gebracht en diezelfde dag nog een nieuwe gekocht en hadden we toch nog een prachtig weekend. Tijdens al deze voorvallen had ik steeds beschermende kledij aan en bleeft de schade aan mijn persoon beperkt tot wat blauwe plekken. :oops: :oops: :oops:

groetjes Danny
Plaats reactie