Debutant boxerfan & student zoekt nuttige tips ivm aanko

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
criple louï johnson
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2005, 11:31

Debutant boxerfan & student zoekt nuttige tips ivm aanko

Bericht door criple louï johnson »

Gegroet ,

ik ben student rechten te gent en tevens motorliefhebber , meerbepaald bmw boxers. Door de uitstekende prestaties van mijn 2cv dyane (130/u zonder moeite) ben ik ervan overtuigd dat ik met een boxer tot the top of the bill behoort , qua looks, sound en soul ben ik verzot op de bmw 90/6
Ik stel me echter de volgende vragen ;

1) Is een negenhonderd cc niet te zwaar voor een beginnend motorrijder?Het groot rijbewijs bezit ik binnen een jaar dus dat speelt geen rol. Ik bedoel naar handelbaarheid etc.
2) Indien u een 90/6 voor mij niet geschikt zou achten welk alternatief kunt u dan aanraden?
3) Hoeveel mag een dergelijke machine kosten? Met de bescheiden jaarlijkse inkomst van een vakantiejob bezit ik niet echt een fortuin en een fils à papa ben ik evenmin.
4) Waarop moet ik letten bij een 90/6?

Vriendelijke groet
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Dag Kreupele,

Elke moto is te snel :wink: Ik heb een 60/5 en een 90S. Ik kan mij met beide doodrijden :cry:

Die oude boxers zijn de max maar je mag ze maar kopen als je zelf kan sleutelen of genoeg geld hebt om aan "den dieler" te geven. Anderszijds zijn ze oerdegelijk en dure pannes zijn zeldzaam. Trouwens je vind alle stukken nog, meestal aan redelijke prijzen.

Spijtig aan de 90/6 is dat ze maar één schijfrem heeft. Een ABS avant la lettre, zeg maar. Defensief rijden is de boodschap. Je zit redelijk hoog, dus je mag niet te kort zijn. Verder is de 90/6 een waardige vertegenwoordiger van de "airheads boxers"

B.T.W., mijn R90S staat te koop. Dat is eigenlijk een sportieve 90/6.

Zie http://users.pandora.be/bdemeyer/4U/R90S/

Veel plezier,

Bob
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

JAJA
die 90 van Bob is een prachtmachintje(ik heb hem al in het echt gezien)
Zeker voor een beginneling de moeite waard en voor zijn prijs zou ik het niet laten.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Josram
Berichten: 132
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:10
Locatie: Kapellen

Bericht door Josram »

Ja, Ja koop die van Bob en misschien wil die, indien er broks aan zijn, er nog wel aan werken ook. Dat zijn 2 vliegen in één klap :lol:
-Goede Moto
-Je hoeft niet handig te zijn of naar dure daeler te gaan.
Het zijn echt leuke machientjes die boxers.
Ik heb zelf een R60/5. Misschien niet zo heel snel, maar rijd toch ontspannend (+-100Km/u)
Succes met je aankoop
Jos R60/5 1970
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Josram schreef:Ik heb zelf een R60/5. Misschien niet zo heel snel, maar rijd toch ontspannend (+-100Km/u)
Jos, bedankt voor de reklame. Nog niet zo gek het idee dat ik verder het onderhoud doe van de mijn R90S.

Wat jouw R60/5 betreft. Wie rijdt er 100 ? Jij of de moto ? Op de snelweg moet ze toch gemakkelijk 120 aanhouden. Maar 100 is een mooie snelheid als dat je eigen keuze is :wink:
http://users.pandora.be/bdemeyer/4U/R60_5/DSCN1182.JPG
Wat hou ik van die machine :D

Bob
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

Afbeelding
zo ziet mijn /5ke der uit
en zo bob zijn 90
Afbeelding
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Josram
Berichten: 132
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:10
Locatie: Kapellen

Bericht door Josram »

Bob,
Hier ik om mijn oldie. Ik vind 100Km/U met dit motortje van bijna 35 jaar meer dan voldoende. Met mijn R1150Rt ga ik ook niet boven de 140Km/u.
Ik kan genieten van rustig toeren, helmklep open en frisse lucht ophalen. Moest ik dagelijks, naar het werk rijden met dit machientje, zou dit mischien wel op mijn gemoed werken.

Veel rijplezier en hopelijk stoppen ze met zout strooien. 2X per dag moto poetsen is vermoeiend

Greetz Jos

Afbeelding
criple louï johnson
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2005, 11:31

Bericht door criple louï johnson »

maffe gasten zijn jullie , 8)
bob , hoeveel zou dat zachte prijsje van je 90/6 bedragen ?
en idd its one hell of a ride
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

2850 Euro zonder de koffers.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Plaats reactie