Debutant boxerfan & student zoekt nuttige tips ivm aanko

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
criple louï johnson
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2005, 11:31

Debutant boxerfan & student zoekt nuttige tips ivm aanko

Bericht door criple louï johnson »

Gegroet ,

ik ben student rechten te gent en tevens motorliefhebber , meerbepaald bmw boxers. Door de uitstekende prestaties van mijn 2cv dyane (130/u zonder moeite) ben ik ervan overtuigd dat ik met een boxer tot the top of the bill behoort , qua looks, sound en soul ben ik verzot op de bmw 90/6
Ik stel me echter de volgende vragen ;

1) Is een negenhonderd cc niet te zwaar voor een beginnend motorrijder?Het groot rijbewijs bezit ik binnen een jaar dus dat speelt geen rol. Ik bedoel naar handelbaarheid etc.
2) Indien u een 90/6 voor mij niet geschikt zou achten welk alternatief kunt u dan aanraden?
3) Hoeveel mag een dergelijke machine kosten? Met de bescheiden jaarlijkse inkomst van een vakantiejob bezit ik niet echt een fortuin en een fils à papa ben ik evenmin.
4) Waarop moet ik letten bij een 90/6?

Vriendelijke groet
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Dag Kreupele,

Elke moto is te snel :wink: Ik heb een 60/5 en een 90S. Ik kan mij met beide doodrijden :cry:

Die oude boxers zijn de max maar je mag ze maar kopen als je zelf kan sleutelen of genoeg geld hebt om aan "den dieler" te geven. Anderszijds zijn ze oerdegelijk en dure pannes zijn zeldzaam. Trouwens je vind alle stukken nog, meestal aan redelijke prijzen.

Spijtig aan de 90/6 is dat ze maar één schijfrem heeft. Een ABS avant la lettre, zeg maar. Defensief rijden is de boodschap. Je zit redelijk hoog, dus je mag niet te kort zijn. Verder is de 90/6 een waardige vertegenwoordiger van de "airheads boxers"