Raad /Hulp/Tips ( Na ongeval met Boxercup)

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
MrP
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2007, 09:00
Locatie: Aarschot

Raad /Hulp/Tips ( Na ongeval met Boxercup)

Bericht door MrP »

Hallo Forumers
ik speel hier ff" paniek voetbal "en ben opzoek naar raad en daad van Jullie .Woensdag LL wast eindelijk zover had ik eindelijk mijne BoxerCup
2004 (Blauw /wit /rood )
En dit exact 48KM :oops: toen het noodlot al toesloeg ( eigenlijk mijn eigen fout met rap te willen thuis zijn ) een Ongeval , Bompa was aan t sukkelen op de rijbaan en ik erlangs , wouw hij dus parkeren ik te laat gezien hij mij helemaal ni gezien met als gevolg ik vol in de remmen maar ik had em toch nog nipt ( boxer de grond op ik over de auto )

Resultaat van dit alles ( ik ga ook proberen de foto's te posten ) :
1.Cilinderkop links stuk
2.Cilinderkop bescherming links en rechts stuk
3.linker bediening ( koppeling , pinker deel ) geschuurd + gewichtje
4.zwart plastieken onderdeel waar pinker inzit geschuurd
5.winscherm ook geschuurd
6.naft dop afgebroken
7.links achteraan geschuurd en buddyseat geschuurd

dees is de visuele schade ( ik hoop dat er niets aan de vork of kroonplaten is ) als bij wonder was er geen schram op de nafttank nog op de rest van de kuiponderdelen

das het relaas
Nu , binne 1 uur ga ik naar Motorcare in diest ( waar ik toch goeie dingen over lees op jullie forum ) ikzelf ben van aarschot
ik ga daar een bestek laten maken en alles laten nakijken
en ik gaan de grootste reparatie daar ook laten uitvoeren natuurlijk ( cilinderkop)
Maar voor de andere delen hebben jullie misschien tips , internetlinks , of vrienden met reserve onderdelen want mijn spaar varken was al een Ham kwijt bij de aankoop .
ik denk dan misschien aan het raampje
de cilinderkop beschermers ( ergens via internet ofzo )
spuitwerk van de budyseat ( nog geen idee wa ne nieuwe kost )
ook alle tips en ervaringen zen welgekomen

18 jaar rij ik met honda en kawa zonder ongeval $
BMW, 48 km en dan zegt ons moeder nog koopt da maar da is ne veilige motto :) :) :) maar twas mijn eigen fout

foto's van de schade ff proberen te uppen
Frank

ook iemand ne simpele uitleg hoe ik de foto's post vanuit de Hard Disk

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MrP op 25 mei 2007, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

eerst en vooral: een warm welkom op dit forum!

en wat warmte kan je blijkbaar wel gebruiken met je voorval van een paar dagen geleden.


:arrow: een van de sites waar de meeste tweedehands stukken te krijgen zijn is ebay-duitsland... het land van herkomst van onze beemers dus.... Ook de prijzen liggen daar wat lager dan alhier
:arrow: uit nederland: "de hobbyist", waar quasi alles te kopen is voor een eerlijkere prijs dan bij de dealer zelf
:arrow: misschien heeft de een of ander hier nog wel iets liggen "uit compassie" met je.... even geduld en "de sympathieke" uithangen hier kan veel opleveren :wink:




veel suc6 met je zoektocht, en hopelijk zelf geen al te erge trauma's
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

welkom hier op het forum

spijtig dat je zoiets moet tegenkomen met uw nieuwe beemer

alleszinds blij dat er geen lichaamelijke schade is.
internet en afschuimen en hopen dat je goedkoop aan uw onderdelen geraakt

voor fowtoos :wink:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=10971
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Voor 2dehandsstukken kun je eens contact opnemen met
http://www.knalpot.nl
http://www.hobbyist.nl
http://www.lc-motors.be
of zoeken op enkele verkoopsite's zoals ebay, marktplaats.nl enz.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

de foto's plaatsen is gelukt zie ik

inderdaad schade valt nogal mee

is de cilinderkop stuk of is het enkel de carbonnen plaat die er op zit :?:

de ruit is volgens mij niet de originele, maar een verhoogde :?:

het kontje op de duozit kan je eventueel laten opschuren en herspuiten
is vermoedelijk goedkoper dan nieuwe.


zo te zien kan je ondertussen blijven rijden met uw S en dat is toch wat telt :wink:

in wetteren heb je gerrit (zit hier ook op het forum en als je bij www2dehands.be gaat op zoek naar BMW onderdelen ga je hem ook terug vinden), die heeft meschien al wat onderdelen om U te helpen
best is hem zelf eens te contacteren, want niet alles staat op internet.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Bart Bever
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:49

Bericht door Bart Bever »

Aiaiai, weeral éne!

Op t eerste zicht valt de schade nog redelijk mee maar 1000 euro zou k toch maar verwachten als k u was...

Indien interesse, ik heb nog ne buddyseat liggen van mijn accident (stond er niet op toen, ma t is wel ne gele).
Ook maar is goe kijken naar uwe telelever vooraan, diene zwarte triangel met de stuurchap op. Slecht neerkomen zoals bij u t geval was blijkbaar.( stuur naar links gedraaid en dan tegen de grond). kostprijs nieuw is 400 euro. Heb ook nog ene liggen maar dan zonder voorziening van stuurdemper.
De rest van pottekes, dekselkes kosten veel geld maar zo is t geen zicht he...

Stuur maar pb ke als ge interesse moest hebben in die stukken, ken ook nog bmw mekanieker die u kan helpen met de herstelling als ge er niet uit moest geraken.

Succes en beterschap!
Boxerr1100s
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2007, 20:30
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Boxerr1100s »

Toch een warm maar droevig welkom, het is doodzonde van je Boxer maar ik begrijp dat je zelf niks mankeert, en dat is toch veel belangrijker.

Ik heb mijn vorige motor (een Vmax) helemaal overnieuw laten spuiten in een Extreem Color (vanuit elke licht invalshoek een andere kleur) de kosten waren 500,- euro dus ik denk dat dit dan meevalt en wellicht kan je de achterkant zelf doen.

De ruit is wel degelijk van BMW, het is de comfortruit zat erbij mij ook op. Echter bij de aankoop heb ik hem laten verwisselen met een korte ruit, vond ik mooier staan :D

Voor de rest van de spullen er staat weleens wat op marktplaats, momenteel één uit Breskens die het e.e.a. verkoopt.

succes en sterkte
Gr. Ron
AfbeeldingAfbeelding
MrP
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2007, 09:00
Locatie: Aarschot

Bericht door MrP »

bedankt alvast voor jullie reactie s
en het WARME gevoel van welkom te zijn :lol:

ik zal het nodige uit de txt jes halen
maar dinsdag weet ik meer ( bestek dan klaar )

volgens mijn verzekerings exp is het nog ni zekerst da ik in fout ben aangezien de auto een maneuver uitvoerde dus ....

wat betreft de cilinderkop ja die is eraan netzoals de afdekplaten

maar ik wacht af
nogmaals THX
en tot dat er is een samenkomst is zekerst
frank
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

P.

Jammer maar niet dramatisch. Het zou mij verbazen dat je cilinderkop geraakt is. Zo te zien hebben de carbon beschermer en het kleppendeksel de schok opgevangen. De cilinderkop is wat ze in het goed Vlaam de "culasse" noemen. Dat is het stuk waar je uitlaat op uitkomt. Zie je daar schade aan ? Een lek ?

Een klependekesel is gemakkelijk zelf te vervangen en kost geen vermogen, zelfs nieuw. Als ze lekt kan je ze zelfs tijdelijk repareren met vloiebaar metaal. Ik rij zo al 20 jaar rond met zo'n reparatie (op mijn 60/5)

Welkom,
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
MrP
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2007, 09:00
Locatie: Aarschot

hip hip Hoera

Bericht door MrP »

JAJA hij is trg rijklaar

Buiten het spuitwerk achteraan en de cilinder beschermkappen is hij trg inorde ( ff afwachten wat de verzekering zegt ivm al dan niet in fout zijn ))

& ik heb eindelijk mijn eerste 450 km erop zitte in de Ardennen
kon netjes volgen met de boxer ( den andere waren RSV MILE , DUCATIE MONSTER , KAWA 12000 )
dus veel op koppel gereden en lekker de motorrem gebruiken om snel de bochten door te komen

aja de factuurprijs voor het hele grapje is 2500 €

hopende op goe weer en een ritje in de ardenne met andere BMW eigenaars

frank
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: hip hip Hoera

Bericht door Iron Gonzo »

MrP schreef:JAJA hij is trg rijklaar

Buiten het spuitwerk achteraan en de cilinder beschermkappen is hij trg inorde ( ff afwachten wat de verzekering zegt ivm al dan niet in fout zijn ))

& ik heb eindelijk mijn eerste 450 km erop zitte in de Ardennen
kon netjes volgen met de boxer ( den andere waren RSV MILE , DUCATIE MONSTER , KAWA 12000 )
dus veel op koppel gereden en lekker de motorrem gebruiken om snel de bochten door te komen

aja de factuurprijs voor het hele grapje is 2500 €

hopende op goe weer en een ritje in de ardenne met andere BMW eigenaars

frank
ben je zeker dat je de kawa kon volgen :shock: 8)

tof te horen dat je terug kan genieten van het motorrijden
doe het voorzichtig aan :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie