Rain X

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Zwam
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 sep 2006, 13:29

Bericht door Zwam »

[Ik was deze namiddag toevallig bij Willy Notenbaert in Sint-Niklaas, daar stonden zowel het zwarte als het gele flesje, maar... op het zwarte stond gedrukt dat het voor ruiten en spiegels was en dat het niet mocht toegepast worden op plastic en kunststoffen :oops:
Dus toch nog maar efkes laten staan...[/quote]

En gelijk heb je !
Heb enkele jaren terug moeten vaststellen dat rain-x (anti damp) het beschermlaagje aan de binnenkant van het vizier aantast. Resultaat : "pelletjes" aan de binnenkant en vizier waardeloos !
Voor de buitenkant : gewoon simoniseren ! werkt evengoed als rain-x :razz:
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door edargpu »

Vandaag is mijn nieuwe Schuberth C2 ( A white one :-P ) ,netjes verpakt toegekomen met een koerierdienst.
Eerste indruk,helm voelt geweldig aan,dus zal hem binnenkort eens uitgebreid testen en mijn ervaringen hier neertokkelen
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Bruno Met Wielen
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 sep 2007, 15:45
Locatie: Roosdaal

Bericht door Bruno Met Wielen »

met pin lock ? Zijn ze er eindelijk daar mee ?
We were born naked, wet and hungry. Then things got worse.
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door edargpu »

Bruno Met Wielen schreef:met pin lock ? Zijn ze er eindelijk daar mee ?
Nope,geen pinlock gemonteerd :-? .
Eerst de gewone uitvoering van scherm uitproberen.
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Iwan
Berichten: 109
Lid geworden op: 29 sep 2007, 13:34
Woonplaats: ieper
Locatie: Ieper

Bericht door Iwan »

Net terug van de dealer en rain-X gekocht: doosje waar de 2 flesjes insteken (antidamp en antiregen). Kostprijs: €7,95 (voor beide flesjes) :wink:
Iwan de Verschrikkelijke
Afbeelding

bmw RT1150 Black Line 2004-bmw K1200 GT 2008- bmw 1600GTL
pastoor
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 dec 2007, 00:00
Locatie: sint-truiden

Bericht door pastoor »

:santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa:
Guys, Guys,Guys,.....probeer het eens met de onovertroffen oude truuk:
gewoon een een oplossong maken van scheerzeep ,....jaja, zo'n ouderwetse stick, niet uit een spuitbus....wrijf je vizier en ruit daar maar mee in, zowel binnen als buiten (ook tegen aandampen)....even spoelen met regenwater en klaar is Fromage! de druppeltjes willen niet meer aanpakken en je rijdt steeds met proper vensters!
Wanneer ze na een poos weer beginnen te hechten, gewoon deze handeling herhalen
ZEER EFFICIENT EN SPOTGOEDKOOP
p.s. Ik heb deze van mijn vader, hij had een Boxer nl. een VW Kever en omdat die luchtgekoeld was duurde het s'winters een half uur voor het interieur begon op te warmen. Met als gevolg dat de ruiten ansloegen door de warmte en adem van de passagiers. Ergens kreeg mijn vader deze tip en het werkt echt!
SUCCES
:santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa: :santa:
DU PAIN, DU VIN ET DU BOURSIN...UND MEIN BMW MOTORRAD !
den dezen zonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 aug 2007, 20:06
Locatie: wielsbeke
Contacteer:

Re: Rain X

Bericht door den dezen zonder »

Ik heb gisteren rain-X gekocht in de Makro (Eke), maar is inderdaad zo makkelijk niet meer te vinden. Bij Halfords (Kortrijk) wisten ze me verleden week te zeggen dat dat product zelfs niet meer bestond.
Kawasaki KH 250, Kawasaki KH 400, Honda VF 750 C, Bmw R 1150 RT, Bmw K 1200 LT
Bezoek onze site: http://www.mtc2m1z.be" onclick="window.open(this.href);return false;
CROW
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 sep 2006, 21:47

Re: Rain X

Bericht door CROW »

Ik gebruikte vroeger ook rain X en vond het heel goed werken, maar sinds een paar weken nu heb ik handschoenen met een klein plastieken lapje op de wijsvinger van de handschoen en gebruik dit als ruitewisser , ik ben verkocht moet niets anders meer hebben,ik rij tenslotte dagelijks heel het jaar door en heb veel regen
Groetjes en beste wensen voor 2008
Mo
Plaats reactie