Schuberth C2
Moderator: GVN
Schuberth C2
Hello,
Na enkele jaren met 'n systeemhelm van Nitro (met oorproppen) te hebben gereden op mijn RT ben ik vorig weekend overgegaan tot de aankoop van 'n splinternieuwe C2 bij Gericke.
So fier als 'n gieter, past perfect, draagcomfort enz..... en eindelijk verlost van die proppen.
Maar de ontgoocheling was eens zo groot nadat ik mijn eerste ritten ermee gemaakt had.
Overal wordt gesproken en geschreven over hoe 'n stille helm het wel is, maar blijkbaar dan alleen bij andere mensen.
Hij maakt potverdorie meer herrie dan mijn oude nitro, zelfs bij 80kmh is het niet te harden.
Heb ondertussen al vanalles geprobeerd om te achterhalen wat ik mis in the picture. Ben van armoede maar terug beginnen rijden met extra oorproppen.
Iemand 'n idee wat ik niet zie? of zijn mijn verwachtingen van dien helm te hoog?
Tx,
William
Na enkele jaren met 'n systeemhelm van Nitro (met oorproppen) te hebben gereden op mijn RT ben ik vorig weekend overgegaan tot de aankoop van 'n splinternieuwe C2 bij Gericke.
So fier als 'n gieter, past perfect, draagcomfort enz..... en eindelijk verlost van die proppen.
Maar de ontgoocheling was eens zo groot nadat ik mijn eerste ritten ermee gemaakt had.
Overal wordt gesproken en geschreven over hoe 'n stille helm het wel is, maar blijkbaar dan alleen bij andere mensen.
Hij maakt potverdorie meer herrie dan mijn oude nitro, zelfs bij 80kmh is het niet te harden.
Heb ondertussen al vanalles geprobeerd om te achterhalen wat ik mis in the picture. Ben van armoede maar terug beginnen rijden met extra oorproppen.
Iemand 'n idee wat ik niet zie? of zijn mijn verwachtingen van dien helm te hoog?
Tx,
William
Ik weet het, een beetje laat nu, maar als je de zoekfunctie had gebruikt, dan had je kunnen lezen dat ik meermaals heb opgemerkt dat de C2 een perfecte helm is voor op een naked. En dikke vodden op een RT. En wacht nu nog maar het regenseizoen af, dan krijg je nog insijpeling en aandampen.
Remedie: zo veel mogelijk met de ruit helemaal naar beneden rijden, zodat de turbulentie niet net rond de helm buldert. Of een R kopen.
Remedie: zo veel mogelijk met de ruit helemaal naar beneden rijden, zodat de turbulentie niet net rond de helm buldert. Of een R kopen.
Jammer ,te laat.Koop nooit zo'n dure helm ,zonder testrit op UW motor.
Helmen worden gestroomlijnd op naked bikes , en in voorovergebogen houding.Test even met je hoofd, kin naar beneden , imiteer een zithouding zoals je op een sport ,en je helm is al veel stiller.
Maar op de RT kan je zo niet rijden ,en is de werveling achter de grote ruit het probleem.
Laat de kinverluchting toe ,die maakt ,althans op mijn oude "c1" veel lawaai (,op 1100RT.)
Maar treur niet ,alle klaphelmen maken veel ,tot heel veel lawaai ,zeker op een RT .Dus de stelling dat C2 weinig lawaai maakt ,is in relatie tot andere klaphelmen juist.
Helmen worden gestroomlijnd op naked bikes , en in voorovergebogen houding.Test even met je hoofd, kin naar beneden , imiteer een zithouding zoals je op een sport ,en je helm is al veel stiller.
Maar op de RT kan je zo niet rijden ,en is de werveling achter de grote ruit het probleem.
Laat de kinverluchting toe ,die maakt ,althans op mijn oude "c1" veel lawaai (,op 1100RT.)
Maar treur niet ,alle klaphelmen maken veel ,tot heel veel lawaai ,zeker op een RT .Dus de stelling dat C2 weinig lawaai maakt ,is in relatie tot andere klaphelmen juist.
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
't zijn wel vijgen na pasen maar ik kocht mijn C2 bij RAD en heb er uitgebreid kunnen mee testen tijdens een ritje van een uur op de motor onder verschillende omstandigheden. Tot nu toe tevreden van op een K1200RS met klein schermpje. Stel ik de ruit omhoog dan is de turbulentie en het gedreun nog enigszins houdbaar. Vorige week op LT mee gereden en tot de conclusie gekomen dat het lawaai onhoudbaar is zonder oordoppen.Over aandampen gaan we maar zwijgen, bij de minste regen rijdt je rond in een waas. De coating heeft het amper 2 weken uitgehouden. Volgende scherm idem ,
Mocht ik het overdoen dan kocht ik een BMW syst5 allen al vanwege de mogelijkheid een Pinlock vizier te monteren.
Grootste troef van de Schubert is pasvorm in combinatie met zonneklepje.
Mocht ik het overdoen dan kocht ik een BMW syst5 allen al vanwege de mogelijkheid een Pinlock vizier te monteren.
Grootste troef van de Schubert is pasvorm in combinatie met zonneklepje.
-
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
- Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen
-
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
- Woonplaats: Nederland
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Maandag het schuifje van de topverluchting van mijn C2 gewaaid...
Helm is 8 maand oud.
Was niet zomaar te repareren en dus moest de helm opgestuurd worden.
Slechte service van Hein Gericke: ik kan niet zonder helm dus wilde ik een vervang-helm. Bij Gods gratie mocht ik van de eigenaar een Takachi meenemen.
Bij het passen van de helm viel ik al bijna van mijn graad door de petroleum-lucht vanuit de helm. Wat een brol!
Was al van plan om een Jet-helm te gaan kopen voor de warme dagen... dus maar van de gelegenheid gebruik gemaakt en een Nolan N42 gekocht.
Helm is 8 maand oud.
Was niet zomaar te repareren en dus moest de helm opgestuurd worden.
Slechte service van Hein Gericke: ik kan niet zonder helm dus wilde ik een vervang-helm. Bij Gods gratie mocht ik van de eigenaar een Takachi meenemen.
Bij het passen van de helm viel ik al bijna van mijn graad door de petroleum-lucht vanuit de helm. Wat een brol!
Was al van plan om een Jet-helm te gaan kopen voor de warme dagen... dus maar van de gelegenheid gebruik gemaakt en een Nolan N42 gekocht.
Ik rij nu een half jaar rond met de C2. En in vergelijk met mijn oude nolan is deze een stuk stiller.
Wel rij ik altijd met doppen in mijn oren, kwestie van gewenning.
Sinds kort een Hamster-spoiler (zie nederland BMW gs club forum) en dat scheelt aanzienlijk het bewegen van je hoofd.
Kortom zeer over te spreken.
Wel rij ik altijd met doppen in mijn oren, kwestie van gewenning.
Sinds kort een Hamster-spoiler (zie nederland BMW gs club forum) en dat scheelt aanzienlijk het bewegen van je hoofd.
Kortom zeer over te spreken.
ik had eerst de concept,nu de c2. Volgens de verkoper zou de c2 nog stiller zijn maar eerlijk gezegd, als er dan een verschil zou zijn, merk ik er dan toch niet veel van. De c2 geeft wel 2 merktekentjes aan als de helm niet 100% dicht is. Misschien vandaar die c2 . Wel moet ik toegeven dat de c2 wel iets comfortabeler is, in het bijzonder aan de oren die nu niet zo gekneld zitten.Dusoif schreef:Iemand die weet of er een groot verschil zit tussen de C2 en de Concept?
Ben serieus aant twijfelen.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Belangrijkste verschil is de positie van het zonnescherm. Bij de C2 zakt dit volledig tot voor de ogen, bij de Concept (gewoon het vorige model dus, zou C1 mogen heten) blijft dit iets hoger staan, beetje vervelend.Dusoif schreef:Iemand die weet of er een groot verschil zit tussen de C2 en de Concept?
Ben serieus aant twijfelen.
De indicatoren, twee rode pinnetjes die laten weten dat de helm niet of niet goed vergrendeld is. Maar dat merk je zonder die pinnetjes ook wel.
De open-toe knop is bij de C2 ietsje groter, zo moet je minder zoeken. Maar het blijft wel een sukkelsysteem tegenover de BMW-EVO.
Het materiaal van de afsluiting onderaan kin en nek is bij de C2 gevlochten materiaal, redelijk ademend dus, en zelf koud aan uw achterhooft in de winter. Bij de Concept is dit volledig simili. In de winter steek ik dus het nekstuk van mijn zoon zijn Concept in mijn C2.
De vorm van het ventilatiestuk bovenop de helm is ook nog iets verschillend.
Mijn mening; behalve de positie van de zonneklep is het gewoon dezelfde helm, alleen vind je de Concept hier en daar nog goedkoop in de rek, omdat het een onverkocht eindestockmodel is. Meestal gaat het om extra kleine of grote maten. Heb een 54 voor mijn zoon gekocht voor de helft van de prijs van een C2. Heeft hem twee keer gedragen op een jaar tijd. Als je nog een lief hebt met een klein kopke, laat maar weten
Moet eerlijk zeggen dat ik me ook redelijk 'bekocht voel met de C2. Hij zit wel perfekt maar voor de rest vind ik dit geen helm die 400euro waard is.
Had ik het geweten, wachtte ik nog iets langer en kocht de nieuwe Shoei Systeemhelm. Heb daar al veel goeds over gehoord.
Had ik het geweten, wachtte ik nog iets langer en kocht de nieuwe Shoei Systeemhelm. Heb daar al veel goeds over gehoord.
Eindelijk... hij is er, de K1200RS.
-
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
- Woonplaats: Wuustwezel
- Locatie: Antwerpen - Wuustwezel
kan ni simpeler : http://www.louis.de
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !