R1150RT <= R1150R

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Bisschop
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 okt 2004, 19:44
Locatie: Waar ze ooit Rodenbach brouwden...
Contacteer:

R1150RT <= R1150R

Bericht door Bisschop »

Mannen (vrouwkes)

Overstap r1150r naar Rt is sinds maandag een feit.In den beginne wel wa onwennig...Met zo'n slagschip op de baan, amaai.Keren op een smalle baan (vooruit-achteruit) :oops: nie te doen...
Je voelt duidelijk het meergewicht dat je mee zuilt,ook een zijwind is duidelijk te voelen.Kan aan topcase liggen?Ook ondervind ik dat m'n Rt heel wat meer naar rechts trekt bij het loslaten stuur dan den R.
Maar eenmaal bij thuiskomst mij er op betrapt zomaar eventjes 380 kilometers te hebben afgehaspeld,en had zin in nog :o .Geen tegenwind oa door het elek.verst. scherm,heel wa beter beschermd tegen een regenvlaag dan vroeger , heb zelfs géén koude handen meer.Nog vlug tanktas en SPIII erop gemonteerd om met veel ongeduld terug te gaan toeren.
Met mijn 1.82 cm zit ik in middenste zadelstand lekker comfi.Alleen nog de ideale schermhoogte wa zoeken om sommige turbulentie's weg te werken , misschien nog een intercom en we kunnen een fantastisch motorjaar tegemoed...

Greetz Bisschop
Caution : Slippery when wet !!
mario
Berichten: 416
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:04
Woonplaats: Zedelgem
Locatie: Zedelgem
Contacteer:

Bericht door mario »

ale Bisschop
proficiat met je aankoop !!
zo te lezen moet je den rt nog ontdekken ,want ik zou niet spreken van een slagschip hoor zou het eerder een speelgoedje noemen want wat het draaien betreft ben ik zeker dat je niet meer plaats nodig hebt dan met r om te keren en durven de rt tegen de grond duwen en je zal zien dat hij minder zwaar is dan je denkt ,je moet de bike laten draaien en niet je stuur !!!! hoe minder je in de bocht gaat hoe zwaarder hij aanvoelt ,even uit proberen en je zal zien je gaat je zelf erop betrappen dat je hoe dieper je gaat hoe gemakkelijker het is om te keren !!

ale de rest moet je ondervinden met de km die je bolt !! :lol: :D

Mvg Mario
Laatst gewijzigd door mario op 03 feb 2005, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
Rudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:56
Locatie: Kantens (Groningen)

Bericht door Rudy »

Bisschop,

Die zijwindgevoeligheid en "dat m'n Rt heel wat meer naar rechts trekt bij het loslaten stuur dan den R", da's niet best. Ik had dat ook toen ik m'n RT (nieuw) kocht. Na het uit- en weer inbouwen van het voorwiel door de dealer, om de zoutprut uit de voorrem te halen, was dat naar-rechts-trekken verdwenen. En na het verwisselen van de Metzeler voorband (weet geen type) door een Bridgestone BT020 spoorde hij als een zonnetje, handen los, zijwind: altijd rechtuit!
Ook een afgesleten band (geen ronde doorsnede meer) maakt dat de RT meteen onrustig gaat sturen.
Hopelijk heb je wat aan mijn ervaring.
Rudy
R1150RT (2001)
Bisschop
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 okt 2004, 19:44
Locatie: Waar ze ooit Rodenbach brouwden...
Contacteer:

Bericht door Bisschop »

Bedankt voor de reaktie's alvast.
Mijn Rt staat geschoeid met nieuwe Metzler's.Heb nog geen ervaring met da merk.Opteerde vroeger altijd voor ofte Brid.,Pirelli of Michelin's.Zal alvast dealer n's inlichten over mijn ervaringen...

Greetz Bisschop
Caution : Slippery when wet !!
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

gotv**&&éé"""'(§èççàomme
geen RS maar weer een RT
maar aleeee veeel plezier er meee
proficiat met uw aankoop :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie