olie bijvullen : probleempje
Moderator: GVN
olie bijvullen : probleempje
Hallo iedereen,
Mijn r1200rt zijn uitroeptekentje voor olie-check brandt sinds gisteren regelmatig eens. Oliepijl eens nagekeken en de olie staat tot ong. in het midden van het kijkvenstertje.
Eind volgende week vertrek ik voor 9 dagen naar de Pyreneën.
De motor heeft ong. 16.000km en zal er dus 20.000 hebben als ik terug ben. Juist op tijd voor het 20d onderhoud.
Voor ik vertrek zou ik graag er nog wat olie bijvoegen tot aan zijn max. Dit geeft een geruster gevoel en het probleem van het uitroepteken is dan ook opgelost.
probleem: de motor heb ik uit Duitsland (Bmw-dealer) ingevoerd toen hij 12.000km had. Welke olie er nu op is, weet ik dus niet.
Ik veronderstel dat het om half-synthetische zal gaan of wordt er origineel full-systhetische opgedaan?
Mocht er nu full-synth. olie opzitten en ik vul bij met semi-synth, gaat dit voor prolemen zorgen of niet?
Graag jullie mening
ook prettig en veilig verlof aan iedereen die binnenkort vertrekt!
Mijn r1200rt zijn uitroeptekentje voor olie-check brandt sinds gisteren regelmatig eens. Oliepijl eens nagekeken en de olie staat tot ong. in het midden van het kijkvenstertje.
Eind volgende week vertrek ik voor 9 dagen naar de Pyreneën.
De motor heeft ong. 16.000km en zal er dus 20.000 hebben als ik terug ben. Juist op tijd voor het 20d onderhoud.
Voor ik vertrek zou ik graag er nog wat olie bijvoegen tot aan zijn max. Dit geeft een geruster gevoel en het probleem van het uitroepteken is dan ook opgelost.
probleem: de motor heb ik uit Duitsland (Bmw-dealer) ingevoerd toen hij 12.000km had. Welke olie er nu op is, weet ik dus niet.
Ik veronderstel dat het om half-synthetische zal gaan of wordt er origineel full-systhetische opgedaan?
Mocht er nu full-synth. olie opzitten en ik vul bij met semi-synth, gaat dit voor prolemen zorgen of niet?
Graag jullie mening
ook prettig en veilig verlof aan iedereen die binnenkort vertrekt!
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
-
hvandrunen
YOO
Sowieso beter genoeg maar verschillende soorten olie, dan te weinig olie
Fritvet zou ik er nu niet bijkappen, maar full en half synthetische, of zelfs minerale olie bijgieten is altijd beter dan geen bijgieten.
Wel zeker zijn dat 'm te weinig heeft natuurlijk, niet beginnen bijgieten omdat uw glaaske nie maar tot boven gevuld is hé
Grtz, Philip!
Sowieso beter genoeg maar verschillende soorten olie, dan te weinig olie
Fritvet zou ik er nu niet bijkappen, maar full en half synthetische, of zelfs minerale olie bijgieten is altijd beter dan geen bijgieten.
Wel zeker zijn dat 'm te weinig heeft natuurlijk, niet beginnen bijgieten omdat uw glaaske nie maar tot boven gevuld is hé
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
Ed Vollegaas
- Contacteer:
Volgens mijn bescheiden mening zit er vol synthetische olie in nu, ik kan het van hier niet zien maar eens hij de 10.000k gepasseerd is wordt hij volgens mij opgevuld met full syntetic. Dat is toch hier in Belgie bij de meeste BMW dealers toch gebruikelijk of ben ik verkeerd???
BTW: Prettige vakantie and keep the rubber on the road.
Grtz Ed.
BTW: Prettige vakantie and keep the rubber on the road.
Grtz Ed.
X-aantal rijstraketten, 2 spaghetti skate-boards, R100RS, F650GS, R1100S, R1200GS, R1200RT, V7racer, 800xc.
Back to basics...
Back to basics...
Ik vermoed dat je een 2006 model of ouder hebt.
Bij die modellen komt de waarschuwing veel te vroeg.
Bij mijn dealer zeggen ze: bijvullen als kijkglaasje op minimum staat, niet eerder. Ik zou een half litertje mee nemen en af en toe (warm) het kijkglaasje kontroleren, pas als het minimum bereikt is, bijvullen. Pas op, teveel olie is ook niet goed !!
En inderdaad, vanaf 10.000 km gaat er full synthetische olie op, dus ik zou van de die bijvullen.
Bij die modellen komt de waarschuwing veel te vroeg.
Bij mijn dealer zeggen ze: bijvullen als kijkglaasje op minimum staat, niet eerder. Ik zou een half litertje mee nemen en af en toe (warm) het kijkglaasje kontroleren, pas als het minimum bereikt is, bijvullen. Pas op, teveel olie is ook niet goed !!
En inderdaad, vanaf 10.000 km gaat er full synthetische olie op, dus ik zou van de die bijvullen.